25 mw of 200mw vtx kopen ?

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door DennisMQ, 22 mrt 2016.

  1. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Hallo,

    Ik zit erg te twijfelen tussen deze 2. Bij het ene evenement staat dat 200 is aanbevolen en weer ergens anders 25.. Wat raden jullie aan ?

    Groetjes
    Dennis - DroneD


    ~ YouTube =DroneD ~
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ik denk dat de meeste evenementen op 25w zijn...ga je buiten vliegen met een groepje dan 200w...beide met raceband.

    Of deze, kan je wisselen...helaas nog steeds niet op stock :)

    http://www.surveilzone.com/amoway-5.8g-32ch-av-200mw-mini-wireless-tx-for-fpv-ws1194

    This is the new version of Aomway VTx, it features 40CH including race band and 25/200mW adjustable power



    Selling Point :

    • Frequency: 5.8G wide-band FM video/audio Tx
    • Power: 25/200mW 12V, 180mA
    • Channels: 40 channels, audio video sync
    • Weight: 6g without antenna
    • PAL/NTSC supported
    • Stereo audio: L/R audio channel
    • Input Voltage: DC7-28v
    • Antenna connector: SMA antenna
     
  3. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Het komt er op neer om eigenlijk beide op te sparen ? Maar dan spaar ik eerst de 25mw wel op. Die met schakelaar is inderdaad super ! Benieuwd wanneer hij er is.

    Bedankt !

    Groetjes


    ~ YouTube =DroneD ~
     
  4. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2016
  5. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ziet er ook prima uit en met raceband. Misschien ook wel handig dat de aansluiting verticaal is.
     
  6. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Vind ik vast wel iets op


    ~ YouTube =DroneD ~
     
  7. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ik zag je post op het andere forum :) 600 mw kan natuurlijk ook buiten maar je titel vraag was 25 mw of 200 mw. Wel met raceband dan he :)
     
  8. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Ik hoorde van een vriend dat hij mij een 200mw aanraadde. Daar had ik het eigenlijk over. Maar denk dat ik dan voor de 25mw ga en de 600mw ?


    ~ YouTube =DroneD ~
     
  9. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    200mW mag niet, 25mW maximaal.
    Boetes zijn ook niet misselijk als agentschap telecom (NL) of het BIPT (BE) je snapt.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  10. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Nog bedankt voor het reageren haha ! Heb inmiddels een 25/600mW vtx :)
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik heb 3 mini's, met 25, 200 en 600Mw. Op open velden is die 25Mw gewoon perfect, ik ben op de club tot ongeveer 600 meter weg gevlogen ermee, gewoon met kraakhelder beeld. Met obstakels is het een heel ander verhaal...
     
  12. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Ja klopt. Als ik alleen vlieg standaard 600mw. Als ik samenvloeit doe ik de 25mw erop
     
  13. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    leuk dat 25mW niet altijd toereikend is maar het is wel de max.
    Voorbeeldje uit de straat hier.
    WiFi router 5.8ghz met 500mw booster, pijlwagens van agentschap telecom hebben even een driehoeks meting gedaan, huis binnen, router in beslag 5000 euro boete......

    Als agentschap telecom het te vaak meet middels de vaste landelijke pijl antennes komen ze vanzelf een keer kijken,
    Niet echt goede reclame voor je hobby die al onder vuur ligt.
    Niet dat je dan nog een hobby hebt want je zenders en ontvangers worden ook gelijk meegenomen voor onderzoek.

    Er word hier op het forum hard geschreeuwd niet binnen controlled airspace vliegen, niet te hoog, houdt je aan de regeltjes en dan praten we over een vtx en dan is het prima om er lekker vermogen achter te kunnen zetten als het beeld eens wat slechter word?

    Even als zendamateur: de beste linear is een goede antenne. (Tracker, yagi er op? 2.4ghz heeft ook een groter bereik meer legaal zendvermogen)
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  14. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Dat dat de max is klopt.....maar in de praktijk weet ik zeker dat 95 % met meer vliegt....en dat is al jaren zo en gaat zonder problemen.

    Kijk dat je in een woonwijk je Wifi versterkt met 500mW....logisch dat er klachten komen uit de buurt. De meeste piloten vliegen op afgelegen velden dus de enige die zij storen met de zenders over de 25mW zijn de mede piloten. En dat is met raceband ook bijna niet meer.

    Jij zal als zend-amateur ook vast wel eens iets geprobeerd hebben wat niet mocht....toch :) ?

    Laatste trouwens een een test gedaan thuis....3 videozenders a 600mW aangezet om te zien of dit soort op Wifi/tv/radio......maar helemaal niets....0,0.

    Zet ik nou mij EzUHF aan dan gelijk storing op de radio...en ook " goedgekeurde " babyfoon en " speelgoed walkitakies" geven meer storing dan een 600Mw videozendertje.
     
  15. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Even als ex. Zendamateur (heb vorig jaar mijn machtiging ingeleverd)

    Je uitgestraalde vermogen mag de 25mW niet overschrijden, dus met een goede antenne zal de input omlaag moeten. Ergo, met een 25 mW zender en een antenne met 5 Db versterking ben je dus ook in overtreding.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  16. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Klopt het is inderdaad 25mW e.r.p...
    Nu kun je gewoon een standaard 0db op de TX zetten en een yagi op de RX

    Hoe zend jij je callsign uit?
    Overigen heb ik met mijn diy 1 watt 433mhz modules geen last van storingen op de speaker in de zender na die een beetje klikt aangezien ik nog geen zin had om het af te schermen.
    1 watt bi directionaal (tx en rx) zowel rc als 115200 baud mavlink er over voor 25-45 euro werkt dus beter als ezuhf als het om storing gaat
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  17. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ermmm mijn callsign :) ? Ben geen zendamateur ?
     
  18. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Dan mag je ook geen EZuhf gebruiken.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat werkt weer op een andere frequentie (433Mh) en daar gelden weer andere regels voor. Een standaard Futaba Fasst zender doet bijv ook 100Mw en is wel legaal. Per frequentie geleden andere regels.
     
  20. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Ik weet dat het op 433mhz zit en het is niet toegestaan om die ezuhf dingen te gebruiken ZELFS ALS ZENDAMATEUR.
    Zend zelf met uhf op het correcte deel van amateurband wel gewoon mijn call iedere 5 minuten uit, begeef mijzelf nog steeds in grijs gebied.

    2.4ghz van de fasst zender is wel toegestaan

    Als zendamateur word ik doodmoe van het gepiraat en de enige reden dat ik de boel niet even dicht knijp is omdat ik weet dat er een multicopter, heli of vliegtuig mee bestuurd kan worden en het ongelukken te weeg kan brengen.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina