2e F3A B/C wedstrijd

Discussie in 'F3A' gestart door ruud01, 6 mei 2014.

  1. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    369
    Zondag 1 Juni is de 2e F3A B/C wedstrijd
    Deze wedstrijd wordt op de vliegclub van Son en Breugel gevlogen. http://www.mvsb.nl/

    Deze dag zal bestaan als het weer het toelaat uit 3 ronde B en 3 ronde C.
    De programma's zijn hier te vinden:
    Subcommissie Kunstvlucht: Subcommissie Kunstvlucht - Programma's NIEUW 2014

    Het C programma is het standaard C programma wat al jaren gevlogen word.
    Het B programma is nieuw voor 2014.

    Zelf ben ik als jurylid aanwezig en natuurlijk ook voor iedereen die iets wil vragen.
    Wie gaan er mee doen? Op de eerste wedstrijd waren een aantal erg enthousiaste deelnemers maar deze kunnen zeker nog wat concurrentie gebruiken.

    Als je benieuwd bent wil ik je graag uitnodigen om te komen kijken of mee te doen.

    GR Ruud
     
  2. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    hallo mensen! We zijn nog aan het kijken of het lukt de wedstrijd op 1 juni te organiseren. Ik denk wel dat het gaat lukken (we zijn momenteel onze stroom 220V kwijt vanwege een grond onderzoek EN onze 24V installatie ligt eruit vanwege kapotte accus).

    Laat aub weten of je deel gaat nemen (aanmelden naar Richard van Wijk), voor mij ook handig als je het hier even laat weten.

    Verder kan het zijn dat ik beroep moet doen op onze zelfredzaamheid (helpen als schrijver en invullen wedstrijduitslagen) en zelf een bammetje meenemen ipv de normale MVSB hamburgers). Heeft iemand een aggregaat wat we kunnen aansluiten voor 220V bijv?

    Ik ga ervan uit dat het wel lukt om 220V aan te krijgen maar als iedereen zijn accus wil laden op 5C is het snel uit met de pret. Dus aub genoeg batterijen meenemen als je die hebt om de drie vluchten te kunnen vliegen. Heb je zelf een aggregaat neem hem aub mee.

    Zoals bekend ligt het veld van de MVSB in de aanvliegroute van vliegveld Eindhoven. Onze maximale vlieghoogte is 100m. Dit gaat goed als je iets kleiner vliegt. Iets om rekening mee te houden als je de komende dagen nog oefent! We kunnen niet toestaan als je veel te hoog vliegt.

    Bij het aankomen van een verkeersvliegtuig is het soms nodig even het programma af te breken. Het is dus handig als je genoeg accu capaciteit hebt om eventueel een figuur over te vliegen.

    We denken er over na om het programma te laten starten om 13h (opbouw vanaf 12h). Vroeger vlogen we B/C wedstrijden met 40+ deelnemers dus dat moet volgens mij goed lukken.

    We houden jullie op de hoogte!

    Volkert
     
  3. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    369
    Ik zal mijn generator (1kw) en 12v voedingen meemen.
    hier op kan je 2 10s accu's op 8amp laden tegelijk laden.
    dan is een deel van het stroom probleem vast opgelost.
     
  4. josienv

    josienv

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    wierden
    ter informatie; Ik ben er deze keer niet bij, zit met ons gezin in Disneyland Parijs.
    Ik wens iedereen veel succes, de volgende keer ben ik weer van de partij.

    opm. Ik laad mijn accu's altijd op aan de auto accu, aangezien wij geen stroom op ons veld hebben. Dat wil prima, dus misschien ook een optie.
     
  5. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    eind van dit weekend weten we of de 24V installatie weer werkt.

    Aggregaten zijn welkom!

    Volkert
     
  6. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    24V werkt weer, nou de 220V nog....

    Volkert
     
  7. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    369
    ik heb nog een generator opgedoken.
    Alleen weet ik nog niet echt of deze het goed doet. Maar ik zal hem meenemen.
    Als het goed werkt geeft deze 220v 2KW :)

    Dan moeten we er toch wel komen lijkt me
     
  8. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    heeft iedereen het bericht van Richard gezien? Start inschrijving om 12h, eerste vlucht om 13:00h!!

    Volkert
     
  9. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    220V doet het ook weer, dus alle faciliteiten zijn er weer!

    Volkert



    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  10. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    locatie is:

    Sonniuswijk 36 in Son en Breugel. De inrit naar ons veld is tussen nummer 34 en 36 via een aparte toegangsweg.

    Er zal ook wat soep en broodjes zijn voor de honger tussendoor.

    Tot morgen!!

    Volkert
     
  11. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    369
    De wedstrijd is geweest.
    Een erg mooie dag op het veld in Son en Breugel.
    In totaal 10 deelnemers. Vooral leuk dat er in de C veel voortgang gemaakt word.
    De mensen die de vorige wedstrijd ook mee hebben gedaan zag je nu al weer een stuk beter vliegen. Hopen dat ze er de volgende wedstrijd weer bij zijn en dat het vliegen nog beter gaat.
    Helaas was er wat schade gevlogen. Maar ik geloof dat het de mensen niet tegehoud de volgende keer weer mee te doen.

    Ik hoop iedereen te zien op de 3e wedstrijd bij beaufort7.

    [​IMG]

    Winnaars in de B klasse
    [​IMG]

    winnaars in de C klasse
    [​IMG]
     
  12. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Inderdaad leuke wedstrijd gehad; was ook gezellig en leuk iedereen weer eens te zien!

    Starten om 1300h werkte goed met deze groep van 10 vliegers; we waren om 1715h klaar met vliegen met normale pauzes (met dank aan de wedstrijdleider natuurlijk!!!).

    Uitslagen staan op het kunstvlucht forum!

    Volkert
     

Deel Deze Pagina