19 juni 2011, Berenvliegen in Weert: piloten gevraagd

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Frank Stevens, 17 mei 2006.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Beren morgen luchtziek?
     
  2. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Ik denk dat ze morgen wel luchtziek zullen zijn, het weer ziet er niet al te goed uit.
    Het springen op vliegveld valkenburg is al afgeslast, dus sux6 met het berenvliegen en hopelijk een grote opkomst en niet al te veel zieke beren.
     
  3. Alex Söntgerath

    Alex Söntgerath

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    662
    Locatie:
    Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Frank,

    Weet je zeker dat het doorgaat?

    Alex
     
  4. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik kom in ieder geval .

    Mvg Johan
     
  5. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Wat moet ik ervan zeggen heren.
    We gaan er gewoon voor.
    Vorig jaar hadden we ook een slechte prognose, hebben we maar een buitje van een half uur gehad, toch zo'n 120 beren weggevlogen.
    En vandaag regende het ook maar zo'n half uurke.
    Wind is wel sterk, dat wel.
    Het springkussen hebben we afgebeld.

    Kom maar gewoon naar Weert, dan kunnen we altijd nog hamburgers bakken. (en eten..)

    Grz Frank
     
  6. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Oh hamburgers :D dan ben ik er zoiezo bij haha!

    Nog een half uurtje, dan rijden we aan :)
     
  7. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Veghel
    De vliegtuigen staan al in de auto. Vertrek zometeen...

    Tot dadelijk...
     
  8. Arjan van Werde

    Arjan van Werde

    Lid geworden:
    2 mei 2003
    Berichten:
    541
    Locatie:
    Budel
    Jongens kijk eens op buienradar.. nog een half uurtje regen en dan is het DROOG :D:D tot zo in weert
     
  9. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Veghel
    We hebben geen clown gezien, en maar twee vliegtuigen om te droppen...

    Waar waren jullie???

    De wind was lastig vliegen, maar toch nog iets van 40 a 50 beren gevlogen bij elkaar....

    Het was weer erg gezellig. Netjes geregeld Weert.
     
  10. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Idd, waar waren jullie ? Kunt je op zn minst even netjes afmelden hier als je niet komt...

    Maargoed, we hebben het verder goed naar onze zin gehad. Wind was idd lastig, maar dat heeft de pret niet in de weg gestaan.

    Verder alles super geregeld, en ik weet nu al zeker dat ik er volgend jaar zeker weer bij ben!

    Heel erg bedankt!
     
  11. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Jammer van de harde crosswind. Maar toch een hele dikke merci voor alle piloten die de wachtende kindertjes niet hebben teleurgesteld. Wat moesten zij ooit al hun vliegkunsten aanspreken om hun toestel met passagiers netjes aan de grond te zetten.
    Inderdaad dit jaar helaas geen snoepjes. Wie weet volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen nieuw geluk.
    Tot 2012... maar eerst nog de airshow over 2 weekjes.

    Frank
     
  12. wij willen snoep

    wij willen snoep

    Lid geworden:
    18 mei 2010
    Berichten:
    74
     
  13. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Buienradar gaf aan dat het in de middag droog zou worden en de wind zou afnemen. Ook heeft frank de avond van te voren aangegeven dat het gewoon doorging, en als we niet konden vliegen dan maar lekker hamburgers gingen bakken.

    Achteraf had buienradar maar half gelijk, het werd wel droger, maar de wind werd erger. Maar frank had het goed, en we zijn aan de hamburgers gegaan, en die waren erg lekker (volgende keer moet ik alleen even lezen, dat ik geen mosterd meer pak ipv mayo XD).

    Maargoed, al met al wel een hele gezellige dag gehad, en idd hopen op beter weer volgend jaar!
     
  14. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi allemaal,

    ook ik was weer van de partij. Al was het maar gewoon vanwege de gezelligheid die er in Weert altijd is ! Ook dit jaar was het niet anders. Het weer zat ons idd niet mee. Ik heb lang getwijfeld, maar toch besloten om de Piper in de auto te laten steken. Als ik zag dat enkele zeer bekwame piloten ook met brokken te maken kregen, dan was het een wijselijke beslissing. De Smurf kan in principe elk weertype aan, maar de 4 vluchten die ik maakte, leken mij meer op zaklopen onder water... Jammer dat bij de 4 de landing de wind hem pakte en ik uiteindelijk ook met schade naar huis ging. Ik twijfel nog enorm of herstelling na 17 jaar (en ondertussen zompige piepschuim) nog de moeite waard is. Maar daar beslis ik later nog over.

    Ik zou zeggen, op naar Berenvliegen 2012.

    Groetjes,

    Davy
     
  15. wij willen snoep

    wij willen snoep

    Lid geworden:
    18 mei 2010
    Berichten:
    74

    op www.weer.nl was wel degelijk afgegeven dat het weer slecht bleef.... buien en veel wind. Hoewel idd aangegeven was dat het door ging, voelen we er weinig voor ergens een dag met slecht weer te gaan "hangen". Als je er al bent en het wordt slecht weer is dat ook voor ons geen reden om weg te gaan, maar als op voorhand al aangegeven wordt dat het slecht blijft en ik 's morgens al uit mijn onderbroed waai en drijf, pak ik doorgaans geen toestel in mijn auto, en maak ik er een leuke gezinsdag van............... maar goed ieder zijn eigen ding toch? ben blij voor degenen die wel gegaan zijn dat het een leuke dag was....

    en Davy....... kan me je beslissing goed voorstellen.......... beter geen onnodig risico nemen. wind is niet erg maar harde vlagen maakt het er niet leuker op

    grtjs
     
  16. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Jongens, laten we er geen halszaak van maken.
    Iedereen is vrij om te gaan en staan waar ie wil.
    We hebben de meeste knuffels weg kunnen vliegen. Was dat niet gebeurd, dan was er ook niemand overboord geweest. De ouders snapten heel goed dat we op een gegeven moment de handdoek in de ring hebben gegooid.
    Volgend jaar weet ik zeker dat we beter weer hebben. Dat kan ik gemakkelijk voorspellen, want veel slechter kan gewoon niet. ;-)

    Nu op naar het paraspringen op komende zaterdag en dan het airshowweekend er nog achteraan. Laten we ons daarop richten.

    Frank
     
  17. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Frank,

    dat is idd goed gezegd. Iedereen heeft zijn best gedaan en ik denk dat er niet veel kinderen hun knuffel niet hebben kunnen laten vliegen !

    Volgend jaar zorgen we gewoon voor 35 graden zon en windstil ... :) (dan voel ik me een beetje thuis na mijn thuiskomst van Florida).

    Groetjes,

    Davy
     
  18. Alex Söntgerath

    Alex Söntgerath

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    662
    Locatie:
    Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Hallo Frank,

    Het was weer top georganiseerd !!

    Ondanks het slechte weer ben ik toch gekomen, dat had ik ook beloofd. Ilse had zich helaas af moeten melden maar hopelijk gaat ze de volgende keer wel weer mee om haar sminckkunsten te tonen.

    Zelf heb ik een keer of 5 gevlogen en telkens met heeeel veeeeel sturen (mijn knuppels zijn nog net niet krom) moeten landen, toch nog een prop kapot gevlogen maar goed.

    In de voorgaande jaren veel snoep gedropped, dit jaar helaas niet. Mijn Big Lift was er klaar voor echter gezien de wind was het niet verstandig geweest om nog extra gewicht mee te nemen.

    Afgezien van het weer had de clown van "wij willen snoep" altijd mogen komen, die vinden de kinderen ook leuk als het regend.

    MBC Weert, top geregeld en tot volgend jaar!
    Alex
     

Deel Deze Pagina