Ik heb het weer niet kunnen laten :?
Gisteren heb ik een half afgebouwde Snoopy 2 8O gekocht.
Een Snoopy 2 :?: :?: :?: ja, een Snoopy 2 :!:
Dit is een Hoogdekker van de firma Hegi uit de jaren `80 :lol: (een old-timertje dus).
De romplengte bedraagt +/- 1900 mm en de spanwijdte is niet minder dan 2600mm (tje :?: :!: :?: ).
Een vrij groot model dus :wink:
Bij het te verwachten vlieggewicht schrijven ze een 10cc voor maar dat is wel minimaal voor een kist van zeker 5 kg :?
Ik ben van plan om de kist als volgend op te bouwen:
-een staartwielversie ipv het originele neuswiel,
-mijn OSmax FS 120 Surpass II, 20cc 4-takt ervoor monteren,
-installeren van flaps (de
-rolroeren zijn standaard),
-installeren van een sleepkoppeling,
-inbouwen van een schacht voor het droppen van weet ik veel wat,
-een deelbare vleugel ipv van een 1-delige toepassen,
-het toepassen van vleugelsteunen,
-V-stelling verminderen,
-en nog wat verder aanpassingen.
Ik wil hierbij meteen vragen naar bouwtips voor dit model met als voorbeeld hiervoor bv de Big Lift:
-heeft er iemand foto`s van de montage van de deelbare vleugel aan de romp zoals deze bij de Big Lift zit gemonteerd?
-hoe groot is de V-stelling van de vleugel van de Big Lift?
-heeft er iemand foto`s van werkende flaps op zo`n model en de uitvoering hiervan, split flaps of gewone flaps zijn niet zo`n probleem maar een mooie goede opbouw van Fowler Flaps is wat anders, zijn er hier voorbeelden van?
Foto`s van de Snoopy 2 zoals deze nu is volgen nog (nog niet in het bezit van een digi camera
) maar moet nog even ontwikkeld worden.
Ik hou jullie op de hoogte van dit projekt, eerst mijn Duett 2 bespannen
en dan gaan we hier mee aan de slag.
(Mijn Tipsy Nipper is echt zo`n tussendoor projektje 8) wat stukje bij beetje opgebouwd wordt als ik ff niet verder kan met mijn andere kist maar eens zal hij vliegen
).
Groeten,
Berto.
Gisteren heb ik een half afgebouwde Snoopy 2 8O gekocht.
Een Snoopy 2 :?: :?: :?: ja, een Snoopy 2 :!:
Dit is een Hoogdekker van de firma Hegi uit de jaren `80 :lol: (een old-timertje dus).
De romplengte bedraagt +/- 1900 mm en de spanwijdte is niet minder dan 2600mm (tje :?: :!: :?: ).
Een vrij groot model dus :wink:
Bij het te verwachten vlieggewicht schrijven ze een 10cc voor maar dat is wel minimaal voor een kist van zeker 5 kg :?
Ik ben van plan om de kist als volgend op te bouwen:
-een staartwielversie ipv het originele neuswiel,
-mijn OSmax FS 120 Surpass II, 20cc 4-takt ervoor monteren,
-installeren van flaps (de
-rolroeren zijn standaard),
-installeren van een sleepkoppeling,
-inbouwen van een schacht voor het droppen van weet ik veel wat,
-een deelbare vleugel ipv van een 1-delige toepassen,
-het toepassen van vleugelsteunen,
-V-stelling verminderen,
-en nog wat verder aanpassingen.
Ik wil hierbij meteen vragen naar bouwtips voor dit model met als voorbeeld hiervoor bv de Big Lift:
-heeft er iemand foto`s van de montage van de deelbare vleugel aan de romp zoals deze bij de Big Lift zit gemonteerd?
-hoe groot is de V-stelling van de vleugel van de Big Lift?
-heeft er iemand foto`s van werkende flaps op zo`n model en de uitvoering hiervan, split flaps of gewone flaps zijn niet zo`n probleem maar een mooie goede opbouw van Fowler Flaps is wat anders, zijn er hier voorbeelden van?
Foto`s van de Snoopy 2 zoals deze nu is volgen nog (nog niet in het bezit van een digi camera

Ik hou jullie op de hoogte van dit projekt, eerst mijn Duett 2 bespannen

(Mijn Tipsy Nipper is echt zo`n tussendoor projektje 8) wat stukje bij beetje opgebouwd wordt als ik ff niet verder kan met mijn andere kist maar eens zal hij vliegen

Groeten,
Berto.