Rick NL
PH-SAM
Omdat ik wel mijn accuspanning via telemetrie wil weten maar de kleinste Multiplex ontvanger vrij lang is heb ik de RX-5 ingekort.
Aan één zijde zitten de normale servo aansluitingen, aan de andere de Sensorbus en nog twee accu en een update aansluiting.
Die heb ik allemaal niet nodig, een update aansluiting zit al aan de servo kant en ik heb geen verdere sensoren nodig. Telemetrie mag toch (nog) niet.
Met een diamantslijpschijfje het onnodige stekkerblok er voorzichtig afgeslepen en de antenne met een lus verlegd ivm trekontlasting. Wel heb ik de antennekabel aan de koude kant van de stekker geleid zodat deze niet direct in de buurt komt van de 'hete' antenne aansluiting.
Het kastje ingekort en alles weer dichtgeplakt met de originele sticker.
Het resultaat is een ontvanger die werkt en van 54mm nu is ingekort tot 41 mm.
Past veel makkelijker in een klein rompje.
Rick
Aan één zijde zitten de normale servo aansluitingen, aan de andere de Sensorbus en nog twee accu en een update aansluiting.
Die heb ik allemaal niet nodig, een update aansluiting zit al aan de servo kant en ik heb geen verdere sensoren nodig. Telemetrie mag toch (nog) niet.
Met een diamantslijpschijfje het onnodige stekkerblok er voorzichtig afgeslepen en de antenne met een lus verlegd ivm trekontlasting. Wel heb ik de antennekabel aan de koude kant van de stekker geleid zodat deze niet direct in de buurt komt van de 'hete' antenne aansluiting.
Het kastje ingekort en alles weer dichtgeplakt met de originele sticker.
Het resultaat is een ontvanger die werkt en van 54mm nu is ingekort tot 41 mm.
Past veel makkelijker in een klein rompje.
Rick
Laatst bewerkt door een moderator: