Psygho (Emil)
Forum veteraan
De afgelopen tijd toch flink beziggewest hier. diverse leuke dingen gebouwd, maar deze wou ik toch even delen...
Onderdelen:
-dji f450 set (dji regelaar+dji motors)
-dji naza
-dji naza gps upgrade set
-landinggear quadframe.com
-gimball qaudframe.com
-unisens module
-immersion vtx
-immersion unu (v2) vrx
-sony 600 lijns super had met osd
-metalen cam behuizing voor sony cam
-zenderpult van goodluckbuy
-7" lcd welke pas heel laat op blauw gaat bij soring (je ziet al niets meer van je beeld)
-zooitje soldeer, krimkous, alu, tywraps, foamtape, boutjes moertjes, stekkers, draad etc etc
-hobby tijd, en de vrouw de deur uit.
Tis niet heel spectaculair, maar wel een erg leuke en krappe build.
Gezien alles met de f450 en landing gear wel bekend is van me vorrige verslagen, ga ik hier niet meer verder op in
en verwijs even naar de rest van me bouwverslagen als je wilt zien wat ik soms verander aan de landing gear en gimball van quadframe..
Annyway: We hebben een f450 met gps, een fpv setup, een unisens module, een landing gear met gimball, een zenderpult welke we moeten bouwen, en nog wat kleine dingen.
Aangepaste behuizing voor de fpv cam. De bekende 600 lijns sony super had met osd. Normaal schroef je de bescherming van de ccd kap eraf, en zet je de lens in de behuizing, echter zitten er achter in de plaat nog openingen waar zand en stof door kan komen, dus ik laat het zo zitten en pas de behuizing aan. ..
De quadcopter zelf:
Krapjes...
Naza module, met unisens telelmetir voor de graupner mx16 hott
De achterkant, me tde ontvanger, antenne draden 90 graden ten opzichte van elkaar voor betere ontvangst.
Topdeck met flatmount gps. Onder de gps zit nog een alu 4 kantje voor eventueel storing te voorkomen. Hoewel de plaat zelf ook al dubbel gelamineerd koper heeft,zou dit op zich niet hoeven...
Hier zie je beter de op maat gemaakte behuizing van de fpv cam.
Vanuit een andere hoek gezien:
Montage van landinggear aan de f450. Tevens zie je wat weggewerkte draden van de fpv en servo's van de gimball voor de gopro 3:
Closeup van de fpv cam draden welke nu door de plaat lopen van de gimball. Zo heb je geen last met de accu en kans dat je ergens achter blijft halen. Alles voorzien van extra krimpkous voor bescherming.
Vooraanzicht gimball:
Vanuit andere hoek:
Iets verder gedraaid...
Totaal overzichtje:
Montage van de video tx (vtx)
Totaal overzicht:
De zenderpult:
Geen Fpv set zonder scherm of bril natuurlijk! In ditgeval komt er een 7"lcd schermpje. Deze word gemonteerd op de zenderpult.
De zenderpult is een universeel model, en is van een goede kwaliteit. Hij buigt nauwelijks door. En met een beetje alu versteviging (wat op zich niet echt nodig is) is het een mooi stevig geheel geworden.
Het schermpje (qaudcopter voor mijn geblindeerde hobby raam gezet
)
Zender met actieve telemetrie. (unisens in dit geval)
Overzichtje van de zenderpult, vanuit ve3rschillende hoeken:
Filmpjes: (ja youtube is nog even bezig, dus ze komen er vanzelf wel aan
)
Hier een van de f450, een mooie 360 graden view:
En hier een van de zenderpult, ook weer op dezelfde manier 360 graden view:
Straks volgen ook de maiden filmpjes nog...
Update: 29-04-2013:
Bij de test vlucht bleek dat het geheel voor een 3s setup aan de zware kant is. Hij houd zijn hoogte niet meer automatisch vast. Enkel de eerste minuut gaat he tgoed, e daarna is he tover met de pret. Ook met de heigt gain gespeeld, en dat bied geen oplossing... Ik zal straks het ding even wegen, maar het viel me wat tegen, had ook niet verwacht dat ik al aan de max limiet zat van gewicht. En de gopro moest er ook nog bij op!..
Toch wel een tegenvaller. Zeker omdat hij in manual keuring op half gas hoovert, en ook met volgas toch echt wel van zijn plek af wil.. (ook in atti / gps mode) Heb het eerder gelezen met een f550 hier op het forum.... Toch vondt ik(deze build) in eerste instantie niet echt te zwaar, en wellicht is er iets veranderd in de firmware... Maar goed omdat ik de vorige setup niet gewogen heb (in de begintijd van de naza) en daarom kan ik dit onmogelijk meer na gaan.. we moeten he top een onbewijsbaar gevoel houden.. Maar ik kan er ook gewoon naast zitten
Annyway: 3s2200 3s3300 3s 4400 , gaat allemaal niet werken. Jammer want dat was mijn vooropgestelde setup. We moeten dus naar 4s over, dat is duidelijk... Ik heb geen filmpjes van deze maiden met 3s, helaas.... Ook andere props gaven me niet het idee dat het overtuigend was.
UPDATE: Het gewicht is nu vliegklaar 1605 gram, waarvan de 4s accu momenteel dus 386 gram voor zijn rekening neemt. Dus ex accu weegt het geheel 1219 gram.. Te veel voor een 3s setup blijkt....
Dus de 3s setup was niet overtuigend..
De test setup met een 4s accu daarintegen wel! Stroom verbruik was 14 ampere in hover, en met volgas in atti/gps zat ik op 28,9 ampere. Dus dat schept mogelijkheden genoeg. Gebruikte props 10"graupners, de motoren werden niet warmer dan anders, dus gewoon iets warmer dan omgeving, zeg maar lauw. Gezien de gegevens durf ik dit nog wel aan.. Ook als het buiten warmer gaat worden...Vliegtijd ligt met deze 4s accu van 386gram tegen de 9 minuten..
Filmpje word nog gepost ergens in de loop van de dag...
Zoals beloofd hier het filmpje....
Vliegtijd met een 3300mah 4s 30c lipo is met rondjakkeren 8,5 tot 9 minuten. Op hover mag er wel wat tijd bij....
Verbruik is dan 2000 tot 2200mah. ruim aan de veilige kant dus...
Onderdelen:
-dji f450 set (dji regelaar+dji motors)
-dji naza
-dji naza gps upgrade set
-landinggear quadframe.com
-gimball qaudframe.com
-unisens module
-immersion vtx
-immersion unu (v2) vrx
-sony 600 lijns super had met osd
-metalen cam behuizing voor sony cam
-zenderpult van goodluckbuy
-7" lcd welke pas heel laat op blauw gaat bij soring (je ziet al niets meer van je beeld)
-zooitje soldeer, krimkous, alu, tywraps, foamtape, boutjes moertjes, stekkers, draad etc etc
-hobby tijd, en de vrouw de deur uit.
Tis niet heel spectaculair, maar wel een erg leuke en krappe build.
Gezien alles met de f450 en landing gear wel bekend is van me vorrige verslagen, ga ik hier niet meer verder op in

Annyway: We hebben een f450 met gps, een fpv setup, een unisens module, een landing gear met gimball, een zenderpult welke we moeten bouwen, en nog wat kleine dingen.
Aangepaste behuizing voor de fpv cam. De bekende 600 lijns sony super had met osd. Normaal schroef je de bescherming van de ccd kap eraf, en zet je de lens in de behuizing, echter zitten er achter in de plaat nog openingen waar zand en stof door kan komen, dus ik laat het zo zitten en pas de behuizing aan. ..
De quadcopter zelf:
Krapjes...

Naza module, met unisens telelmetir voor de graupner mx16 hott

De achterkant, me tde ontvanger, antenne draden 90 graden ten opzichte van elkaar voor betere ontvangst.

Topdeck met flatmount gps. Onder de gps zit nog een alu 4 kantje voor eventueel storing te voorkomen. Hoewel de plaat zelf ook al dubbel gelamineerd koper heeft,zou dit op zich niet hoeven...

Hier zie je beter de op maat gemaakte behuizing van de fpv cam.

Vanuit een andere hoek gezien:

Montage van landinggear aan de f450. Tevens zie je wat weggewerkte draden van de fpv en servo's van de gimball voor de gopro 3:

Closeup van de fpv cam draden welke nu door de plaat lopen van de gimball. Zo heb je geen last met de accu en kans dat je ergens achter blijft halen. Alles voorzien van extra krimpkous voor bescherming.

Vooraanzicht gimball:

Vanuit andere hoek:

Iets verder gedraaid...

Totaal overzichtje:

Montage van de video tx (vtx)

Totaal overzicht:




De zenderpult:
Geen Fpv set zonder scherm of bril natuurlijk! In ditgeval komt er een 7"lcd schermpje. Deze word gemonteerd op de zenderpult.
De zenderpult is een universeel model, en is van een goede kwaliteit. Hij buigt nauwelijks door. En met een beetje alu versteviging (wat op zich niet echt nodig is) is het een mooi stevig geheel geworden.
Het schermpje (qaudcopter voor mijn geblindeerde hobby raam gezet


Zender met actieve telemetrie. (unisens in dit geval)

Overzichtje van de zenderpult, vanuit ve3rschillende hoeken:

















Filmpjes: (ja youtube is nog even bezig, dus ze komen er vanzelf wel aan

Hier een van de f450, een mooie 360 graden view:
En hier een van de zenderpult, ook weer op dezelfde manier 360 graden view:
Straks volgen ook de maiden filmpjes nog...
Update: 29-04-2013:
Bij de test vlucht bleek dat het geheel voor een 3s setup aan de zware kant is. Hij houd zijn hoogte niet meer automatisch vast. Enkel de eerste minuut gaat he tgoed, e daarna is he tover met de pret. Ook met de heigt gain gespeeld, en dat bied geen oplossing... Ik zal straks het ding even wegen, maar het viel me wat tegen, had ook niet verwacht dat ik al aan de max limiet zat van gewicht. En de gopro moest er ook nog bij op!..
Toch wel een tegenvaller. Zeker omdat hij in manual keuring op half gas hoovert, en ook met volgas toch echt wel van zijn plek af wil.. (ook in atti / gps mode) Heb het eerder gelezen met een f550 hier op het forum.... Toch vondt ik(deze build) in eerste instantie niet echt te zwaar, en wellicht is er iets veranderd in de firmware... Maar goed omdat ik de vorige setup niet gewogen heb (in de begintijd van de naza) en daarom kan ik dit onmogelijk meer na gaan.. we moeten he top een onbewijsbaar gevoel houden.. Maar ik kan er ook gewoon naast zitten

Annyway: 3s2200 3s3300 3s 4400 , gaat allemaal niet werken. Jammer want dat was mijn vooropgestelde setup. We moeten dus naar 4s over, dat is duidelijk... Ik heb geen filmpjes van deze maiden met 3s, helaas.... Ook andere props gaven me niet het idee dat het overtuigend was.
UPDATE: Het gewicht is nu vliegklaar 1605 gram, waarvan de 4s accu momenteel dus 386 gram voor zijn rekening neemt. Dus ex accu weegt het geheel 1219 gram.. Te veel voor een 3s setup blijkt....
Dus de 3s setup was niet overtuigend..
De test setup met een 4s accu daarintegen wel! Stroom verbruik was 14 ampere in hover, en met volgas in atti/gps zat ik op 28,9 ampere. Dus dat schept mogelijkheden genoeg. Gebruikte props 10"graupners, de motoren werden niet warmer dan anders, dus gewoon iets warmer dan omgeving, zeg maar lauw. Gezien de gegevens durf ik dit nog wel aan.. Ook als het buiten warmer gaat worden...Vliegtijd ligt met deze 4s accu van 386gram tegen de 9 minuten..
Filmpje word nog gepost ergens in de loop van de dag...
Zoals beloofd hier het filmpje....
Vliegtijd met een 3300mah 4s 30c lipo is met rondjakkeren 8,5 tot 9 minuten. Op hover mag er wel wat tijd bij....
Verbruik is dan 2000 tot 2200mah. ruim aan de veilige kant dus...
Laatst bewerkt door een moderator: