Bouwverslag: Team Black Sheep Discovery__ (maiden flight! in post 4),_Update: 19-12-2012)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 2 dec 2012.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Leuk dat je even komt kijken...
    Hier komt een (uitgebreid) bouwverslag van de Team Black Sheep Discovery. (tbs) (disco))

    Hij word opgebouwd voor het fpv vliegen en wil hier dus een fpv set op hebben. De fpv set is al een poosje hier, en zal gebruikt worden straks als video downlink op de JAF hexa. Ik wil eerst wat ervaring opdoen, en moet vanwege de financien helaas nog evne wachten met de aankoop van een degelijke gimbal.

    Het leek me wel leuk om dit gat te vullen, met wat ervaring opdoen met fpv. Zo hoef ik niet meteen een dure setup de lucht in te laten..

    Ik heb liever een stukje zekerheid en een tussen stap. Wachten moet ik toch en dit heb ik allemaal al liggen, dus combineer ik het een met het ander... ;)


    Als regelaars heb ik rctimer met al voorgeflashde SimomK software.
    Motoren worden de rctigers 900kv, maar eerst zullen de originele dji motoren gebruikt worden.
    De 10"graupners zullen prima werken met deze motoren, en het geheel zal eerst op 3s lipo worden voortbewogen.

    Mits genoeg intresse zal het hele fpv gebeuren mede genomen worden in deze bouwdraad. Verslagen kosten veel tijd, en ik vindt het zonde om veel tijd en moeite te steken in iets wat niet gelezen word. In de reply kan je eventueel wel kwijt of je dit graag zou willen zien of niet. Dan weet ik of, (en hoeveel) intresse er is...

    Met groet: Emil




    Daadwerkelijke bouwvorderingen:


    De regelaars aanpassen en voorbereiden:

    Ik vindt het gemak van busjes toch wel prettig. Zeker als ik veel moet testen, en er komen straks nog andere motoren op. Ik ga nu voor gemak van het wisselen, en dus voor even wat minder gemak met de regelaars. ;)


    De regelaar in kwestie:
    [​IMG]



    Zorg ervoor dat de solderingen van de draden vrij zijn van de krimpkous:
    [​IMG]



    Klem het geheel met beleid vast, liefst met wat rubber of iets dergelijks!
    [​IMG]



    Desoldeer de motordraden van de regelaar:
    [​IMG]



    Vervolgens heb ik deze desoldeerbout voor gebruikt, maar een soldeerbout met desoldeerpomp op desoldeerlitse werkt ook prima.
    [​IMG]



    Beetje lastig te zien, maar zorg ervoor dat alle soldeer weg is van de soldeerpad!
    [​IMG]



    Zet het geheel vast, en gebruik bv een "derde hand" voor het "op de plek houden" van het busje.
    [​IMG]



    Lijn het geheel netjes uit! Let op dat je niet te ver naar achteren komt. Let ook op dat je niet tegen de koelplaat aan komt!
    [​IMG]

    [​IMG]



    Het solderen van de busjes op de pads van de regelaar is wat lastig. Ik heb deze methode gebruikt. Mischien niet de netste maar hier zie je toch immers niets meer van terug.

    -Begin altijd met de middenste. Lijn het geheel goed uit, en zorg ervoor dat de bus de pad aan de onderkant raakt.
    -Doe een klein beetje soldeer op de bovenkant van het busje. Dit zorgt ervoor dat het busje makkelijk warm word.
    -Wacht totdat het busje zo warm is dat je de soldeer tegen de onderkant van het busje kan laten smelten.
    - Voeg net zolang soldeer bij, totdat de soldeer mooi vloeit op de bus en de soldeerpad van de regelaar, welke eronder ligt.
    - Zorg ervoor dat je zeker weet dat je genoeg warmte hebt voor een vloeiende soldeer verbinding.
    - Bij kon je het heel goed zijn omdat det in echt "opeens"er tussen trok, en dit was goed zichtbaar.

    Het gesoldeerde busje:
    [​IMG]

    [​IMG]



    Doe dit met alle 3 de busjes:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Voorzie de busjes van een passend stukje krimpkous.
    [​IMG]



    Knip met bv een lexaan schaar de boel open tot het einde van de koelplaat:
    [​IMG]



    Scheur het laatste stukje open, om doorknippen vaqn de draden te voorkomen. Houd de vinger op de koelplaat zodat deze niet verschuift of loskomt:
    [​IMG]



    Voorzie de regelaar nu van een nieuw stukje krimpkous.
    [​IMG]



    Nu de kous nog warm is, kan je mooi het aandrukken bij de busjes. Dit is wel zo net, en voorkomt dat er stof of zand in komt. (verbrand je vingers niet!)
    [​IMG]



    Doe dit met alle benodigde regelaars:
    [​IMG]




    Omdat ik ze met de Naza gebruik, hebben deze regelaars nog wel eens last van het LMS (lazy motor syndrome) Dit houd in dat niet alles motoren meteen draaien bij armen. Heeft te maken met de combi van naza en SimonK software. Wil je wat uitgebreide info dan kan je hier terecht:
    TBS DISCOVERY ESC - Lazy start of individual motors - EXPLAINED

    Oplossingen:
    1: Calibreer de regelaars met ZENDER endpointen -120 (gas op laagste stand) en + 100 (gas hoogste stand). Na de calibratie zet je de endpoints weer op -100en +100
    Mocht jouw zender al met 120 of 125 beginnen zorg je ervoor dat laag gas 20 procent lager kan dan vol gas!

    2: Zet in de assistentsoftware de idle motor speed op een stap hoger dan normaal.

    3: Een combinatie van deze 2 ;)

    Gebruik je deze regelaars (of regelaars met een BEC) in combi met de Naza (of een ander systeem dat gebruik maakt van een eigen bec susteem / voeding) ,isoleer dan de rode draad van de stekker.. Knip deze niet af, maar pulk hem eruit door het lipje op de tillen, en de draad eruit te trekken. Voorzie dit met een krimpkousje, en bundel deze draadjes weer samen met ene krimpkousjes. De naza heeft een ingebouwde bec unit. de V-sen. Dus een bec van de regelaar is hier overbodig en kan zelfs schadelijk zijn omdat de regelaars, (zeker als ze van het "switching type" zijn) elkaar tegen kunnen werken. Bij linaire becs heb je dit probleem niet. Maar om zeker te zijn koppel de rode draad gewoon los!

    Standaard komen de Simonk regelaars al gecalibreerd. Maar gezien de verschillende versies en waardes van min en volgas bij verschillende zenders en ontvangers, calibreer ik ALTIJD de regelaars nog een keer op de te gebruiken ontvanger. Ik doe dat echt rechtstreeks op de ontvanger, en dus regelaar voor regelaar.

    Hier even een filmpje hoe je dit doet:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update 10-12-2012:

    Nu de regelaars klaar zijn kunnen we beginnen met de bouw van de team black sheep Discovery
    (nu dus te herkennen als tbs , of tbs disco, of disco.)

    Ik ben detector amateur, en ben in het bezit van eewn mini metaal detector. Voor in de hand, om kleine dingne te pinpointen welk ik met de pinpoiint functie van mijn Whites DFX, en mijn White's spectrum XLT lastig kan vinden.
    (diamanten oorstekers bv)

    Deze heb ik gebruikt om na te gaan naar de koperen printbanen en ingebouwd distrieboard loopt in dit frame. Hiermee wist ik zeker dat ik het gat kan boren zonder problemen te krijgen. Je wilt natuurlijk wel zeker weten dat de regelaars genoeg stroom krijgen!

    Het geplande gat:
    [​IMG]



    Na het frezen:
    [​IMG]



    Regelaar draden inkorten:
    [​IMG]



    Pads vertinnen:
    [​IMG]



    Draden solderen, let goed op de polariteit!
    [​IMG]



    Nu de naza los ligt vergeet niet even de (met name)linker zijkant af te plakken!
    (zon heeft invloed op de barometer, waardoor je soms dus hoogte verliest als de zon erop schijnt!!)
    [​IMG]



    Ik heb de plus kabel bewust omgekeerd gesoldeerd om eventueel kortsluiting te voorkomen.
    (De normale manier kan wel, maar soldeer de kabel dan schuin naar boven)
    [​IMG]



    Maak een foto, of noteer de volgorde van de draden van de v-sen unit, en purk de draadjes los.
    [​IMG]



    Haal de kabels voorzien van een krimpkous ter bescherming, door het onscherpgemaakte gat in het frame.
    [​IMG]



    Zet de v-sen unit vast.
    [​IMG]



    Soldeer de v-sen unit op de pads op het frame.
    [​IMG]



    Geef de naza DE plek waar de TBS jongens hem wilen hebben.(in het midden van de 4 brede gaten)
    [​IMG]



    Soldeer de aansluitingen voor de ontvanger:
    [​IMG]



    Doe ook de andere kant:
    [​IMG]



    Monteer de ontvanger en sluit alles netjes aan:
    [​IMG]



    Schroef de mooie rode bussen op de plek. Vergeet ze niet te voorzien van lockbond.
    En tref voorbereidingen voor de montage van de gps mosule.
    [​IMG]



    De gps module gemonteerd:
    [​IMG]



    De camera voorzien van de tbs camera-plate plate. (Ik gebruik m2.5 boutjes)
    [​IMG]



    Lang leve traxxas slash 4x4 schokbreker busjes Past precies!
    [​IMG]



    Schuif ze over de rvs bout, en leg hierop de cam plate van tbs.
    [​IMG]



    Bijna nooit gebruik ik m2.5 dus de zelfborgende moeren en boutjes lagen nog ongebruikt, maar nu had ik er EINDELIJK 4 nodig! ;)
    Dat leert dat ik er nog "maar" 196 heb liggen.. Gauw weer nieuwe bestellen! ;)
    [​IMG]



    Slordig gemaakte steun voor de v-tx. (der komt nog wel eens een netere versie, Had geen zin om uren achter de frees te staan. Kan ook nog altijd die van TBS kopen, voor 10 dollar.. Mischien nog wel een beter idee ;)
    [​IMG]



    Van een andere kant gezien:
    [​IMG]

    De bedrading va de cam heb ik, wederom om storing te voorkomen, gedraaid. Wat ook prima werk is getwist servo snoer. Dan heb je dus de plus en min en cam beeld, prachtig getwinst! (kuddo's voor VinnyGoGo!)

    Voeding solderen van de stepup module. (De vtx krijgt 12 volt en heeft 5 volt uit. De cam gebruikt 12 volt. De step-up module maakt van de 5 volt weer 12 volt, en het geheel is meteen ontstoort en gefilterd door de stepup! HANDIG!
    [​IMG]



    Om storing te voorkomen, wikkel je de draden welke van je cam afkomen, zoveel mogelijk (en zo dicht mogelijk bij de cam) om een ferietkern. Ik heb het netjes in een kripmkousje gedrukt, net en makkelijk weg te werken.
    [​IMG]



    Solderen van de draden aan de step-up module. (let op dat de gele draad (video van de cam) dus langs de step-up loopt, maar WEL om de fereitkern moet!!!
    [​IMG]



    Wegwerken van de draden, stepup module, en monteren van de cam module.
    [​IMG]



    Solderen van de min voor de accu aansluiting.
    [​IMG]



    Monteer 2 busjes voor het vast zetten van de unisens telemetrie module (mx16 Hott)

    [​IMG]

    De electric-air module van graupner zelf was te groot. Deze doet alles wat de EA module doet, behalve de individuele cellspanningen weergeven, Iets waar ik prima mee kan leven. Deze is veel kleiner en ALLES valt in te stellen. (hoogte stijg- daalsnelheid. Accu spanning, accustroom, verbruik en de rest. Ook de alarmen zijn aan te passen aan je wensen)

    Meer info over dit prachtige ding:
    http://www.sm-modellbau.de/shop/product_info.php?products_id=137

    Annyway, de bussen: (overblijfsel van de 63cm yakub quad, wie wat bewaard heeft wat!)
    [​IMG]



    Stukje foam voor bescherming van de unisens module.
    [​IMG]



    Vastzetten van de unisens telemetrie module:
    [​IMG]



    Totaal plaatje tot nog toe:
    [​IMG]



    Vastmaken van de regelaars:
    [​IMG]



    Het word steeds krapper ;) (ja een stekker van de regelaar zit verkeerd, dit is na het nemen van de foto direct veranderd!)
    Let er ook op dat je de rode draad isoleerd van de aansluiting van de motoren (dus regelaars)
    (alleen nodig als je geen opto regelaars hebt!)
    [​IMG]





    Vervolgens werken we alles af. Gps module bedrading wegwerken. Regelaar draden, telemetrie module, en tot slot ook nog de osd van de camera. En alles wat er nog overblijft.. Dat werken we iig netjes en stevig weg... Niet te sevig want de trillingen moeten wel ergens heen kunnen! Anders heb je in no-time draadbreuken! Het moet gewoon op zijn plek blijven, zoder dat het kwaad, of verstrikt in iets... Dus bind het niet superstrak en op spanning, want dan gaat het echt fout!


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]







    Dan is hij klaar! Nou ja klaar om ingesteld te worden! Dit is in mijn voorgaande f450 en f550 verslag duidelijk te lezen, dus ik verwijs u voor instellen van de naza, naar dat topic. Ik zal hier de uiteindelijke gain settings wel posten!




    Wat fotos van de complete Tbs discovery:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2012
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Het instellen van de TBS discovery (met de naza module)
    Ik heb al eerder een compleet verslag gemaakt, wel van een f450, maar dezelfde X configuratie welke we met de TBS hebben....Echter de gains heb ik met Naza + GPS 3s 4400mah 25c, dji motoren , en 10x5 props van graupner zijn dus anders..




    Uit deze draad:

    manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes


    De belangrijkste dingen:

    Algemene info en diverse schema's:
    [161961] manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

    Het instellen met behulp van de Assistent software:
    Nogmaals de gain settings :

    172 153 102 223
    141 141

    [161961] manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

    Gps update, hoe stel ik de gps in?
    http://www.modelbouwforum.nl/forums...ade-demo-en-uitleg-filmpjes.html#post2581552:


    Eerste vlucht en fine tuning:
    [161961] manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

    Diverse filmpjes en uitleg op film
    [161961] manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

    Het werken met de gps, de mogelijkheden en eventuele problemen:
    [161961] manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes













    De zenderpult.
    Ik had nog een "oude" Graupner carbon look pult liggen voor een megasoft zender (mx12/16)
    Deze paste natuurlijk niet op me mx16 hott.. Maar met wat arbeid moe thet wle pas te amken zijn dacht ik. Zoveel verschillen ze nu ook niet...

    Nu had je wel universele pults buiten de grens, in mooi carbon, maar dat sprak me niet echt aan. Zeker niet omdat ze redelijk aan de prijs zijn, en het niet zeker is of ik er wel tevree mee ben.

    Daarnaast lag de oude pult nog stof te verzamelen!
    Dus naar de gama en wat alu profieltjes gescoord gescoord, en maar eens een pposje lopen knutselen. Mocht dit misgaan, heb ik altijd nog een goede reden om een prefab pult te kopen ;).

    Het koste toch wel wat moeite om hem zo te krijgen dat de kijkhoek optimaal was, en ik tevreden was met het resultaat. Ik WAS van plan een build log te maken, maar ben hier niet aan toe gekomen. Daarnaast zou he took enkel gelden als je en oude carbonlook pult hebt, PRECIES hetzelfde scherm als ik, en ook een mx16 HOTT zender.. Denk da the teen beetje onzinnig zou zijn. Het is niet algemeen, en dat is meteen het struikelblok..

    Ik wil straks wel een uitgebreide foto sessie neerzetten, indien er behoefte aan is. Dan kun je wel goed zien hoe het een en ander gebouwd is, en dat brengt hopenlijk wel genoeg info met zich mee om zelf idee-en op te doen! Dit is geen enkelprobleem en doe ik graag.

    Ik heb alles redelijk strak kunnen wegwerken, en het geheel draait vanwege het zwaartepunt en optimale kijkhoek, op een 3s 2200mah lipo. Goed voor omgerekend 6 tot 7 uur werktijd. Dit voor zowel de ontvanger module , en het 7"scherm. Een verassend zuinig setje!



    Hier even een fimpje van mijn zenderpult met 7"screen..

    De antenne komt nog met een buisje alu met een 75cm omhoog.En word afneembaar voor transport. Dit zodat deze boven mijn hoofd uitsteekt en "vrij zicht" heeft. Tot deze tijd blijf het zo en zorg ik dat de quad voor me is, en of draai ik mee ;)...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update 15-12-2012
    De maiden! Nou ja niet dus!

