[bouwverslag] Dji F450, naza lite + gps, dji landing legs, afro esc, Tiger 2216 11, Fpv, gopro3___(U

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 13 sep 2013.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Even een tussendoortje.... Veel is al bekend , dus ik maak er niet te veel woorden aan vuil"

    Leuk is dat er nu Afro ESC worden gebruikt van 30A,en dat er de mooie Tiger motoren opkomen
    Ik vermoed dat dat weer heel mooi gaat lopen!

    De nieuwe DJI landing legs komen er ook op, en de v-tx word aan de onderkant van de bodemplaat bevestigd. Al met al toch wel weer wat andere dingetjes dan normaal zullen we maar zeggen.... ;)
    Ben benieuwd hoe een en ander weer vorm gaat krijgen....
    Veel plezier bij het lezen van mijn verslag...
    Mvrg: Emil



    De Ingrediƫnten:
    [​IMG]


    Afro esc voorbereiden, krimpkous stukje verwijderen:
    [​IMG]


    De veel te lange draden inkorten, en strippen:
    [​IMG]


    Vertinnen:
    [​IMG]


    Power kabels inkorten:
    [​IMG]


    Solderen van de regelaars:
    [​IMG]


    De tiger 2216-11 900kv draden zijn ook weer veel te lang, dus inkorten die boel..
    [​IMG]


    Soldeer de bullits op de ingekorte draden:
    [​IMG]


    Krimpkous om de draden van de v-sen unit, zo is het goed beschermd, en staat ook nog eens goed..
    [​IMG]


    Geef de V-sen een plek, en monteer ook meteen de VTX. Gebruik trillings dempend foamtape. Zeker de boel met een tyrap:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Geef de ontvanger een plek, en zeker de boel weer op de bekende manier. Zowel dubbelzijdig foamtape als een tyrap:
    [​IMG]


    Soldeer de draden van de V-sen op het power distributie board:
    [​IMG]
    [​IMG]


    Houd rekening met de tyraps van de vtx!:
    [​IMG]
    [​IMG]


    Geef de Naza zijn plekje of het dubbelzijdige klevende dikke foamtape:
    [​IMG]



    Sluit de ontvanger draden aan op de naza in de juiste volgorde ;):
    [​IMG]


    Monteer de satelliet van de spectrum ontvanger. Hier weer de bekende manier, dubbelzijdig foamtape en een tyrap:
    [​IMG]


    Soldeer de voedings draden van de V-TX: (ik gebruik bij non-siliconen draad altijd een extra krimpkousje ter bescherming.)
    [​IMG]


    Voorzie de regelaars van een stukje enkelzijdig "rubberachtig isolatie tape":
    [​IMG]
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update: 14-09-2013


    De afro's zijn erg dun. Ze heben geen koel lichaam, en dus wijkt he twat af, van wat we gewend zijn.... We zetten ze even vast op een andere manier dan gewend. Let erop dat alles wel goed vast zit maar dat je de boel niet te vast zet, zodat het buigt..
    [​IMG]
    [​IMG]


    Nu de regelaars vast zitten, draaien we de boel weer los en zetten de arm weer vast, met nu de landing legs erbij:
    [​IMG]


    Boor 2 gaatjes voor montage van de GPS houder, zet hem vast met een rvs lenskopje:
    [​IMG]
    [​IMG]


    Op deze manier loopt alles nog mooi vrij voor de vibratie demper voor de gopro 3:
    [​IMG]


    Maak 2 alu stripjes op maat, zowel de dikte als de lengte en de breedte. Dit voorkomt straks dat het spul kromtrekt, en je de antivibratie rubbers, en je bodemplaat vernielt.. Maak ze iets dunner dan het dikte van de rubber.
    [​IMG]


    Schuif ze er tussen en lijn het geheel mooi uit, en draai de 2 boutjes stevig aan:
    [​IMG]
    [​IMG]


    Monteer nu de overige 2 landing legs:
    [​IMG]


    En het kan staan.. ;)
    [​IMG]


    Monteer de motoren, vergeet de lockbond niet!
    [​IMG]


    Overzichtje met gemonteerde motors:
    [​IMG]


    Sluit de draden van de speedcontrollers aan. Sluit de GPS aan , en werk alles netjes weg.
    Vergeet niet eerst de speedcontrollers te calibreren! En haal de rode draad eruit en isoleer deze!:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Monteer de topplate:
    [​IMG]


    Controleer de draai richting van de motoren en voorzie het geheel van een krimpkous.
    [​IMG]


    Werk alles netjes af:
    [​IMG]


    Overzichtje tot nu toe:
    [​IMG]


    Monteer de propadapters op de motor, hier ook niet het beetje lockbond vergeten!
    [​IMG]
    [​IMG]


    Soldeer de draden op het PDB en maak een trekontlasting. Bescherm tere punten met een krimpkousje als extra zekerheid. Schuur alles waar de draden contact maken met de frame platen. Zo blijft alles heel, en snijd het niet in je draden.....
    [​IMG]
    [​IMG]

    Klaar om alles in te stellen! Even een overzichtje:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2013
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Filmpjes:


    Hier een "closer look"






    Heel kort filmpje:
    Gains zijn nog niet helemaal perfect, heb van de laatse vlucht geen filmpje accu van de cam was helaas leeg... :(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. zwevertje

    zwevertje

    Lid geworden:
    10 mrt 2010
    Berichten:
    396
    Locatie:
    belgie
    Ben jij tvreden over deze landing legs? Buigen ze niet teveel door?
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Geen idee, dit is de eerste keer dat ik ze zie , voel en monteer... ;)
    Maar zo te oordelen volstaat het op deze bouw wel......
    Met wat geluk, morgen de maiden en dan kan ik wat meer zeggen...
     
  6. zwevertje

    zwevertje

    Lid geworden:
    10 mrt 2010
    Berichten:
    396
    Locatie:
    belgie
    Ok, waar heb je deze gehaald?
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Geen idee, is een bouw in opdracht... Maar meende dat deze van DJI zelf zijn, dus ik geef je grote kans bij digitech, v-nix, en andere zaken welke DJI in hun gamma hebben...
     
  8. Viper_gts

    Viper_gts

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Mechelen
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update in post 3..

    De pootjes voldoen, zijn stevig genoeg voor het gewicht, MAAR laten vibraties heel makkelijk door! Daardoor staat het te schudden op zijn pootjes bij opstijgen.De Naza (lite) heeft daar wat moeite mee.

    Oplossing is vrij simpel,Zet de boel op een vlakke ondergrond, geef meteen een goede dot gas ipv erg rustig te willen opstijgen... Ik vermoed dat er geen probleem is met de v2 omdat deze al een andere methode heeft van opstijgen.

    Eenmaal los van de grond trillen de pootjes niet, en hebben ze verder geen invloed op vlieg gedrag.


    De maiden is gedaan, in een voor mij verkeerde mode dus dat was wel even wennen. ;)
    De gains moesten toch wat lager dan ik dacht, dit omdat anders de GoPro teveel wiebelt door de vibratie dempers. dus dat werkte elkaar tegen. Hoewel op zich zelf zijn de 2 prima.. De rubbers zijn wat trager dan de naza, en zwiept de go pro nog na, en dat merkt de naza weer.. Niet goed! Zolang je rustig hoverde was er niets mis, maar als je even goed van zijn plek ging was het drama... Nu waaide het ook wel behoorlijk, maar goed dan nog, dat mag gewoon niet gebeuren... De Multi moet ten alle tijde gewoon bestuurbaar blijven... Na wat testen en fine tunen had ik alles wel goed en vloog het prima. Op het oog bewoog de go pro niet meer,en de copter vloog prima stabiel.. Filmpje word nog gepost straks....

    Filmpje is trouwen tussen de fine tune beurten in....

    Ik heb geen beelden van de go pro zelf, dus heb ook geen idee of dit een oplossing is voor een beetje leuke beelden... Op het oog zag het er wel goed uit... Maar ja dat zegt natuurlijk helemaal niets ;)



    Edit:
    Update in post 3:
    Miniem stukje flight op film, de accu van me camcorder was leeg... Dus heb geen verdere film helaas...
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2013
  10. Nashuanl

    Nashuanl

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Maarssen
    Beste psycho,

    Ik ben toevallig ook net klaar met een f450 met afro esc en een naza v2.

    Heb jij ook dat na een tijdje vliegen en je weer land en je dan weer wil opstijgen hij niet meer van de grond komt zelfs al geef je vol throttle?
     
  11. Nashuanl

    Nashuanl

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Maarssen
    Zie trouwens nu ook dat die van jou een stuk stabieler hoverd.

    Mooie oplossing voor de gps locatie.
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nope alles werkt zoals het hoort. Heb enkel de naza lite erop, geen v2.. Maar goed heb je dan EXACT dezelfde setup? Motoren props lipo gewicht etc etc etc ???
     
  13. Nashuanl

    Nashuanl

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Maarssen
    Nee, heb niet helemaal hetzelfde

    Frame is f450
    Esc afro 30 amp
    NTM 28-26 1000kv
    Graupner 9 -5 inch propellor
    Turnigy 3.85 nanotech lipo
    Dezelfde landingspoten

    Ik zie nu net dat jij van je esc's het rode kabeltje hebt verwijderd, dat heb ik niet gedaan. Kan dit een reden zijn?
     
  14. Nashuanl

    Nashuanl

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Maarssen
    Heb de rode kabeltjes van de esc's losgemaakt en ook gelijk de esc's opnieuw gekalibreerd en nu vliegt hij een stuk stabieler en ook vol throttle is ook echt vol.

    Bedankt voor de zeer duidelijke bouwverslag
     
  15. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    De esc kalibreren zal het punt geweest zijn. Niet de rode draadjes ;), maar goed deze moeten trouwens wel los, de naza krijgt voeding via zijn eigen systeem , en niet via de bec van de regelaars.

    Zie ook anders het bekende verslag van mij waar dit ook ter sprake komt:

    ji naza f450: (quadcoptyer)
    manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

    Dji naza f550: (hexacopter)
    manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f550-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina