2 komponenten verf bijwerken zonder spuitpistool

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Bartdr1, 13 mei 2018.

  1. Bartdr1

    Bartdr1

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Westmalle (tussen Antwerpen en Turnhout)
    Ik heb een romp die wat beschadigd geweest is en die ik op een beperkt aantal plaatsen wil bijwerken, waarschijnlijk in afwachting van een grondiger opschilder-oefening (volgende winter).

    De romp is in 2K (2 componenten) lak gespoten. De vorige eigenaar gaf me de restjes van de verf, zowel de verf zelf als de verharder.

    Op welke manier zou ik dit het netste kunnen bijwerken/retoucheren zonder te beschikken over een spuitpistool of perslucht?

    Gewoon in de juiste verhouding in een potje, goed mengen en dan met het penseeltje? Of met een afwassponsje?

    Gaat om een behoorlijk grote zwever romp. Te repareren plekken zijn een aantal plekken met vaak strookjes van bijv. 1 of 2 op 10 cm lengte. Soms ook maar randjes van een paar mm breed op 1 cm lang...

    Zou natuurlijk een bus Motip of zo kunnen zoeken, maar gaat:

    a) niet de juiste kleur zijn
    b) glanseffect gaat helemaal anders zijn
     
  2. Bartdr1

    Bartdr1

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Westmalle (tussen Antwerpen en Turnhout)
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Perfekt krijg je het nooit zonder spuiten, maar met een penseeltje kom je een heel eind.
    Gewoon de verf aanmaken zonder verdunner.. Waarschijnlijk 2:1 dus 2 delen verf en 1 deel verharder.
    Ik zou dan beginnen met 1 plekje om te testen, dus een heel kleine hoeveelheid aanmaken zodat je genoeg overhoud voor de rest.
     
  4. Bartdr1

    Bartdr1

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Westmalle (tussen Antwerpen en Turnhout)
    OK. Dat gaan we maar eens proberen...
     
  5. rakker4you

    rakker4you

    Lid geworden:
    23 jul 2012
    Berichten:
    141
    Locatie:
    Balen Belgiƫ
    met penseel bijwerken, nat schuren met 1500 en dan met 3000 en dan uitpolieren en is bijna perfect...
     

Deel Deze Pagina