2 kanalen linked??

Discussie in 'Beginners' gestart door MarioVdb, 1 mrt 2015.

  1. MarioVdb

    MarioVdb

    Lid geworden:
    29 jan 2015
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Brugge
    Ik heb mij onlangs een tweedehands futaba T10 aangeschaft. Maar wat merk ik op, is dat ch3 en ch6 aan elkaar zijn gelinkt? Hoe kan ik dit ongedaan maken?
    Alvast bedankt.
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Kijk even in het mixer menu, of reset dit modelgeheugen, of neem een nieuw model geheugen.

    Kijk ook evne in het menu wat voor type model je hebt. bij helis en acro planes zijn bv vaste mixers actief, en die kan je niet uitschakelen of vinden in het mixer menu natuurlijk.

    Zoek online even je manual op en kijk deze GOED door, staat ook veel in...
     
  3. pierreke

    pierreke

    Lid geworden:
    26 okt 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maastricht
    Bij een t8fg zijn kanaal 3 en 6 standaard de rolroeren bij een vliegtuig. het is vrij gebruikelijk dat deze gekoppeld werken. je kunt dan de uitslagen apart corrigeren, of butterfly instellen, od de rolroeren bij de landing iets opzetten.
    Je kunt er ieder kanaal echter ook apart aan iets anders toewijzen. Ik neem aan dat de t10 vergelijkbaar werkt.
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    In de 10 kun je niet IEDER kanaal zelf toewijzen.
    De standaard kanalen zijn 1 tot 4, daarboven kun je met je mixers alles toewijzen en mixen wat je wilt.
    Standaard zijn er op een paar plekken mixers en toewijzingen te vinden.

    Servo menu kun je zien wat de uitslagen doen. Kun je zonder model controleren of hij nog omgewenste dingen doet
     
  5. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (Belgiƫ)
    Als een vliegtuigmodel geconfigureerd wordt als 'dual aileron' worden de 2 rolroer kanalen inderdaad automatisch gemixt (beide servo's slaan in gelijke richting uit).
    Als beide servo in tegengestelde richting bewegen is er waarschijnlijk een 'dual elevator' geprogrammeerd.
     

Deel Deze Pagina