Maiden flight van Gaui 500x naza + gps + 1 axis go pro mount

Discussie in 'Multicopters' gestart door Psygho (Emil), 25 dec 2012.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee geen bouwverslag ;)
    Hier is de link van de vorige 500x van gaui..

    bouwverslag-gaui-500x-naza-met-flat-mounted-gps__-gps-maiden-flight-en-loiter-__-update-29-11-2012-a

    Het enige dat hier anders aan is, is dat hier de regelaar en de V-sen module met busjes vast zit.(zodat bij een crash alles relatief eenvoudig te vervangen is)

    Er zit een 1 assige mount onder voor de go pro.
    Geen idee hoe hij het doet met de go pro erop, want dat heb ik niet kunnen testen. Deze mount zat er bij dus die hebben we gewoon gebruikt. Vermoed niet dat 200 gram teveel is voor deze mount. Hoe het met trillingen enzo zit, , das allemaal afwachten. Ding is van carbon en redelijk spelingsvrij, dus het zal moeten werken zou je denken... (word tijd voor me eigen go pro!!!)

    De boel blijft inklapbaar voor transport. Hiervoor heb ik alle kabels zo geleid dat er niets tussen de scharnierende punten kan komen. Iets wat toch wel kan gebeuren als je hem veel in en uit klapt. Hier loopt de boel in/door een krimpkous, en is zo weggewerkt dat er niets tussen kan, en alles nog vrij kan bewegen. Je wilt geen draadbreuken natuurlijk...

    Alle frame delen zijn geschuurd zodat er geen scherpe randen aan zitten voor de kabels..

    Wederom weer een flamounted gps, wat prima werkt. ...

    De mooie pet is verkrijgbaar bij De beheerder als goed is... (modelbouwforum pet!) (Niet commercieel bedoeld ;) )


    Hier even het filmpje..

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Hallo Emil,

    ik volg je verslagen nog steeds. Ook je films. Ik wilde toch even kwijt, je Engels is vermakelijk. Maar deze zin die je schrijft bij elke film is het meest vermakelijk: "English on bottom side".

    Je wilt graag dat iedereen die Engels leest dit op je kont gaat lezen?
    Niet ten nadele van je verslagen, blijf deze alsjeblieft in het Nederlands schrijven.
     
  3. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ziet er goed uit. Gains staan nog iets te hoog denk ik
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    @Ed bakker, Nee ze moeten van me kont afblijven! De meesten zijn mannen, dus nee, dat wil je niet.. ;) Zal dat even veranderen tzt... Ach ja je kan niet alles hebben.... ;)

    Gains waren idd nog iets te hoog (181), zit nu op 167 en dat is prima. Hij is nu met remote gain regelbaar tussen de 120 en 175. Gisteren waaide het wel redelijk dus met wind stil weer verwacht ik dat hij toch wel wat hoger kan. Op 175 is hij iig niet zo hoog dat het niet meer vliegbaar is.. (zie begin van mijn filmpje ;) ) Dus dit moet het maar worden zo..
     

Deel Deze Pagina