2 M FUNTANA (OS Max 160 FX reso) Foto's

hallo

Ik ben pas troste bezitter geworden van een 2 M funtana.
Deze gaat electro uigevoerd worden.

Foto's

Grt.

Laatst bewerkt:
En als je niet wilt bouwen, gewoon voor 499,00 de ARF van Sebart kopen. die is nog lichter ook dan de kit van EMHW.

GrWinfried

Maar hij vergeet erbij te vertellen dat hij nog nooit een vliegtuig gebouwd heeft, in mijn ogen dus geen geschikte kit voor een bouw-beginner....

De sebart arf is uiteindelijk nog goedkoper ook...

Grt.

Peter,

Gewoon ff wachten, grote kans dat zo'n ding te koop komt binnen de vereniging denk ik. Dan wel vliegklaar, nog af te bouwen of te repareren :)

Rick

@ Rick,

Niet zo he. Die van mij gaat nog echt wel vliegen!

Maar Peter, houd er rekening mee dat je niet zomaar even zo'n kist bouwt. Ik spreek uit ervaring :wink:
Zeker omdat je nog nooit een kist gebouwd hebt.

Als ik jouw was zou ik een sebart funtana kopen. Voor 499 euro kan je de emhw funtana echt niet bouwen. En deze is nog lichter ook.
En het is ook niet echt goedkoop om zo'n ding te bouwen. Onder de 1000 euro bouw je zo'n ding niet.

shockiefly zei:
ik ga kijken of ik iets moois tegen kom
meschien is een funtana s90 ook wel leuk ,
zou dat iets zijn
de arf versie????

:wink:

Ik zou gaan voor de X100. Deze is lichter dan de S90, en ik vind em er mooier uitzien ook.
Hangar 9 zegt dat de X100 aerodynamisch verbeterd is tegenover de S90....
Ik zou het niet weten, kheb enkel de X100 and I love it :!: :D :D

Draadje ff omhoog halen :P
Morgen word ik eigenaar van de 2 M FUNTANA
als het goed is neemt Jeroen of Marcel hem morgen mee naar Alphen indoor
Motor word een ZG 26 met reso voor een mvvs 26 ( deze heb ik gekozen omdat de reso goedkoper is )
servso ben ik nog niet helemaal uit maar ik denk de hs 645mg ( deze had jij toch in jou kisten ook zitten Alexzzz)
Ik ga op 6 volt werken, dan hebben deze servo's 10 klio trekkracht

Zo vrijdag avond nog een naar Verspaget gegaan om het een te halen

2 Keer Servo Hitec HS 645 MG ( voor rolroer ) als ik weer geld heb ga ik er twee halen voor de hoogteroeren
en nog een paar stuurstangen voor de funtana

Ook heb ik bij Harmen stikkers bestelt en deze waaren Vrijdag middag al binnen

voor op de motor kap Ziet er super uit ( harmen nog bedankt)

Ik weet niet of een 26cc benzinemotor wel voldoende power heeft voor de 2m EMHW Funtana.

Een clubgenoot heeft de EMHW met een 34cc MVVS en dat gaat prachtig (3D vliegen dan toch).

Op basis daarvan vermoed ik dat je met een 26cc teleurgesteld zou kunnen gaan zijn.

De 26cc zou beter zijn voor de 1.75m Funtana, bijv de S90 of X100.

Maar dit is slechts vermoeden, ik weet het niet uit eigen ervaring.

Bram; vergeet niet dat de MVVS 35 zelf ook veel zwaarder is, je hebt wat extra vermogen maar dit gaat grotendeels verloren door het hogere gewicht. Als Peter de kist licht houdt moet het in mijn ogen geen probleem worden. Time will tell 8)

Grt.

Toch voor de os gekozen omdat die veel lichter is dan de zg

Schilt 500 gram

ik weet het ik ben wisselvallig :roll:

en als ik morgen 1000 euro krijg komt er een 3W 28 i op maar dat zal wel niet :wink:

Back