Al een hele tijd spookt het idee door mijn hoofd om een motor die ik reeds heb liggen in een klein F5J model te stoppen.
Vooralsnog denk ik aan een DLG met vergrootte spanwijdte en een andere staart.
(beetje geïnspireerd door de Gigantalus van Special Painter....)
gigantalus
Rompmal en staartboom heb ik. Staartdelen van Rohacell is te doen...
Het gaat om deze motor:
Lithium Polymer(LiPo) Battery, Brushless Motor, ESC, Charger and Power systems for RC
Volgens de site kan ie een model tot 610 gram vlot vooruit trekken.
Wat mij verbaasd is dat ie me is verkocht door Opale-paramodels om een 1.2 m2 parapente van 1.5 kg voort te duwen.
En dat lukt nog ook....
Met esc en een 3S LiPo van ong. 1000mAh en een 9*5 klap-prop moet het te doen zijn een model met 2-2.5m span en vlieggewicht van 600gram te bouwen.....toch?
Zijn er vergelijkbare modellen tekoop (een kleinere Erwin Superlight misschien)?
Is er software/ vuistregels om te bepalen wat je om een motor/prop-combi kunt bouwen wat leuk vliegt en een beetje mee kan komen in F5J?
Vooralsnog denk ik aan een DLG met vergrootte spanwijdte en een andere staart.
(beetje geïnspireerd door de Gigantalus van Special Painter....)
gigantalus
Rompmal en staartboom heb ik. Staartdelen van Rohacell is te doen...
Het gaat om deze motor:
Lithium Polymer(LiPo) Battery, Brushless Motor, ESC, Charger and Power systems for RC
Volgens de site kan ie een model tot 610 gram vlot vooruit trekken.
Wat mij verbaasd is dat ie me is verkocht door Opale-paramodels om een 1.2 m2 parapente van 1.5 kg voort te duwen.
En dat lukt nog ook....
Met esc en een 3S LiPo van ong. 1000mAh en een 9*5 klap-prop moet het te doen zijn een model met 2-2.5m span en vlieggewicht van 600gram te bouwen.....toch?
Zijn er vergelijkbare modellen tekoop (een kleinere Erwin Superlight misschien)?
Is er software/ vuistregels om te bepalen wat je om een motor/prop-combi kunt bouwen wat leuk vliegt en een beetje mee kan komen in F5J?
Laatst bewerkt door een moderator: