2,4 Ghz zenders in Nederland NIET of WEL TOEGESTAAN !!!????

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Ha-eM Helifun, 12 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roytjuh

    Roytjuh

    Lid geworden:
    26 feb 2006
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Enschede
    hmmmmmz..... blijf ik nou bij Graupner of ga ik naar Futaba.....

    Graupner....Futaba
    Futaba....Graupner
    Graupner....futaba
    Futaba....Graupner :roll:

    Grrrrr :bad-words: nou moet ik daar weer over wakker blijven liggen,denk dat ik mn bed maar verkoop.

    groet,

    Roy
     
  2. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.086
    En Dortmund? Jan, weet jij meer?
     
  3. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Echt erg fijn nieuws!! Ik ben al 2x geklapt door STORING van een andere zender dus ik kan niet WACHTEN om zo'n spulletje aan te schaffen!!!!

    Zou erg leuk zijn als ze de CE certificering er al door hebben en we deze binnen nu en ehm, een maand kunnen aanschaffen!

    Cheers,

    Richard
     
  4. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Ben benieuwd hoe dat bij de 9z eruit gaat zien. Komt de antenne dan op de plaats van de orginele?
     
  5. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Hij zal achterop de zender komen, aan de module vast... zie foto.

    Cheers,

    Richard
     
  6. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Dus de originele blijft zitten. Niet echt mooi lijkt mij. Ik vroeg het omdat het leek op de foto van de T12FGA, dat de antenne wel gewoon bovenop zit.
     
  7. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ach, het is beter dan met de spectrum ombouwset... met losse draden en connectors e.d.

    Uiteraard kun je de originele antenne natuurlijk verwijderen en een dopje over het gat doen, maar het kan ook handig zijn voor sommige om de 35mhz functionaliteit te behouden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan lesgeven aan mensen met 35mhz spul.

    Cheers,

    Richard
     
  8. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Ik ben ook benieuwd hoe dat zit met de 9Z. Het lijkt er namelijk op dat het PPM signaal gebruikt gaat worden, 8 kanaals moduul/ontvanger set. Net zoals bij Spectrum.
    Wat betekent dit voor de latency, valt daar dan nog winst te behalen t.o.v. het huidige PCM systeem, t.o.v. PPM lijkt mij dit dan onmogelijk. Hoe verhoudt deze latency zich tot een 2.4 Ghz Dedicated set (zoals een DX7 en de T12FG). Zijn de failsafe posities per servo ook gewoon instelbaar vanuit het zendermenu?
    En wanneer komen ze met echte data ipv overal te roepen dat hun 2.4 systeem beter als dat andere 2.4 Ghz.

    Wel of geen kabeltje achterop maakt niet zoveel uit, beide passen zoziezo niet 123 in de koffer verwacht ik. Iedere keer moduul uitnemen of stekkers loshalen is ook minder.

    Door de standaard 35Mhz antenne te blijven gebruiken, blijft het zwaartepunt van je zender wel goed. Alleen zo'n lange metalen spriet kan misschien wel weer invloed hebben op de reikwijdte van de 2.4 Ghz, hmmmmm

    Rick
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Als je naar het plaatje van de T12FGA kijkt, zie je dat daarop staat PCM G3. Het zal dus precies dezelfde zender zijn als de T12FG, maar dan met een 2,4 GHz module. Je mag dan dus ook verwachten, dat er een PCM G3-ontvanger op 2,4 GHz leverbaar wordt.
    Hetzelfde geldt als er een 2,4 GHz module komt voor de T9Z. Er zal dan ongetwijfeld zowel een ppm- als een pcm1024 ontvanger leverbaar worden op 2,4 GHz. De response-tijd zal dan ook niet-merkbaar veranderen.

    Van alle schreeuwende reclameboodschappen word je inderdaad niet veel wijzer. Echte data behoef je echter ook niet te verwachten. Deze is er van de huidige apparatuur ook niet en wat moet je er ook mee? Je zult in de praktijk moeten ervaren hoe goed deze sets zijn in vergelijk met de huidige apparatuur. Wat dat betreft verbaast het mij dan ook, dat veel mensen al helemaal gaan voor het 2,4 GHz gebeuren. In de 'lage landen' ben je tenslotte meer de instelling 'eerst zien, dan geloven' gewend.

    Ten tijde van Dortmund zou het mogelijk kunnen zijn, dat de T6EXP 2,4 GHz leverbaar is. De modulen voor andere zenders zullen er dan nog niet zijn.

    Voor wat betreft de Spektrum sets heb ik hier op het forum gelezen, dat we moeten wachten op de firma MCM om te vernemen wanneer de DX7 voor ons leverbaar wordt. Bij Graupner hadden ze er eigenlijk nu al moeten zijn, maar dit is weer iets uitgesteld. Ook daar heb ik echter nog goede hoop voor Dortmund.
     
  10. mdegans

    mdegans

    Lid geworden:
    5 jul 2003
    Berichten:
    188
    Ach, da's puur marketing. Of je nu 2 vaste kanalen gebruikt van de 80 of iedere 2ms tussen die kanalen switched, mij om het even.. als de kist maar in de lucht blijft.
    En inderdaad, 'wij' zijn normaal gesproken afwachtend. Ikzelf was al een beetje over, mijn FX18 van 4 of 5 jaar oud kon wel een vervanger gebruiken en ik had inmiddels al zoveel besteed aan kristallen :) dat een synthesizer of een 2.4Ghz zender er moest komen.
    Ik heb de Spektrum DX7 3 weken geleden uit de US meegenomen, heb gewoon een mode 2 besteld en laten afleveren in mijn hotel, samen met 3 extra AR7000 ontvangers kon ik mijn kisten en logo aanpassen.
    Na zo'n 50 vluchten heb ik nog geen spijt ervan...

    Maar als je al een kristalloos systeem hebt is de keuze minder voor de hand liggend denk ik.
     
  11. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    Beste mdegans,
    je weet toch wel dat als je de versie uit de US hier vliegt dat je in overtreding bent met de wet !!
    Hier is max . 100 mw toegestaan en die van de US leverd er 700 mw !!
    Het is niet voor niks dat ze via een europese dealer te verkrijgen zijn.
    Als je nu schade vliegt ,kan het wel eens raar voor je uitpakken.

    gr vosje 8)
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Zucht, weer iemand die de klok heeft gehoord, ..etc
    Zolang we beide zenders nog niet naast elkaar hebben gemeten kan er van alles worden geroepen.

    De graupner en de us versie claimen beide full range.
     
  13. mdegans

    mdegans

    Lid geworden:
    5 jul 2003
    Berichten:
    188
    Zucht, waar haal je het toch vandaan. Even een opsomming... er zit geen verschil tussen europees of USA, het is NIET illegaal, lees maar de nieuwsbrieven op de KNVL site en als laatste is het wellicht beter om deze thread eindig te maken en het over de mogelijkheden van de 2.4Ghz zenders te hebben..
     
  14. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina