Na het rijden

• Topicstarter Topicstarter Nua2002
  • Startdatum Startdatum
N

Nua2002

Guest
Hey mede modelbouw'ers,

Ik krijg morgen (vrijdag) of zaterdag mijn nieuwe hpi rs4 3 evo en wil deze graag in top conditie houden. Nou wil ik van jullie weten wat jullie nou allemaal (qua schoonmaken) doen als je met een onroad auto gereden hebt?
Alle info is welkom..

Angelo

luchtfilter schoonmaken indien nodig, schroeven aandraaien en even uit elkaar halen en letten op slijtage ( hoeft niet elke keer)

Neem aan dat je daarmee de moeren bedoeld waarmee de velgen vast zitten op de auto?

Gewoon de auto helemaal nalopen of er niets los zit, slijtage vertoont e.d. Eens in de zoveel tijd haal je delen van de auto wat verder uit elkaar om ze na te kijken...

Oke,
Ik heb ergens gelezen waarmee je het luchtfilter schoon kan maken, hoe heet dat ook alweer? :oops:
Verder bedankt voor de info

Water en sop. Goed kneden en met water afspoelen, laten drogen, olie erin, en je kunt er weer tegenaan.

Je kan ook een setje filtercleaner en olie kopen, dan heb je ook gelijk olie om het filter weer mee in te vetten. Bij elke autozaak te verkrijgen.

Aangezien je ermee begint wil ik dus even benadrukken dat je het filter dus ook meot invetten en niet alleen schoonmaken. Succes en bij vragen horen we het wel.

Wat ik bij mijn rs4 deed is altijd ook die zijkat eraf waar alle electronica opzit, dan kan je makkelijk alles schoonmaken. En als je bijv al je aandrijf assen invet of oliet. na elke keer rijden allemaal schoonmaken, ook de drivecups en opnieuw invetten. Anders gaan ze erg snel inslijten, waardoor de auto slecht gaat rijden. En afhankelijk hoe vaak je rijdt, elke maand-2 maanden de diffs schoonmaken en koppeling enzo ontvetten.
En dan ook je lagers allemaal in een badje remmenreiniger ofzo zodat al het zand en zooi er uit gaat. En dan opnieuw insmeren met vet of teflonolie (is beter)
Dan blijft ie heel lang in top conditie :D

Back