    Alles klaar gemaakt en dubbel gechecked.. Zwaartepunt op 1cm voor(naar de voorkant) het aangegeven punt, leek mij beter, en ook veel logischer.

    De 2 zippy compacts passen prachtig in het frame en zijn parallel geschakeld (2x 2200mah naar dus 1x 3s 4400mah.) Zwaartepunt komt ook prachtig zo, alsof het er voor gemaakt is.!

    Echter de go pro is er nog niet, dus ik denk dat ik ze iets naar achteren moet zetten straks, geen nood plek en ruimte genoeg.

    Tot zover weinig problemen....
    Het weer zat mee, alles leek in orde...

    Dus vanwege "geen auto" naar het veldje hier achter.. Geen kids te zien, dus man wat een feest!
    Hmm lieve kat.... Schattig beest.. maa rnu evne niet... SWOOOSH wegwezen, ik wil vliegen...
    Het beest achtervolgde me constant, en ook even de motoren aan, en hij was er niet bang voor.

    Nu ben ik wel een katten mens en hebben zelf hier ook 1 siamees, en 2 oosterse kortharen (desinger siamees).. Vroeger thuis al opgegroeid met dit soort katten, zelf fokt mijn vrouw er ook mee,dus ik weet er wel een beetje van zeg maar..

    Dit is het type, ik ben niet bang en ik mep hem uit de lucht. basta. Dat had ik al lang door.. Dus dat loopt uit op een bloedbad voor de kat, en ik is kattenliefhebber, dus de maiden ging niet door... Morgen maar weer proberen...

    Zucht.....




    Edit:
    Update 17-12-2012
    Maiden poging 2

    Vanmiddag, toch niet zo mooi weer... Gelukkig kon ik even een auto meekrijgen.
    Dus mocht het toch regenen, nat zou ik iig niet worden...

    Hier de maiden flight en de test van mijn fpv gear...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    gereserveerd
     
  6. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
    Deze ga ik zeker volgen. Ik heb mijn ogen al uitgekeken op deze maar wil eerst wat meer ervaring opdoen met de Quads die ik al heb.

    Mvg,
    (ineens ook een abbo ;) )
     
  7. ampsource

    ampsource Guest

    Graag ook FPV erbij ;)
     
  8. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Altijd leuk om te lezen, maar aangezien ik zelf ook dit frame net een paar dagen vliegend heb, nu nog zonder fpv, lijkt me het fpv gedeelte ook erg interessant, dus als je dat kunt meenemen, graag.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012
  9. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Ik ook abo.
    Ik heb geen fpv plannen maar vind het wel interessant.

    Zit het koellichaam los onder de krimpkous?
    Is het dan een idee om wat isolatie aan te brengen tussen de busjes en het koellichaam?
     
  10. leko

    leko

    Lid geworden:
    26 nov 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Landgraaf
    Ook graag FPV erbij [​IMG]
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.341
    Locatie:
    Zwolle
    Ik ben niet zo van de vliegtuigen/ heli's, maar dit ziet er wel weer mooi uit!
    Hopelijk wordt hij net zo mooi als de HighLift :)
     
  12. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Ja, graag ook FPV
     
  13. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Ik ben benieuwd hoe je hem gaat opbouwen. Uiteindelijk is er ruimte zat in het frame. Leuk om te volgen
     
  14. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
    Van waar hebben jullie de TBS besteld eigenlijk ? Recht vanuit US met import of vanuit die stores in Engeland of Frankrijk ?

    Mvg,
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2012
  15. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Rechtstreeks op de site, word verstuurd vanuit duitsland. Geen invoer dus!
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update in post1 (regelaars calibratie, BEC info en LSS info) En ook in post 2 (bouwvorderingen) ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2012
  17. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Mooie build. En maiden al achter de rug?

    Welke cam heb je nou daar? Van tbs zelf?
     
  18. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    2 vragen/opmerkingen:
    waarom osd camera bord je permanent erop?
    waarom zo lange kabels naar unisens??
     
  19. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Ziet er goed uit! Ik ben echter wel benieuwd hoe het met de gps gaat icm zo laag bij het frame. Heb een TBS al gekke dingen zien doen met een gps zo dicht bij andere stromen..
     
  20. Jan van Brenk

    Jan van Brenk

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Barneveld
    Levert TBS alle producten rechtstreeks uit Duitsland?
     

Deel Deze Pagina