Hallo allemaal, Tot aan mijn 1e vlucht dacht ik dat alles goed ging met het bouwen van mijn drone (dji f450). Blijkbaar zit er ergens nog een foutje. Mijn drone ging recht de lucht in alleen begon direct te draaien om zijn as waardoor hij verder zijn evenwicht verloor en tollend naar de grond storte Nu had ik misschien al moeten stoppen toen ik zag dat niet al mijn motoren bleven draaien op de grond. 1 motor stopt terwijl de rest bleef draaien. Hopelijk weten jullie mij te vertellen wat de oplossing is van mijn probleem. Alvast bedankt.
Nee dat denk ik niet. Na het verbinden van de transmitter/receiver gaan ze alle vier draaien. Na aantal seconden stopt er 1. Als ik dan gas geef gaan ze alle 4 weer draaien gas naar 0 en er is er 1 die helemaal stopt.
Heb je de regelaars gecalibreerd ? en wel alle 4 tegelijk ? Het lijkt erop dat 1 regelaar uit de pas loopt.
Ja alle 4 tegelijk gecalibreerd. Thuis had ik dit probleem ook niet. Erg vreemd. Ik ga ze alle 4 opnieuw calibreren en zsm voor poging 2.
Ik heb t met mn Discovery ook gehad, aantal crashes terwijl alles wel gewoon werkte, heb m toen in de tuin op 1,5m hoog op gps gelocked, na een minuut of 8 viel die links voorover, esc linksvoor vervangen en sindsdien nooit meer gehad
Opnieuw alle 4 de esc's tegelijk gecalibreerd. Na het opstijgen begint hij gelijk om zijn as te draaien. Een keertje omgevallen en dezelfde prop als de vorige keer blijft achter op de rest. Hij lijkt ook langzamer te draaien. Ligt het aan de motor of aan de esc?
Nee, helaas nog geen tijd gehad. Inderdaad een soort winterslaap. Zodra ik er weer aan gewerkt heb laat ik weten wat het resultaat is.
Je kunt ook proberen je flight controller opnieuw te kalibreren. Heb dit zelfde probleem ook laatst gehad. Bij mij wilde de quad zichzelf stabiliseren, nu werkt het.
Props zitten op de juiste plaats. Alles draait de juiste richting op. 2 motortjes omgewisseld en het probleem verplaatst zich mee. Dus het ligt aan het motortje. Kan ik behalve een nieuw motortje kopen nog iets anders proberen?
Eindelijk na 1 maand wachten op een nieuw motortje heb ik hem eindelijk binnen. Gelijk verwisseld en opnieuw gekalibreerd. Hij lijkt nu wel gelijk te lopen met de rest. Maaaarr..... nieuw probleem!!! Bij de eerste keer gas geven brand volgens mij de zekering door van de esc van een ander motortje. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Is dat iets wat weleens gebeurt. Nieuwe esc en weer door? Of ligt het niet zo simpel?
@Vocin regelaars die doorbranden is niet normaal, maar gebeurd. Ik heb zelf 3 regelaars doorgebrand achter elkaar, maar deze waren zeer lage kwaliteit. Kwestie van nieuwe erop en vliegen maar.
Misschien zijn je motoren eens te warm geweest waardoor de windingen sluiting maken, of ergens een shrinkwrap verschoven zodat hij iets raakt? Kun je gemakkelijk vinden, als je motor weerstand geeft als je er aan draait dan kan deze kapot zijn. Wat ook kan is dat je te lange schroeven hebt gebruikt waardoor die aan de binnenkant de windingen kunnen raken, dan krijg je ook dit soort effecten
Several motor tests Drytesting brushless motors - WFF (RCG user vollrathd) Overheated magnets result in lower magnet strength (irreversible! ), which in turn results in higher Kv. Motorcurrent is proportional to Kv cubed Higher current → hotter motor → weaker magnets → higher Kv → higher current → hotter motor → weaker magnets → higher Kv → higher current ⟲⟲⟲ etcetera etcetera, temperature runaway Determining whether magnets still have original strength, by determining whether Kv motorconstant (in rpm/volt) is still the same, several simple straightforward methods. www.bavaria-direct.co.za → motor constants Opening an outrunner for visual inspection Innov8tivedesigns → resources → video classroom → shaft/bearing replacement Outrunner Disassembly and Stripping - RCG Generator test, only using a power drill and a voltmeter (Re)winding and building motors - RCG (sticky) → opening post → #40 Generator test