2.4Ghz module: antenne aanpassen?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door ShadesInBlack, 19 mei 2015.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Ik heb een extra angle stukje besteld die past op de eerder vermelde hobbyking module. Was nl female op female... Ik had eigenlijk het ding nodig op die foto van die conversie, maar kijk, was dus fout. Met dat extra tussenstukje steek ik weer en verliesfactor toe weet ik wel, maar ik ga het proberen. Gezien met een auto wss niet zo kritisch. Dan probeer ik het draadje door de behuizing naar binnen te steken en de antenne te plaatsen waar de oorspronkele oude 40Mhz antenne zat.
    Er zat wat tijd tussen maar was gewoon uit gebrek aan tijd :)
    Bestelling van op ebay te verwachten begin september pas.... Ik laat dan wel eens weten wat het geeft.
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    kwam net even mijn eigen oud topic tegen en zag dat ik nooit de eindoplossing gepost heb: Ik heb de antenne van in de modul alsnog los gemaakt (module open) en binnendoor door de zender gestoken. Gekochte tussenstukjes dus niet gebruikt uiteindelijk, en veel netter en beter resultaat. De module is niet zo makkelijk meer wisselbaar dus, maar ook niet nodig.
    De 2,4Ghz antenne zit door het gat van de originele antenne. Je zou het niet zeggen dat het niet origineel is.
    Ik maak wel eens een fotootje wanneer ik er aan denk voor de volledigheid.
     

Deel Deze Pagina