Aankoop buitenland??

• Topicstarter Topicstarter Dinges
  • Startdatum Startdatum
D

Dinges

Guest
Ik wilde het volgende vragen is:

Heeft er iemand ervaring met aankopen uit het buitenland en dan met name via internet (paypal) en dan bedoel ik onderdelen.

Ik heb op verschillende verkoopsites aanbiedingen gezien voor onderdelen maar allemaal met paypal.

Ik heb nog niet zo lang internet dus misschien dat iemand hier ervaring mee hebt en dat graag wil vertellen hoe dit werkt dat paypal.

Ik heb overigens geen creditcard kan je dan ook paypal aankopen doen.

Ik weet niet of ik dit mag vragen maar ik wilde het wel eens weten want als je goed zoekt kan het echt goedkoper bepaalde onderelen volgens mij...

Voor PayPal heb je wel een creditcard nodig. En aankopen via internet heb ik nog nooit problemen mee gehad. Koop bij een gerenomeerde verkoper, dan heb je de meeste kans op een goede afloop.

Voor meer info over PayPal zie https://www.paypal.com/

Hey,

Volgens mij kan je ook zonder credit card met paypal betalen. Je kan namelijk geld over maken naar een nederlands bank nummer en dan komt het op je account.

Succes

Je kunt per paypal ook betalen zonder een credit kaart te gebruiken, doe het zelf ook altijd om spullen uit amerika te bestellen.
Je krijgt dan een rekening nummer van paypal, en een soort van rekening nummer van jezelf op paypal, dit moet je in de overschrijving vermelden en dan komt het geld op je paypal rekening te staan.
Houd er wel rekening mee dat dat wel zo'n 3 dagen duurt.
Als je bij een winkel spullen besteld sturen ze een rekening naar jouw paypal rekening, daar kun je dan zien wat er op de rekeing staat, en hoeveel het kost.
Als er al geld op je rekening staat hoef je alleen maar op PAY te klikken en klaar

Oke, dat wist ik niet. Maakt voor mij niet zoveel uit, doe dat gewoon met de credit card. Sorry voor de misleidende info dan :oops: Gelukkig hebben we oplettende leden hier die altijd klaar staan om je te verbeteren waar noodzakelijk.

Dinges zei:
Ik wilde het volgende vragen is:

Heeft er iemand ervaring met aankopen uit het buitenland en dan met name via internet (paypal) en dan bedoel ik onderdelen.

Ik heb op verschillende verkoopsites aanbiedingen gezien voor onderdelen maar allemaal met paypal.

Ik heb nog niet zo lang internet dus misschien dat iemand hier ervaring mee hebt en dat graag wil vertellen hoe dit werkt dat paypal.

Ik heb overigens geen creditcard kan je dan ook paypal aankopen doen.

Ik weet niet of ik dit mag vragen maar ik wilde het wel eens weten want als je goed zoekt kan het echt goedkoper bepaalde onderelen volgens mij...

Ik bestel regelmatig op de Kyosho site in Duitsland. Voor de meeste sites zal je enkel kunnen betalen met Visa en dergelijk. Paypal komt meer voor bij b.v. registratie voor software.
Je moet wel opletten dat je soms nog moet bij betalen bij leveren. (extra VAT, etc...)

Vraag gewoon aan de verkoper of je kan betalen via een international overschrijving rechtstreeks op de rekening van de verkoper.Ik doe dit ook altijd en nog nooit problemen mee gehad.

Gebruik even de zoekfunctie op "invoerrechten" "paypal" etc. Dit is echt al vaak behandeld.

Satoer zei:
Gebruik even de zoekfunctie op "invoerrechten" "paypal" etc. Dit is echt al vaak behandeld.

Sorry hiervoor in het vervolg zal ik hier beter op letten.

Overigens mijn vraag is beantwoord iedereen bedankt voor de reakties

kan slotje op

regel gewoon een creditcard bij je bank of een visa via de anwb ofzo
paypal is oplichterij gasten rekenen zon dikke fee

en met creditcard heb je meer zekerheid als mensen niet leveren
doe je gewoon een chargeback :)

Jelleweeje zei:

Gebruik je zelf weleens Paypal,
Want een 'Dikke Fee' Rekenen ze zeker niet, als je het geld er opzet in Euros is de wisselkoers naar dollars hooguit een cent hoger als normaal, dus daar betaal je een euro op de honderd meer voor.
En als je er via de bank dollars op laat zetten betaal je gewoon de wisselkoers van de bank en verder niks aan paypal.
Als er een rekening mee betaald in Euro's betaal je ook alleen de rekening en niks anders.

En een rekeing via je credit card betalen kost geloof ik ook maar 1.50 dus ook dat is geen 'Dikke Fee'

Roel zei:
Jelleweeje zei:

Gebruik je zelf weleens Paypal,
Want een 'Dikke Fee' Rekenen ze zeker niet, als je het geld er opzet in Euros is de wisselkoers naar dollars hooguit een cent hoger als normaal, dus daar betaal je een euro op de honderd meer voor.
En als je er via de bank dollars op laat zetten betaal je gewoon de wisselkoers van de bank en verder niks aan paypal.
Als er een rekening mee betaald in Euro's betaal je ook alleen de rekening en niks anders.

En een rekeing via je credit card betalen kost geloof ik ook maar 1.50 dus ook dat is geen 'Dikke Fee'

Ik gebruik paypal niet veel meer maar heb laatst nog iemand met paypal betaald en dat was iets van 4 dollar voor 80 dollar payment
dat vind ik nogal veel
misschien ligt dat anders als je aankopen doet bij iemand met een bizz account maar dit is mijn ervaring. Niet te vergeten dat paypal van ebay is en daar wil ik zo min mogelijk me te maken hebben :)
en paypal kan zonder aanleiding je account freezen en dan kan je fluiten naar je geld.
ik heb de voorkeur bij een CreditCard

Naar mijn weten moeten de leveranciers extra kosten berekenen voor het gebruik van paypal.
dit rekenen ze dus ook gewoon aan jou door.
En dit zal jelleweeje wel bedoelen.

Back