2015 - Xplorer

Discussie in 'F5J' gestart door arno888, 27 feb 2015.

  1. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Iemand trouwens ervaring met de KST 08 plus voor allerons en de KST 10 mini voor flaps.;)
     
  2. soarer

    soarer

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Adrie,

    Ik heb op 2 shadows (F3J vleugel) de KST 10 mini op de flaps. Zou ze direct weer kopen. Ook na bijna 2 seizoenen geen speling, nauwkeurigheid prima en kracht meer dan voldoende. Tandwieltjes zijn dus nog orgineel. Ik werk niet met servorahmen, maar heb wel alle 4 ingebouwd met een tegenlager. Of dit zinvol is kan ik dus niet beoordelen.

    Wat me wel opvalt, ze lijken dorstig. Zie in de log van de altis en ook via de telemetrie (waarschuwing) dat wanneer ik op stevige snelheid rem mijn YGE 60 regelaar (7.2V) moeite heeft met de gevraagde A, Kan natuurlijk ook komen doordat ik (bewust) met zo kort mogelijke hevels werk. Bij LDS zal dit dan nog erger zijn. In de kist met een Talon 60 (8A bec) speelt het "probleem" niet.

    Dus combinatie BF, X10, LDS en YGE zou ik gevoelsmatig zelf niet in elkaar zetten (meer een oordeel over de YGE regelaar dan de servo dus :rolleyes: .

    Tot slot, op rcgroups schrijven in het Explorer BF draadje de Finnen over hun ervaringen met deze servo. Voor wat het waard is, maar daar wordt deze servo voor specifiek de BF niet aangeraden.
    https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=40189248&postcount=155

    Succes met je overpeinzingen. Ben overigens reuze benieuwd wat je ervaringen zijn met de BF.

    Groet

    Johnny
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2018
  3. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    De 08's heb ik in de Plus op de rollen, met tegenlager en conventionele roerhoorntjes, en kan er alleen maar heel enthousiast over zijn. Heel nauwkeurig en snel
     
  4. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Tja, ik heb het complete IDS systeem van servorahmen al liggen voor de 10 mini en de 08 plus.
    Zat eerst te denken om een Talon regelaar te gaan gebruiken maar het wordt toch de YGE 60amp 7,2 volt BEC regelaar. Die laat ik gelijk met de Explorer BF meekomen evenals de motor en spinner.
    Aangezien de BF niet al te zwaar wordt en ik altijd de flaps neutraal trek net voor de landing heb ik wel hoop op een lange en betrouwbare werking;)
    Aangezien ik wat slechte ervaringen heb met MKS servo's (6110) ben ik erg benieuwd hoe de KST servo's gaan bevallen.
     
  5. soarer

    soarer

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Adrie,

    Voor de duidelijkheid, ik heb het over remmen in de lucht :p, niet over ploegen.
    De talon 60 kan ik overigens aanbevelen.

    Veel plezier met de kist!

    Johnny
     
    DirkSchipper vindt dit leuk.
  6. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Mijn Explorer BF is ook binnen gevlogen ondertussen:banana:

    44180497_1942325155861468_4312018702712176640_n.jpg
     
    jowa, funpeter7823, F3J-Karel en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    859
    Locatie:
    Emmen
    @Superior, verdient de EXP geen eigen draadje ?
     
  8. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Ga het wel proberen om een bouw/assambleer verslag te posten
     
    funpeter7823 vindt dit leuk.
  9. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    859
    Locatie:
    Emmen
    Lijkt mij leuk Adrie.

    Vandaag de EXP 350 V staart ingevlogen. Eerst een project afronden voordat je naar een volgende gaat,

    In dikke en stabielle lucht vloog het niet verkeerd. Moest wel direct de uitslagen verkleinen. Stuurt enorm direct.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Drenthe
    Waarom voor een V staart gekozen Peter ??
     
  11. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    859
    Locatie:
    Emmen
    Beste Joop, V staarten komen steeds meer in de mode. Ben benieuwd of het wat gaat brengen voor een EXP.

    Ben er nieuwsgierig naar. gr. Peter
     
    J.B vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina