After run

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Hans Schalkx, 4 okt 2005.

  1. Hans Schalkx

    Hans Schalkx Guest

    Mijn leverancier vertelde mij dat after run eigenlijk niet nodig is, alleen als je hem voor meerdere maanden buiten bedrijf stelt, op het forum hier wordt juist gesproken na iedere rit. Wat is wijsheid.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat is afhankelijk van de brandstof. Je had het over Modeltechnics wat inderdaad geen reputatie heeft om de motor aan te tasten. Tornado daartegen heeft een hoge reputatie om je motor snel te laten roesten.

    Ach, een flesje kost een paar euro en kan je lang mee doen, is altijd goedkoper dan een verroeste motor. Baat het niet schaad het niet !
     
  3. no-excuse

    no-excuse

    Lid geworden:
    28 mei 2003
    Berichten:
    452
    Locatie:
    Nederland, Veenendaal
    uhm? Bedoel je niet het omgekeerde want ik gebruik altijd tornado en nog nooit is er roest ingekomen, ook niet als ik hem niet heb behandeld met afterrunolie...en zijn er andere gevallen bekend dat het vooral met Tornado gaat roesten?
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    JUIST die afterrun olie VOORKOMT het roesten!
     
  5. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    bij mij heeft tornado de motor zwaar verroest gooi dus geen tornado meer in me motor's tenzei ik dus afterrun heb of ik gooi gewoon andere brandstof er in. ik vlieg nu op klotz moet nog beslissen wat ik doe als ik me autotje heb. maar met klotz blijfen me heli motor en me nieuwe vliegtuig motor heel mooie roest vrij
     
  6. jupken

    jupken Guest

    sidewinder :wink:
    no problems with rust and after run!!
    is echt goede brandstof hoor!!
     
  7. no-excuse

    no-excuse

    Lid geworden:
    28 mei 2003
    Berichten:
    452
    Locatie:
    Nederland, Veenendaal
    Hoe krijg je dat voor elkaar man? Met water behandeld ofzo :p ik heb echt nog nooit roest gehad terwijl ik altijd tornado heb gebruikt. Ik heb hem ook zo vaak NIET behandeld met afterrunolie en toch nooit roest gehad. Maar toch ben ik wel nieuwsgierig naar fotos ( als je die hebt )
     
  8. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    dat motortje heb ik ergens ver weg gelegt en zal die ooit wel weer proberen te herstellen. maar ik heb op het moment meer me intresse liggen bij elektro.
    het is jammer dat elektro zo duur is als je grooter bouwd daarom alleen heb ik nog een brandstof vliegtuig en brandstof heli's
     
  9. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Die tornado verhalen is uit de tijd dat tornado nog geen oil+ gebruikte... Sinds dien moet het geen probleem geven... Ook voor de oil+ heb ik nooit afterrun gebruikt. Maar dat was wel in de tijd dat ik elke dag reed, ookal was het 5 min. Nu heb ik simpelweg geen tijd meer om zoveel te rijden maar rijdt nogsteeds op tornado... Nu heb ik tijdelijk modeltechniks....

    Ik moet zeggen, zo vaak haal ik de motor niet open.. "Don't try to fix something that aint broke"
    Maar om nu te zeggen dat de motor slecht start na lang niet gereden te hebben? In tegendeel!

    Ik blijf het een eindeloze discussie vinden, ja of nee. Maar precies wat roelof zegt, baat het niet, schaad het niet... Dus ik ga denk ik toch maar een keer afterrun halen...

    Groeten, Thomas
     

Deel Deze Pagina