Hoe gebruik je After Run en Luchtfilter olie ?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door barneyrubble, 29 mei 2006.

  1. barneyrubble

    barneyrubble Guest

    Hoi,
    Ik heb vanmiddag een flesje Aferrun en een flesje Luchtfilter Olie gekocht.
    Ik zou graag weten hoe en waar je dit precies gebruikt.
    Wanneer gebruik je het en hoeveel van elk.
    Kan iemand mij ook vertellen of je allebei de luchtfiltertjes moet laten zitten of kan je kiezen tussen de iets wat groffere of juist de fijne of toch allebei en zoals hierboven gevraagd Als je er 1 en/of 2 plaatst waar doe je dan precies de Luchtfilter Olie.

    Ik hoop dat iemand mij bovenstaande precies goed kan uitleggen zodat ik de 2 flesjes op de juiste manier gebruik, op het juiste moment en de juiste hoeveelheid.

    Alvast erg bedankt voor je reacie's

    Groeten Barney
     
  2. Caprice

    Caprice Guest

    Luchtfilterolie gebruik je nadat je de luchtfilter schoongespoeld heb en daarna drenk je hem in met luchtfilter olie(vol zuigen).

    en afterrun is er voor als hij lange tijd stil moet staan das goed voor de smering van de cilinder.


    Caprice
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Peersoonlijk geruik ik afterrun na elke run.
    die 3,95 waar ik dan een half jaar mee doe, weegt niet op tegen de risico's.

    Luchtfilterolie, enkel op de innerfoam, en niet te veel gebruiken.. Zoveel dat al je na dat je hebt aangebracht en er in knijpt , je "draden trekt"
    ,als je het loslaat, tussen je vinger en de foam, dan even laten staan, en het is goed.
     
  4. w.wind

    w.wind

    Lid geworden:
    25 mei 2006
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Stolwijk
    Ik zou afterrun olie gebruiken als je de motor langer dan een maand niet gaat gebruiken, meer is echt niet nodig.
    Wat betreft je luchtfilterolie, een paar druppeltjes op je innerfilter en dan goed in het foampje kneden, zodat hij net vettig aanvoeld
    bij te veel olie op het filter krijgt de motor te weinig lucht
    8)
     
  5. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    Ik zou niet graag de motortjes of lagers betalen die staan te roesten na zelfs een paar dagen....

    gebruik het gewoon, nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
    en voor de prijs hoef je het niet te laten.
     
  6. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Ik gebruik het als ik de auto meer dan twee dagen niet gebruik. Voor een dag of twee is het absoluut niet noodzakelijk. Zoals al eerder gemeld, een busje kost vrijwel niets en je doet er een tijd mee. Ik druppel meestal 8 druppeltjes in het gloeipluggat en trek dan even een paar keer aan de starter.
     
  7. Apple CEO

    Apple CEO Guest

    Ik laat de motor helemaal leegdraaien dus brandstofslang eraf en met de gloeistekker erop starten totdat er geen leven meer in zit, op die manier verbrand je alle restjes Nitro en hou je bijna alleen nog olie over in het carter.

    Daarna een paar druppen afterrun via de carburateur of cilinderkop in de motor en even op de startbox (of even de strekstart een paar keer gebruiken) dan is de afterrun lekker verdeeld in de motor.

    Het roesten van onderdelen in de motor gaat echt heel erg snel!
     
  8. bono

    bono Guest

    ik wou hier gelijk even op inhaken.
    ik heb ooit geoord dat luchtfilter olie ook bij bijvoorbeeld autosam te verkrijgen is en dat het net zo goed is als die in de modelbouw word gebruikt maar een stuk goedkoper is.

    weet iemand hier meer van en zouden er ook andere middeltjes bij dit soort zaken te krijgen zijn die als afterrun olie gebruikt kunnen worden?
    afterrun is in feite toch alleen dikke olie of zie ik dit verkeerd?

    Graag uw antwoord. bij voorbaad dank.
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Goed, ik rij geen off-road, en daarbij komt ook nog eens dat in de on-road een zogenaamde INS-box verplicht is.
    Deze INS-box zit om het luchtfilter heen, hierdoor wordt deze nagenoeg niet blootgesteld aan vuil....

    Maar, een luchtfilter inclusief een tube olie kost tussen de 5,- en 10,-
    Met die tube olie kan je denk ik wel 3x een luchtfilter "vullen".
    Op deze manier doe ik dus een heel jaar, met 1 luchtfilter, dus om nu over "kosten" te gaan praten.....

    Afterrun olie is zeker GEEN dikke olie......
    ikzelf spuit na ELKE run van een van mijn motoren afterrun in zowel de carb, als de cilinder.
    Daarna even ronddraaien met de hand en dan de startkist, en de motor is beschermd.....
    En met een flesje afterrun doe ik dan.... 1 jaar....
    Kost dus weer bijna niets.......

    Bespaar liever geld uit door met je on-road auto op een circuit te gaan rijden i.p.v. een parkeerterrein... want DAT scheelt pas geld.......
     
  10. bono

    bono Guest

    @M7H:
    bedankt voor je reactie.
    en nee ik rijd niet op een circuit maarin een van de hallen van mijn vader (tulpen teler) heel vaak. dat is strak glad beton met genoeg ruimte om makkelijk een mooie baan uit te zetten. nu gebeurt dat werk het meeste op het land en de hallen zijn leeg.

    heb me kyosho nu langere veren gegeven en andere bandjes en daar wil ik een beetje meer rally mee gaan rijden. maar heb gemerkt dus dat me luchtfilter erg snel smerig is. maak m elke x goed schoon en gebruik ook een beetje luchtfilter olie elke x want hij verstopt heel snel. heb vorige week nieuwe filters gehaald maar die zijn ook alweer heel smerig (rij dagelijks bijna hoor)

    en dan loopt het wel in de prijs vond ik.
    daarom de vraag of het goedkoper kon.
    heb al een 1:8 buggy filter besteld dat zal al heel wat schelen hoor...
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Kun je proberen, een off-road luchtfilter......
     

Deel Deze Pagina