Zonder de stroom (vooraf) gemeten te hebben, is het in dit soort gevallen behoorlijk gokken naar de oorzaak, veel mogelijke oorzaken. To trust is good, to calculate is better, to measure is a must. Without a watt-meter you are in the dark, until something starts to glow A watt-meter will more than pay for itself, several times over, your battery, ESC and motor will love you for it. After calculating, always check current when you have a new/changed setup. Will also help you find optimal setup. watt-meter uitverkoop, Hyperion E-meter II - MBF
Hoi, welke regelaars heb jij erop zitten? Toevallig die witte Opto regelaars van 30Ampere? Ik heb er hier nog 4 stuks van liggen in goede conditie. Mag je voor een wel heel zacht prijsje overnemen indien jij dat wenst. Vr Gr E
Een ESC heeft geen zekering. Dus bij rook is het einde oefening. Spontaan tollen kan ook nog wel eens een reverse yaw instelling zijn. Hij vliegt tot ie moet corrigeren. Dit doet hij dan normaal tegen gesteld maar bij reverse wordt het alleen maar erger en gaat hij rondjes draaien. Om jou verder te helpen moet je toch eerst je volledige setup opsommen. Dan valt daar een beter oordeel over te geven. Een motor die eventjes loopt maar daarna uitvalt kan bv te laag in de toeren draaien. Timing verkeerd kan ook. Dus met de kalibratie ook echt alle settings gelijk zetten en een betrouwbaar minimum toerental instellen. Dit alles hangt af van jouw gebruikte elektronica en eventueel hoe je alles hebt aangesloten/gemaakt. Beste is afspreken bij iemand die er meer verstand van heeft. Zo kan het een dure start worden.
Allemaal bedankt voor de reacties. Nieuwe regelaars worden geregeld. Ik ga voor de volgende testvlucht ook alles nog eens na om zeker te zijn dat ik niks gemist heb. Wordt vervolgd......
Controleer de lengte van de schroeven eens waarmee de motoren vastzitten. Als die te lang zijn raken ze de wikkelingen en kunnen daardoor kortsluiting veroorzaken.