Welke big scale?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Guest, 13 feb 2006.

  1. Guest

    Guest Guest

    Ik heb momenteel een 1:8 offroad, waar ik overigens nog gewoon mee blijf rijden. Alleen wil ik straks beginnen aan een 1:6, dat lijkt me helemaal het einde!

    Nu zie ik zoveel merken, dat ik het ff niet meer weet.

    - CARSON ATTACK
    - GATOR
    - MARDER / MARDER RACE
    - LEOPARD / LEOPARD RACE
    - Baja Buggy
    - Hormann HT 1

    Ik wil geen "begin" auto, maar ook geen "gevordere". Dus de midden weg.
    Is niet gelijk dat ik hem deze week al ga kopen, of volgende week, nee! Het zal nog wel even duren aangezien ik eerst nog plannen heb met mijn 1:8.

    Op de baan kunnen rijden moet mogelijk zijn, en voor de rest is het gewoon een beetje recreatief rijden :)

    Kom maar op met jullie suggesties!
     
  2. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    je vergeet de FG F1 , of lijkt je dat niks...... :lol: :lol:
     
  3. Guest

    Guest Guest

    Ik vind het zeker wel tof!
    Maar ik blijf toch bij de off road :)
     
  4. Garfield

    Garfield Guest

    Een standaard FG moet je meestal nog wel wat dingen aan verbouwen voordat hij goed is, een Hormann is wel een stuk duurder maar ook bijna in 1 keer klaar.

    In het rijtje wat je hebt staan is als je het geld hebt de HT1 de betere keuze, zeg ik niet omdat ik geen FG heb hoor, maar de mijne is ook niet echt standaard. :wink: Kijk anders ook >>hier<< eens op dat forum is ook veel info over de Big Scale's.

    GF.
     
  5. Guest

    Guest Guest

    Ik heb hem net even opgezocht, en schrok toch wel van de prijs!
    Dus mijn eigen keuze gaat eerder uit na een LEOPARD (race?).
     
  6. witte

    witte

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    291
    Locatie:
    den haag
    nou als ik mag kiezen zou ik persoonlijk voor de hpi gaan, ik weet niet wat de eigenschappen zijn, maar hij is gewoon erg mooi.

    maar ik heb zelf 2 marders en een MT gehad(marders heb ik nog) de MT heb ik weggedaan, omdat het eigenlijk een k....ding is.

    Je moet een paar spullen erbij kopen omdat standaard bepaalde onderdelen eigenlijk te slap zijn, en ik vind 'm erg onstabiel.

    Daarbij betaal je best een hoop geld voor een mooi wagen en dan kunnen ze best een paar onderdelen er standaard bij doen.de mt dus.

    Maar ik denk dat de stadium truck dan een stuk beter is.

    En met de marders heb ik nooit problemen die gaan gewoon als een banaan.

    Maar dit zijn mijn meningen, ik praat dus niet voor anderen.

    mvg

    johan
     
  7. Garfield

    Garfield Guest

    Die FG Baja is er (nog) niet en zal zo rond de 600 euro uit gaan komen, leuk ding om te zien maar is wel een standaard FG nog voor dat geld. :!:

    Of bedoel je de Baja van HPI, die is veel duurder hoor als die op de markt komt en is 1:5 ?


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. witte

    witte

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    291
    Locatie:
    den haag
    ja ik bedoelde de baja van hpi, maar die van fg vind ik ook wel mooi, maar van hpi vind ik 'm realistischer.

    mvg

    johan
     
  9. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Hey,
    Leuk topic ik zit ook al mezelf te verdiepen in de Bigsclaes.
    Ik rijd nu 1/10 electro op circuit en wil toch een offroader erbij.
    Ook rijd er bij mij in de buurt een groepje met zo'n 8 bigscale rijders.

    Ik zit ook te twijfelen welke mij nou het meeste trekt.
    Die baja buggy van FG vind ik wel weer heel mooi maar die stadium truck ook alleen die is weer gelijk 150 euro duurder...(waarom eigenlijk?)

    Ik heb alleen nog maar een zender dus moet alles nog kopen:servo's,fail save etc.
     
  10. Patrick B

    Patrick B Guest

    Als ik zo de prijzen van een Baja (hpi) zie dan is de keuze niet zo moeilijk denk ik.
    Als je een buggy wilt voor relatief weinig geld neem dan de Marder race,als je echt voor kwaliteit en sleutelgemak gaat neem dan de HT1 en met een MT ben ik helaas ook bevooroordeeld de Hormann MT :lol:
    Maar het is helaas wel een sloot geld :?
     
  11. Guest

    Guest Guest

    En een LEOPARD Race?
     
  12. Patrick B

    Patrick B Guest

    Een leopard race is een mooie en goede auto maar de prijs/kwaliteit klopt niet helemaal,voor dat geld hadden ze er best wat meer alu op mogen zetten.
    Als je een leopard race echt wedstrijdklaar maakt kost hij hetzelfde of misschien wel meer als de Hormann HT1.
    Als je een keus wilt maken tussen deze twee auto's denk ik dat je ze eerst eens naast elkaar moet gaan bekijken.
    Volgens mij verkoopt Pitstop ze beide dus daar zou je kunnen kijken,en PaSe heeft ook de Hormann maar ik weet niet of hij een Leopard heeft staan.
    Als je toch bereid bent een behoorlijk bedrag voor een nieuwe auto neer wilt gaan leggen kan je beter eerst eens gaan kijken wat de verschillen zijn,een nadeel van de leopard ,vind ik, is bijv. dat de schokbrekers voor onbeschermd zijn door de draagarmen en er daardoor kans bestaat dat deze eerder beschadigen.
    Maar het blijft een persoonlijke keuze.
     
  13. EJS

    EJS Guest

    Ik ben ooit begonnen met een FG MT, ten eerste moet je daar nog behoorlijk wat aan versleutelen voor hij echt een beetje probleemloos wil rijden. Denk dan bijvoorbeeld aan alu tandwiel meenemer, alu motor steunen, kleinstalen tandwiel, alu diff met stalen huls, enz enz. Nog een groot nadeel vond ik van de MT het rij gedrag (dit komt hoofdzakelijk door de grote wielen die erop zitten). Is wel een heel eind beter te maken door wat aan de schokbrekers te doen, maar echt super zal je het nooit krijgen.

    Ik ben toen over gestapt op een Lauterbacher Super cross, opzich een hele mooie auto. Deze auto heeft als nadeel dat de motor voorover ligt waar door dus het gewicht van de achter wielen gehaald wordt, en ik vond het sleutel gemak zeer slecht bij deze auto (zat veel te veel op elkaar gepropt allemaal).

    Ik heb deze dan ook ingruilt voor een Hormann HT1 en ik moet zeggen die auto is echt super. Dit zeg ik niet omdat ik er nu zelf mee rij, maar hij zit gewoon echt heel goed in elkaar en heeft een super wegligging. Het klopt hij is wat duurder dan de rest, maar als ik alles van te voren had geweten had ik echt door gespaard en meteen een Hormann gekocht, want nu aan het einde van de rit ben ik denk ik wel twee Hormann's verder kwa geld :wink:

    Dus mijn advies, ga eens kijken bij een Hormann en vergelijk hem eens met andere auto,s zoals Patrick ook al zij :wink:
     
  14. Guest

    Guest Guest

    Kijk, aan zulk advies heb ik wat!
    Top jongens/mannen, bedankt! :worship:

    Gelijk even gekeken natuurlijk op PaSe Tuning, want bedoel is wel om daar van een motor er op te doen (als je iets doet, doe het dan gelijk goed, toch?).

    Hormann HT1
    € 1550.00

    Zeer rustige en stabiele off-road wedstrijd auto, zowel alles is uit hoogwaardig alu en word geleverd met een RVS tunings uitlaat.

    [​IMG]

    Dit is de auto die jullie bedoelen neem ik aan?

    Dis overigens wel een heeeel dik bedrag, maar als ik voor de leopard zal gaan, en die zal gaan voorzien van alu parts (of als ik voor een MT zal gaan) dan ben ik het geld bedrag ook kwijt ..

    Moet er nog veel aan versleuteld worden? Omdat auto helemaal na wens te krijgen? Of is hij std. al voorzien van top spul? (neem eingelijks aan van wel, zo te zien na de prijs).
     
  15. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Hij is standaart al zowat Full alu dus tja je kan het zo gek maken als je wilt he.
     
  16. Patrick B

    Patrick B Guest

    Het enige wat je er bij kan nemen is een snelwissel,die is wel heel makkelijk.
    Je haalt dan je hele blok eraf met 3 schroeven :wink:
    Voor de rest is hij dan al wedstrijdklaar 8O
    (alleen wel even vragen om het RN filter ipv de K&N)
     

Deel Deze Pagina