Hoe zetten jullie je auto uit?

• Topicstarter Topicstarter ibizadesire
  • Startdatum Startdatum
I

ibizadesire

Guest
Als ik de auto wil uitzetten hou ik mijn vinger op de uitlaat, waardoor hij stil valt. Is dit de goede manier, of bestaan er andere?

Thx!

Hans

he,

Dat is wel een goeide manier, maar je hebt er nog veel meer. Zoals vinger op de luchtfilter dat hij geen lucht meer kan zuigen. En met schoen op het vliegwiel doen dan slaat hij ook af.

Mister funnybones

Vinger op de uitlaat of het lucht filter is het beste. Dan verzuipt hij en is hij dus ook lekker gesmeerd van binnen. Vliegwiel tegenhouden lijkt me niet super. Grote krachten op de krukas enzo...

vliegwiel tegenhouden is ook meer een noodoplossing, voor als de motor op hol slaat bijvoorbeeld. Niet dat dat zo snel gebeurt, maar toch.

shift-on-the-fly

Kun je de trim op de zender niet gebruiken om de motor uit te schakelen? Zo doe ik het tenminste bij m'n vliegtuig. Met gas dicht en neutrale trim blijft de motor stationair lopen en gooi ik de trim naar beneden gaat het gas helemaal dicht en slaat ie af. Werkt perfect dus zou volgens mij ook bij een auto moeten werken toch?

Als ik gevlogen heb blijf ik ook liever van de uitlaat af, die is dan niet echt koud laat maar zeggen.... :evil:

Mijn auto is electro dus nergens een uitlaat om je vinger op te houden 8O

Als je auto goed is afgesteld mag hij normaal niet afslaan met rem op en gastrim volledig naar beneden.

BlackFox zei:
Als je auto goed is afgesteld mag hij normaal niet afslaan met rem op en gastrim volledig naar beneden.

yes, dat doet hij bij mij niet :wink:

ik stop hem

ik stop heb bij de uitlaat soms luchtfilter :wink:

met de gastrim zou wel kunnen bij een autotje maar dan moet je dus je stationairtoerental-naaldje helemaal uitdraaien, bij een autotje werkt dat niet zo omdat als je remt je dezelfde servo gebruikt wat een vliegtuig niet doet, hehe, geen remmen :P

maargoed, remmen is dus de motor uit zetten op dat moment...

even opletten dat als je een tijdje niet meer gaat rijden (in de winter of zo) dat je de tank even leeg moet laten trekken en dan een paar keer opnieuw proberen te starten zodat je motor echt leeg is .... nitromethanol is namelijk nogal corosief en dat vind je motor niet leuk.
Voor de smering gebruik je afterrun olie (ongeveer 6 druppels in het gat waar de gloeiplug zit).

maar voor het "ach ik ga overmorgen toch weer rijden" kun je gewoon de stinger van je uitlaat dichthouden met je schoen of een lap of zo...

in geval van nood ruk ik altijd de luchtfilter er af en dou mijn duim op de carb. opening ... dat resulteert in gelijk uit.

Je tank helemaal leeg maken en eens extra starten is inderdaad een goed alternatief als je lang niet meer gaat rijden. Maar als je afterrun erin doet, is het in principe ook wel goed. Want daar is afterrun juist ook voor gemaakt: je motor beschermen tegen corossie.

btw: afterrun is ook een heel goed schoonmaakmiddel voor vuile onderdelen zoals je uitlaatbocht enz. Hier wil nog wel eens hard-gekoekte aanslag opzitten en met afterrun gaat dat er heel wat makkelijker af :)

shift-on-the-fly

ik druk alltijd op het pompje van mijn brandstof tank

hierdoor valt hij gelijk uit doormiddel van te veel aan brandstof ( verzuipen )

lijkt mij de goede manier

tim zei:
ik druk alltijd op het pompje van mijn brandstof tank

hierdoor valt hij gelijk uit doormiddel van te veel aan brandstof ( verzuipen )

lijkt mij de goede manier

he,

Nou, niet echt, want dan krijg je hem de volgende keer niet zo lekker gestart, omdat hij verzopen is. Dus kan je beter de andere manieren proberen.

Mister Funnybones

jep dat klopt helemaal maar jah heb ik nu niet echt zoveel last van
alleen starten gaat daarna iets moeilijker omdat als je dan weer brandstof op pomt dan loopt het naar cabarateurtje toe maar dan stroomt het ook weer terug :(

maar meestal na keer of 7 starten dan slaat hij wel aan :)

maar ik zet hem eigenlijk ook nooit stil meestal rij ik mijn tankje helemaal leeg daarna schoonmaken dus tankje ook ff helemaal leeg pompen en dan alles weer monteren en dan ff paar keer starten zonder bougie en uitlaat erop en dan ff alle troep er uit laten gaan en after run olie erin

tim zei:
jep dat klopt helemaal maar jah heb ik nu niet echt zoveel last van
alleen starten gaat daarna iets moeilijker omdat als je dan weer brandstof op pomt dan loopt het naar cabarateurtje toe maar dan stroomt het ook weer terug :(

maar meestal na keer of 7 starten dan slaat hij wel aan :)

maar ik zet hem eigenlijk ook nooit stil meestal rij ik mijn tankje helemaal leeg daarna schoonmaken dus tankje ook ff helemaal leeg pompen en dan alles weer monteren en dan ff paar keer starten zonder bougie en uitlaat erop en dan ff alle troep er uit laten gaan en after run olie erin
Doe je dat elke keer nadat je tankje leeg is?

Doe je dat elke keer nadat je tankje leeg is?[/quote]

lol waarschijnlijk heeft hij tijd teveel :lol:

f3rdy zei:
Doe je dat elke keer nadat je tankje leeg is?

lol waarschijnlijk heeft hij tijd teveel :lol:[/quote]
Lijkt mij niet echt handig als je dat elke keer doet :S Zie ze al staan op het circuit elke keer als het tankje leeg is hehehe

sufferds :lol: als hij geen zin meer heeft rijd hij zijn tankje leeg en dan gaat hij schoon maken.

:lol: :lol:

Back