1e vlucht geen succes

Discussie in 'Multicopters' gestart door Vocin, 26 okt 2016.

  1. Vocin

    Vocin

    Lid geworden:
    26 okt 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Tot aan mijn 1e vlucht dacht ik dat alles goed ging met het bouwen van mijn drone (dji f450).
    Blijkbaar zit er ergens nog een foutje. Mijn drone ging recht de lucht in alleen begon direct te draaien om zijn as waardoor hij verder zijn evenwicht verloor en tollend naar de grond storte

    Nu had ik misschien al moeten stoppen toen ik zag dat niet al mijn motoren bleven draaien op de grond. 1 motor stopt terwijl de rest bleef draaien.

    Hopelijk weten jullie mij te vertellen wat de oplossing is van mijn probleem.
    Alvast bedankt.
     
  2. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    Als er zomaar een motor stopt lijkt het mij dat er een verbinding is losgeschoten?
     
  3. Vocin

    Vocin

    Lid geworden:
    26 okt 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Rotterdam
    Nee dat denk ik niet. Na het verbinden van de transmitter/receiver gaan ze alle vier draaien. Na aantal seconden stopt er 1. Als ik dan gas geef gaan ze alle 4 weer draaien gas naar 0 en er is er 1 die helemaal stopt.
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Heb je de regelaars gecalibreerd ? en wel alle 4 tegelijk ? Het lijkt erop dat 1 regelaar uit de pas loopt.
     
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Of wellicht een slechte regelaar ertussen.
    Ene die niet lekker mee kan komen.
     
  6. Vocin

    Vocin

    Lid geworden:
    26 okt 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja alle 4 tegelijk gecalibreerd. Thuis had ik dit probleem ook niet. Erg vreemd. Ik ga ze alle 4 opnieuw calibreren en zsm voor poging 2.
     
  7. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Ik heb t met mn Discovery ook gehad, aantal crashes terwijl alles wel gewoon werkte, heb m toen in de tuin op 1,5m hoog op gps gelocked, na een minuut of 8 viel die links voorover, esc linksvoor vervangen en sindsdien nooit meer gehad
     
  8. Vocin

    Vocin

    Lid geworden:
    26 okt 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Rotterdam
    Opnieuw alle 4 de esc's tegelijk gecalibreerd. Na het opstijgen begint hij gelijk om zijn as te draaien. Een keertje omgevallen en dezelfde prop als de vorige keer blijft achter op de rest. Hij lijkt ook langzamer te draaien. Ligt het aan de motor of aan de esc?
     
  9. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Even de motor op een ander arm zetten dan weet je het.
     
  10. Dylanosaurus

    Dylanosaurus

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    203
    Locatie:
    België, Gent
    probleem al opgelost?
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Winterslaap.............ha ha ha ha
     
  12. Vocin

    Vocin

    Lid geworden:
    26 okt 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Rotterdam
    Nee, helaas nog geen tijd gehad. Inderdaad een soort winterslaap.
    Zodra ik er weer aan gewerkt heb laat ik weten wat het resultaat is.
     
    Dylanosaurus vindt dit leuk.
  13. Unf0rg0tt3n

    Unf0rg0tt3n

    Lid geworden:
    20 dec 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    tilburg
    Je kunt ook proberen je flight controller opnieuw te kalibreren. Heb dit zelfde probleem ook laatst gehad. Bij mij wilde de quad zichzelf stabiliseren, nu werkt het.
     
  14. Lars Jansen

    Lars Jansen

    Lid geworden:
    10 dec 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Nijmegen
    Misschien heel dom. Maar draaien de motoren wel de goede kant op? Zou het tollen kunnen veroorzaken
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    De props zijn ook verschillend he, zitten ze wel op de juiste plaats ?
     
  16. Vocin

    Vocin

    Lid geworden:
    26 okt 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Rotterdam
    Props zitten op de juiste plaats. Alles draait de juiste richting op.

    2 motortjes omgewisseld en het probleem verplaatst zich mee. Dus het ligt aan het motortje.
    Kan ik behalve een nieuw motortje kopen nog iets anders proberen?
     
  17. Vocin

    Vocin

    Lid geworden:
    26 okt 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Rotterdam
    Eindelijk na 1 maand wachten op een nieuw motortje heb ik hem eindelijk binnen. Gelijk verwisseld en opnieuw gekalibreerd.
    Hij lijkt nu wel gelijk te lopen met de rest.
    Maaaarr..... nieuw probleem!!!

    Bij de eerste keer gas geven brand volgens mij de zekering door van de esc van een ander motortje.

    Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
    Is dat iets wat weleens gebeurt. Nieuwe esc en weer door? Of ligt het niet zo simpel?
     
  18. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    @Vocin regelaars die doorbranden is niet normaal, maar gebeurd. Ik heb zelf 3 regelaars doorgebrand achter elkaar, maar deze waren zeer lage kwaliteit. Kwestie van nieuwe erop en vliegen maar.
     
    Vocin vindt dit leuk.
  19. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Misschien zijn je motoren eens te warm geweest waardoor de windingen sluiting maken, of ergens een shrinkwrap verschoven zodat hij iets raakt? Kun je gemakkelijk vinden, als je motor weerstand geeft als je er aan draait dan kan deze kapot zijn.
    Wat ook kan is dat je te lange schroeven hebt gebruikt waardoor die aan de binnenkant de windingen kunnen raken, dan krijg je ook dit soort effecten
     
    Vocin vindt dit leuk.
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

    Several motor tests

    1. Drytesting brushless motors - WFF (RCG user vollrathd)
    2. Overheated magnets result in lower magnet strength (irreversible! :(), which in turn results in higher Kv. Motorcurrent is proportional to Kv cubed :eek:
      Higher current → hotter motor → weaker magnets → higher Kv → higher current → hotter motor → weaker magnets → higher Kv → higher current ⟲⟲⟲ etcetera etcetera, temperature runaway [​IMG]
    3. Determining whether magnets still have original strength, by determining whether Kv motorconstant (in rpm/volt) is still the same, several simple straightforward methods.
      www.bavaria-direct.co.za → motor constants
    4. Opening an outrunner for visual inspection
    5. Generator test, only using a power drill and a voltmeter
      (Re)winding and building motors - RCG (sticky) → opening post → #40 Generator test
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2017
    Vocin en KevinG vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina