2e f3k winterclinic op Terlet

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 11 jan 2017.

  1. arvaa

    arvaa

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Deventer
    Patrick
    Gerard
    Etienne
    Jaap
    Vincent
    Bob
    Charles
    Loet
    Vincent G.
    Mark P
    Joop
    Pieter
    Vincent P
    Bart D
    Paul
    Bastiaan D
    Jorn B
    Roy V (zonder DLG)
    Brian
    Gert
    Bavo
    Erwin
    Roger
    Niels Z
    Arjen (+ 2x Flitz 1 in kofferbak)
     
  2. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Patrick
    Gerard
    Etienne
    Jaap
    Vincent
    Bob
    Charles
    Loet
    Vincent G.
    Mark P
    Joop
    Pieter
    Vincent P
    Bart D
    Paul
    Bastiaan D
    Jorn B
    Roy V (zonder DLG)
    Brian
    Gert
    Bavo
    Erwin
    Roger
    Niels Z
    Arjen (+ 2x Flitz 1 in kofferbak)
    Domi
     
    Niels1275 vindt dit leuk.
  3. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Patrick
    Gerard
    Etienne
    Jaap
    Vincent
    Bob
    Charles
    Loet
    Vincent G.
    Mark P
    Joop
    Pieter
    Vincent P
    Bart D
    Paul
    Bastiaan D
    Jorn B
    Roy V (zonder DLG)
    Brian
    Gert
    Bavo
    Erwin
    Roger
    Niels Z
    Arjen (+ 2x Flitz 1 in kofferbak)
    Domi
    Pascal

    Als er mensen uit het zuiden mee doen kunnen we misschien samen rijden. Ik moet wel om half vier weer richting huis.
     
  4. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Almelo
    Als dit het deelnemers aantal voor de volgende wedstrijden wordt komt het helemaal goed.

    Grote klasse al die initiatieven Vincent
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  5. evdillen

    evdillen

    Lid geworden:
    14 nov 2012
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Uden
    Meeting gaat definitief door. Morgen om 9.30 in de Thermiekbel bakkie koffie en om 10u briefing in de Huiskamer (clubhuis GeZC op t platform). Tot morgen!!
     
    Jeroen Kole, specialpainter.nl en BastiaanD vinden dit leuk.
  6. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Bedankt weer voor de heerlijke dag! Leuk jullie weer eens te ontmoeten. Tot Malden
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  7. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Was weer super!

    Dank Vincent voor de organisatie en de tips, ik vlieg weer een stukje beter!

    Dank ook Jaap voor je uitleg over thermiek, zeer verhelderend.

    Slim bedacht ook: door ons in een kring te zetten met een imaginaire thermiekbel in het midden zie je opeens hoe het werkt. De thermiek zit op dezelfde plek maar afhankelijk van de positie van de piloot zien we allemaal een andere verandering van de wind....

    Groet!

    Roger
     
    Loet Wakkerman, jaap27 en specialpainter.nl vinden dit leuk.
  8. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Bij deze ook iedereen die zich inzet om de winter clinics te organiseren heel erg bedankt
    Geweldig initiatief en met echte DLG passie proberen deze toppers de ( veel ) mindere goede piloten de knepen van het vak door te geven .
    iedereen bedankt nogmaals !!!

    grtjs Erwin
     
    jaap27 en specialpainter.nl vinden dit leuk.
  9. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Eindelijk! Een clinic met heerlijk vliegweer en een prachtige witte deken over het veld, zelfs de kou viel erg mee.
    We zijn zeer blij met de opkomst van vandaag, niet alleen over het aantal maar juist ook omdat er weer nieuwe gezichten zijn gesignaleerd.

    Ondanks dat er een grote groep mensen waren in het restaurant, heeft Etienne toch nog kunnen regelen dat de uitbater Sander een lunch heeft gemaakt en in het clubgebouw had klaargezet, helemaal top!

    Ik hoop dat de behandelde punten tijdens de clinic de beginners weer een nieuwe boost geven om meer plezier uit hun kist kunnen halen en natuurlijk uit henzelf. De geluiden van de deelnemers tijdens de uitleg van Jaap waren van zo'n aard dat ik niet anders kan concluderen dat er toch heel wat duidelijk is geworden voor velen. Erg goede, duidelijke uitleg van Jaap, heel erg bedankt voor je bijdrage aan de clinic!

    Rest mij nog te zeggen dat wij als f3k Nederland natuurlijk hopen dat er wat ''beginners'' op onze wedstrijden komen dit seizoen. Wij nodigen iedereen dan ook uit om deel te nemen op onze 1e wedstrijd van het seizoen in Malden op 18 februari. Ook op wedstrijden houden we rekening met beginners, tijdens de briefing wordt een ''nieuweling'' voorgesteld zodat iedereen weet dat hij of zij wel wat hulp kan gebruiken. De groep is zeer behulpvaardig naar elkaar en zeker naar beginners!

    Tot slot wil ik alle deelnemers bedanken voor de deelname, juist door jullie beschouw ik ook deze clinic tot een succes.

    f3k forever.
     
    jve, BastiaanD, patrickw en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    crins, specialpainter.nl en bartjuh K vinden dit leuk.
  11. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.814
    Locatie:
    Vlaardingen
    Mooi dat het een leuke dag was.
    Vond het toch wel jammer dat ik er niet bij kon zijn, het weer was helemaal niet slecht.
    Eerst had ik nog tijd in de middag, wat denk je auto heel erg kapuut en de middag bezig geweest een ander te kopen.
    Baaluuuu.
     
  12. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Inderdaad jammer Frans!
    wat voor enne waguh heddege gekoch daen?
     
  13. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.814
    Locatie:
    Vlaardingen
    Toyota, what else.;)
     
    specialpainter.nl en Loet Wakkerman vinden dit leuk.
  14. MarkP

    MarkP

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Hoofddorp/Nieuw Vennep
    Heren van de organisatie en allen. Heel erg bedankt voor de verhelderende uitleg. Nu gaan we dit in de praktijk brengen (en de kist opnieuw afstellen!). Oh, lekker weer geregeld trouwens.

    Ik heb een video gemaakt van een flink stuk van de trainingen maar het geluid is heel zacht door omgevingsgeluid. Dat zal ik eruit filteren maar daardoor zal het online plaatsen even duren.

    oh. Mag je tijdens een wedstrijd ook een streamer ergens in het gras buiten het veld prikken?

    Bedankt!
     
  15. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    In principe kun je ergens een streamer of vlag plaatsen, dit moet dan wel in overleg met de wedstrijdleider om te voorkomen dat ze in de weg staan.

    Beter zelf een streamer op je timerbordje of zender aanbrengen.
     
  16. Belgarath

    Belgarath

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    173
    Jammer dat ik de clinic gemist heb, ik moest helaas werken.
    Danny
     
  17. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Almelo
    Het was weer een heerlijke dag op Terlet. Gelukkig was het minder koud dan eerdere edities en de windrichting, waarbij de wind niet loodrecht op het bos maar meer over de lengterichting van het veld kwam ,was weer wat uitdagender. Goed te zien dat er weer een aantal nieuwe mensen geïnteresseerd zijn in het F3K spel. Hopelijk ervaren ze de term "wedstrijd" niet als drempel om zich in te schrijven. Het blijft toch altijd het leukst als je met veel mensen aan het slingeren bent, ongeacht het niveau.
    De clinic door Vincent en Jaap was ook leuk om mee te maken. Dat in een kring verzamelen om van daaruit de thermiek enigszins duidelijk te maken was een goed idee Jaap. Wij mannen zijn toch altijd wel visueel ingesteld... De lekkere lunch van Etienne maakte de dag compleet. Nogmaals dank aan iedereen die geholpen heeft. Het heeft genoeg inspiratie gebracht om me alvast voor de eerste wedstrijd van het seizoen in Malden op te geven.

    Brian
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Terlet.JPG
      Terlet.JPG
      Bestandsgrootte:
      110,8 KB
      Weergaven:
      134
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  18. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Ondanks de koude wind ben ik vanmiddag toch even gaan vliegen. Normaal zou ik er niet aan denken bij deze omstandigheden naar buiten te gaan – veelal haal ik amper 2 minuten met dit grijze en winderige weer. Maar ik wilde een nieuw veldje uitproberen en even uitwaaien na een ochtend werken...

    Pal voor mijn snufferd stond een vlaggenmast met een stevig wapperende vlag in top. Met een vol-gebalaste DLG dus wachten totdat de vlag aangaf dat de wind iets ging liggen. En dan omhoog en rustig naar voren, want daar moet de goede lucht zitten.

    Ja hoor, ik pak wat lift, draai mijn rondjes (rustig met up! anders trek je hem dood) en vlieg boven mijn hoofd naar achter. De wind blijft matig en ik draai mooi 10 tot 20 meter in de plus. Een minuutje verder breek ik af want dan ben ik een aardig eindje weg, en ik moet nog terug. Resultaat: 3 minuten bij mijn eerste vlucht. En zo gaat het regelmatig.

    Een keer pik ik op 25 meter hoogte, ongeveer 50 meter down wind een bel. Ik voel de wind opeens enorm aantrekken en zie dat mijn DLG naar boven wordt gezogen, snel draaien en mee met de wind. Onstuimig gaat het omhoog en zo'n 20 seconden later zit ik zeker 80 meter hoog en zeker een extra 150 meter verder naar achter. Vervolgens wordt mijn DLG uit de bel gekwakt en lijkt hij bijna uit de lucht te vallen. In speed stand weer terug....

    Mijn beste score was 4 minuten en 30 seconden. Het lukte hier een tweede bel te pakken toen ik weer terug was boven het veld en zag dat de wind iets van me weg was gedraaid en iets was gaan liggen. Links voor moet er lift zijn! Ik pak de bel en draai een tweede keer omhoog.

    Natuurlijk is het niet altijd prijs, zeker niet - maar het is echt prachtig om te zien dat je dus echt kunt anticiperen op de wind en zelfs op een waterkoude dag mooie vluchten kunt maken!

    Dank nogmaals en groet,


    Roger
     
    jaap27, Knikvleugel en jve vinden dit leuk.
  19. Niels1275

    Niels1275

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    1.085
    Locatie:
    Limmen (NH)
    Gefeliciteerd Roger, je bent nu officieel verslaafd!

    Let op dat je stopt voordat je accu leeg is (of het thuisfront boos wordt ;-)
     
    jaap27 en patrickw vinden dit leuk.
  20. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Almelo
    Prachtig beschreven Roger! Heb er bijna beeld bij. Als je dit op het werk verteld ben ik bang dat ze je met grote ogen aankijken. Ik ben er inmiddels voorzichtig mee
     
    jaap27 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina