Zenoah motoren

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door rickfg, 6 apr 2006.

  1. rickfg

    rickfg Guest

    Ik heb soms het idee dat men de G230RC1 beter vind als de G2D, kan iemand vertellen wat het verschil is en waarom een G2D veel goedkoper te koop is?
     
  2. Roel

    Roel

    Lid geworden:
    4 jul 2003
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Drunen
    De RC1 is het motorkblok dat de afgelopen 2 of 3 jaar al standaard op de fg modellen zit. Daarvoor was dat de g2d.
    De rc1 is sneller dan een g2d, wel schijnt hij wat gevoeliger te zijn voor zooi en zand in de cilinder dan het oude blok.(Zelf geen last van trouwes)

    Dus een g2d is een verouderd motorblok waar dus weinig onderdelen voor te koop zijn.
    Ook passen de huidige cilindersets van 26,27, 29CC niet op de g2d.
     
  3. Impreza-GTT

    Impreza-GTT Guest

    de G2D motoren hebben minder power, maar zijn veel duurzamer dan de nieuwe g230 rc motoren
    ik heb nog een getunede uitvoering met dubbele zuigerveren zitten op mijn oude porsche, en deze gaat bijna mee met mijn getunede G230rc1 op mijn fg competition.( waar ik alle 5 liter nieuwe zuigerveer steek )
    de nieuwe rc motoren draaien meer toeren en hebben meer koppel op hoge toeren

    g2d is gewoon verouderd zoals Roel al zei.
    maar oud wil zéker niet zeggen slecht...
     
  4. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Een goed luchtfilter doet wonderen tegen zand en zooi?

    groet Richard
     
  5. Impreza-GTT

    Impreza-GTT Guest

  6. DoNnY

    DoNnY Guest

    Een g230 is veel krachtiger en veel sneller op toeren dan een GD2, en als je je zuigerveren om de 5 liter moet vervangen doe je iets niet helemaal goed.
     
  7. DiSrUpTeR

    DiSrUpTeR

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Spijkenisse
    g230 en g260 motoren zijn de nieuwe modelen van zenoah.
    g2d was de oude, daarnaast wordt er konstant gesleuteld aan de cillinder en zuiger vandaar men het heeft over een rc03 of rc04, dat is de modificatie aanduiding.
    g230/260rc1 wat op de zijkant staat geeft aan hoe de motor af fabriek gelevert wordt rc, rc1, rc2, rc3 geeft dus aan of de motor gelevert is met koppeling, tank, luchtfilter.

    de zenoah motoren getuned door nodig mensen (pase, pitstop, enz.) of niet zijn de betere motoren op dit moment.
     
  8. giax

    giax

    Lid geworden:
    30 jul 2009
    Berichten:
    34
    giax

    welke is dan de 2070 iig dat staat op de mijne
     
  9. Kay Koops

    Kay Koops

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Klijndijk, Drenthe
    Giax de 270 is gewoon een 26 cc ;), ohjaa , ik rij zelf met een G4z 240 stage 2 ;) en het bevalt me goed :D
     
  10. ansmann-racing

    ansmann-racing

    Lid geworden:
    28 mrt 2010
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Uden
    Ik reed met een zenoah G300 stage 3. De stlijtage is enorm. Om de paar litertjes nieuwe stalen tandwielen of wat nieuwe motor onderdelen. Da ding zuipt ook als een gek. Is dat bij jou ook met die stage 2 van G4Z 240?
     
  11. corné 1981

    corné 1981

    Lid geworden:
    25 jul 2009
    Berichten:
    92
    Een G2d motor is zeker niet slecht wel verouderd.
    Daarom zijn de meeste onderdelen moeilijk aan te komen.
    En een nieuwe cilinder (alleen de cilinder) kost meer als €100,- als je er al aan kan komen.
    Een zuiger van een nieuwere g230rc past overgens wel zonder verdere aanpassing (spreek uit eigen ervaring).

    Helaas is de trekstarter wel erg gammel het haakje wat naarbuiten komt wil nog wel eens tussen het vliegwiel schieten waardoor die afbreekt of de hele trekstarter aan stukken slaat (2x mee mogen maken op 1 dag).
    Maar wel heel betouwbaar en 4 bouts.
     

Deel Deze Pagina