1e wedstrijd 2018 Malden

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 3 feb 2018.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    NK F3K Malden zaterdag 17 februari 2018
    Op zaterdag 17 februari 2018 staat de eerste wedstrijd van het F3K-seizoen 2018 gepland! Traditiegetrouw wordt deze georganiseerd door de Nijmeegse Luchtvaart Club (NLC), en dat alweer voor de 11e keer. De NLC ontvangt ons op het zweefvliegveld van de NIJAC, het Maldens Vlak. Het is nog februari, dus handschoenen aan en vliegen maar!



    Hieronder details van deze wedstrijd en de locatie:

    Locatie:

    Zweefvliegveld "Maldens vlak"

    Groesbeekseweg 55a

    6581 BJ Malden

    Link: Google Maps


    Aanvangstijdstip en tijdsschema (onder voorbehoud):

    09:00 Invliegen

    09:30 Briefing

    09:45 Start wedstrijd

    16:00 Laatste taak

    Het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt. Er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.


    Inschrijving:
    Inschrijven kan alleen via de Inschrijftool en is mogelijk tot en met woensdag 14 februari 2018, vóór 18.00 uur.

    f3k Nederland
     
  2. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Na afloop van de wedstrijd in Malden zullen lootjes getrokken worden waarmee leuke prijzen te winnen zijn zoals:
    - rondvlucht voor 2 personen
    - 2x kst x08 servos
    - 2x frsky servos
    - kst petje
    - kst shirt
    - polo van Superfly
    - jack van Superfly

    Lootjes a 5 euro zijn verkrijgbaar via een mailtje of pbtje aan mij of op de wedstrijddag zelf in Malden.
     
    Vink, RJA en specialpainter.nl vinden dit leuk.
  3. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Even een reminder voor de toch wel belangrijke randzaken;
    Wil iedereen zijn of haar knvvl ledenpas meebrengen?
    leden van andere organisaties dan de knvvl kunnen gewoon meedoen op vertoon van hun pas, echter heeft de knvvl besloten dat die piloten niet meedingen voor het NK.
    Voor mensen die nog geen lid zijn; om mee te vliegen dien je een bewijs van verzekering te laten zien. Ook hier geldt dat je niet meedingt naar het NK.

    bedankt alvast voor de medewerking, f3k forever.
     
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Mooi aantal inschrijvingen, dat gaat lekker;)

    Dit seizoen zijn er wat veranderingen wat betreft de wedstrijden, check f3k.nl voor de nieuwe regels!

    Ook qua dag indeling doen we het iets rustiger aan, vorig seizoen was ik als wedstrijdleider wat enthousiast met het aantal te vliegen ronden en wedstrijden....

    We doen nu na elke 2 ronden 10 minuutjes pauze en vliegen maximaal 7 ronden.

    Bekijk de nieuwe regels goed, ze zijn zeker relevant. Bij poker bv. mag je nu ''einde werktijd'' roepen voor de laatste vlucht.

    tot op Malden!
     
  5. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Verzoek van de organiserende club; Gaarne gepast betalen.

    De ''zweef inn'' is hoogstwaarschijnlijk geopend vanaf 11.00. Dit is een restaurantje op het veld waar men iets warms kan eten of drinken.

    Helemaal zeker is het niet, dus zorg voor voldoende proviand om de dag door te komen!
     
  6. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    De wedstrijd morgen in Malden gaat door. Het belooft mooi weer te worden!
     
  7. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    En vergeet je knvvl sportlicentie niet! Wij gaan die controleren.
     
  8. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    ZOOOOWWWWWHEEEEY! de 1e wedstrijd van het seizoen zit erop!

    Wat een lekker dagje, super weer voor Maldenese begrippen, zelfs wat ''sunburn'' opgelopen.

    de wedstrijd zelf is vrij soepel verlopen en volgens de eerste geluiden bevalt het nieuwe pauze-schema goed. Ook leuk is dat er bekende gezichten van de clinics nu ook op de wedstrijd waren.

    Laat de foto's en verhalen maar komen, de officiële uitslag komt op f3k.nl.

    Gefeliciteerd voor Olaf S met een welverdiende 1e plaats.
    Robert Jan lekker bezig met de 2e plaats.
    ondergetekende op 3.

    Ik wil Leo en Frans van de NLC bedanken voor de gastvrijheid, Jaap, Monique en Helle hebben zoals altijd weer geweldig werk gedaan om deze wedstrijd zo soepel te laten lopen.

    Bedankt allemaal voor de komst en of deelname! Op naar Bergijk;)

    F3k forever!!!
     
    tunderman vindt dit leuk.
  9. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Dank Jaap en Vincent en de jury voor de organisatie!

    Nieuwe pauze schema bevalt inderdaad prima, het is net een stukje meer relaxed. Ik hoop dat we dit erin kunnen houden.

    Uitdagende omstandigheden vond ik. En na een natte winter met weinig vliegen is het weer behoorlijk wennen. Nochthans ben ik niet ontevreden met het resultaat. Jammer dat wij om 16.00 meteen wegmoesten maar wel mooi dat we alle rondes konden vliegen.

    Mijn schade valt enorm mee, vanochtend al 2 uurtjes aan gewerkt. Ik heb een stuk roving met epoxy tussen de twee vleugelschalen gefrot om de breuk in de voorlijst te herstellen. De oneffenheden aan de oppervlakten met superlicht balsa weer strak gemaakt. De onderkant heeft al een nieuw laagje 29 gr carboweave en staat uit te harden...


    Tot de volgende keer!

    Roger
     
    specialpainter.nl en Loet Wakkerman vinden dit leuk.
  10. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    De kop is er weer af...
    En die 'sun-burn' zag ik gisteravond ook in de spiegel!

    Roest op het vliegen viel nogal mee, roest op de 'competie' was iets meer uitgesproken (1-2-3-4 verwarren met big ladder en timerfoutje bij Jaap (sorry!))
    Ook altijd spannend om met poker te beginnen...

    Ik had me voorgenomen om me (veel) minder van de uitslag aan te trekken. Maar als je er dan een foto van genomen hebt, ga je toch weer eens analyseren. Wat me vooral beviel is dat ik eens een 600+ resultaat als schrapper heb! (note to my self: toch nog maar eens oefenen op die 'doorstarttaken'

    Die roest zal er snel uitgepolijst zijn: volgende week Pingu-cup in Herentals (U komt toch ook? ;)), binnen 3weken Bergeijck.
     
  11. tunderman

    tunderman

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Gemert NB
    Zo, de eerste wedstrijd zit erop. De eerste van 2018 maar ook überhaupt de eerste van mijzelf. Het is voor mij een erg leerzame dag geweest met letterlijk veel up’s en down’s, thermiek en veel zakken tja meestal zoek je het op de verkeerde plekken. o_O
    Een aantal dure beginners fouten maarja hoe kan het ook anders... hier leer je wel het snelst mee. Ik heb het super naar mijn zin gehad en bedankt voor alle vriendelijke ondersteuning.
    Ik kijk nu alweer uit naar de volgende wedstrijd in Bergeijk. Hieronder nog een paar foto’s van de mooie dag.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2018
  12. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    10 dec 2017
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrecht
    Mijn competitiedebuut (meer dan 10 jaar geleden beschouw ik als verjaard) was ook succesvol, ik moest er nog flink aan trekken maar toch geheel volgens plan 21ste geworden :feli: Ik heb ontzettend veel plezier gehad en ben er weer een betere piloot van geworden. Ook heb ik nu ik het een keer heb meegemaakt voldoende vertrouwen om de Flitz 2 in te zetten in Bergeijk.

    Wat ging er goed:
    - Aardig gescoord in de 1 2 3 4, kon behoorlijk meekomen in de thermiek en had een keer een spannende maar geslaagde lage terugvlucht. Ook een paar turn&burn-achtige starts gedaan wat goed uitpakte dus nieuw trucje geleerd.
    - Weinig stress bij op afstand achter de wind thermieken. Ik vond het startveld relatief ruim, dat viel me mee. Voldoende tijd tussen de rondes wat fijn is om even een praatje te maken of een timer te zoeken.

    Wat ging er goed mis:
    - Desastreuze pokerronde omdat ik in die condities zelfs mijn 'normale' minuut net niet haalde. Nog ergere 'beste laatste vlucht, 5 max' omdat ik 47 sec voor einde tijd buiten wist te landen :hammer:Ik schaamde me een beetje tijdens de all up taak omdat ik er een 30sec vlucht bij had zitten.
    - Veel moeite 's ochtends met de Strike 3. Hij reageert op sink door te versnellen en valt dan behoorlijk snel, wat op zich goed is mits je naar betere lucht onderweg bent. Maar die kon ik op dat moment vaak niet vinden. Ik heb een paar vluchten gehad die alleen maar snel gingen en dan is het met 35sec wel gedaan. Daar valt niet mee te scoren.

    Ik ga nu met de Flitz oefenen voor Bergeijk dus wie weet word ik de volgende keer wel 20ste! Zonder gekheid: de score boeit me in dit stadium nog niet. Misschien volgend jaar. Of daarna.

    Kristof, Chris, Edwin en Vincent bedankt voor het timen! En natuurlijk Jaap en Vincent e.a. voor de organisatie.
     
    spedter, tunderman en specialpainter.nl vinden dit leuk.
  13. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Hey Martijn! leuk te lezen dat je het naar je zin hebt gehad, ondanks wat korte vluchtjes met je strike. Je had qua lokatie ook wel pech, juist op Malden is het erg turbulent, zeker onder de 60-70 meter hoogte. En zo'n mini heeft daar veel meer moeite mee dan een full size, dus des te leuker was het om te zien dat wanneer je een belletje vond, dat je die vaak ook uitvloog en met een mooie tijd terug kwam. Het was ook voor de full sizers een hele opgaaf om met de turbulentie om te gaan, een keer de verkeerde kant op en je lag ook met n minuut. of wat minder;)

    tof dat je er met Bergijk weer bij bent!
     
    Vink vindt dit leuk.
  14. tunderman

    tunderman

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Gemert NB
    Heeft er iemand de 2 fotograven gesproken? die aan het begin van de dag foto`s aan het maken waren.
    Daar kunnen natuurlijk wel leuke plaatjes uitkomen. Ik ben benieuwd van welke omroep ze zijn.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2018

Deel Deze Pagina