Rick NL
PH-SAM
Ik ben een tijdje bezig met een vakantie zwever met 1520 mm spanwijdte, die in een koffertje past welke in de handbaggage mee kan. De koffer is 55 x 27 x 18 cm en de zender plus misschien nog een model past er in.
De vleugel is in drie delen en de romp in twee.
De romp is van een oude helling kist waar ik het grootste deel van de staart heb afgezaagd. Daarop komt een nieuwe carbon hengel tude die ik nog verstevigd heb. De hoogteroerservo zit in het kielvlak zoals bij de meeste F5B kisten. Op de romp deling zit een stekker voor de servo een MKS Nuke.
Het vleugel middendeel heeft een doorlopende ligger met 6 mm binnen en 7 mm buitendiameter. De einden zijn eerst omwikkeld met aramide draad.
Daarna twee stripjes 3x0.6 DPP boven en twee onder en dat in een carbon kous. Dit is de ligger en tevens opname voor de 6 mm carbon pennen in de tippen.
De kernen zijn van een heel vaste schuim, de opbouw is op tekening te zien.
Alle onderdelen zijn klaar en moeten nu worden afgewerkt. De tapejes zitten nog op de vleugel en stabilo voor het aftekenen van de gaten.
Het is de bedoeling dat het model mee gaat naar Gerlitzen over 2weken.
Het ziet er naar uit dat het ding ongeveer 600 gram gaat wegen, met 400 gram ballast mogelijkheid.
Rick
De vleugel is in drie delen en de romp in twee.
De romp is van een oude helling kist waar ik het grootste deel van de staart heb afgezaagd. Daarop komt een nieuwe carbon hengel tude die ik nog verstevigd heb. De hoogteroerservo zit in het kielvlak zoals bij de meeste F5B kisten. Op de romp deling zit een stekker voor de servo een MKS Nuke.
Het vleugel middendeel heeft een doorlopende ligger met 6 mm binnen en 7 mm buitendiameter. De einden zijn eerst omwikkeld met aramide draad.
Daarna twee stripjes 3x0.6 DPP boven en twee onder en dat in een carbon kous. Dit is de ligger en tevens opname voor de 6 mm carbon pennen in de tippen.
De kernen zijn van een heel vaste schuim, de opbouw is op tekening te zien.
Alle onderdelen zijn klaar en moeten nu worden afgewerkt. De tapejes zitten nog op de vleugel en stabilo voor het aftekenen van de gaten.
Het is de bedoeling dat het model mee gaat naar Gerlitzen over 2weken.
Het ziet er naar uit dat het ding ongeveer 600 gram gaat wegen, met 400 gram ballast mogelijkheid.
Rick
Laatst bewerkt door een moderator: