2e wedstrijd 2017 Swalmen/Reuver 11 maart

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 1 mrt 2017.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    De volgende wedstrijd van het seizoen komt er al weer aan!

    Hopelijk gaat het weer een mooie en gezellige dag worden, schrijf je gauw in en kom lekker vliegen!

    Hieronder de gegevens;


    Op zaterdag 11 maart 2017 nodigt vliegclub ‘De Stootkop’ te Swalmen ons opnieuw uit om een F3K wedstrijd op hun veld te komen vliegen! ‘De Stootkop’ is een enthousiaste club waar wij ons altijd welkom voelen.

    Locatie:

    MVC “De Stootkop”"
    Dubbelweg 1 5953 TE Reuver

    Hier is het veld te vinden:
    http://www.stootkop.nl/terreinreuver.html


    Klasse:


    F3K volgens sectie 5.7 uit het KNVvL-reglementenboek. Dit reglementenboek vind je onder het kopje: Downloads, Documenten, 3e item (Reglem NK F3K ing 2014.pdf).




    Aanvangstijdstip en tijdsschema (onder voorbehoud):

    09:00 Invliegen

    09:30 Briefing

    09:45 Start wedstrijd

    16:15 Laatste taak

    Het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt. Er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.



    Inschrijving:

    Inschrijven kan alleen via de Inschrijftool en is mogelijk tot en met dinsdag 7 maart 2017. Piloten die zich na deze datum inschrijven, kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de wedstrijd!



    Vermelding van de taken die gevlogen gaan worden, staan hier de donderdag of vrijdag vóór de wedstrijd vermeld.


    Een uitleg van de taken vind je in het F3K Handboek. Dit Handboek vind je onder het kopje: Downloads, Documenten.

    f3k forever.
     
    bartjuh K vindt dit leuk.
  2. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Jaap heeft in een ander draadje het volgende gepost, wellicht handig om hier ook even te vermelden.

    ''Verduidelijking met betrekking tot inschrijven voor wedstrijden

    Wanneer je eenmaal bent ingeschreven voor 1 of meerdere wedstrijden is de link in de email die je hebt ontvangen na de 1e inschrijving de enige manier om je inschrijving te wijzigen. Wijzigen betekent ook inschrijven voor nieuwe wedstrijden.

    Eenmaal ingeschreven kun je, je dus niet inschrijven met de "nieuwe inschrijving" knop!

    Mocht je de email niet kunnen vinden, kijk dan in je spam/junk. Afzender is noreply@f3k.nl

    Kun je link dan nog steeds niet vinden dan kun je via "nieuwe inschrijving" je gegevens nogmaals invullen. Er zal dan een nieuwe mail worden verstuurd.

    De email service van onze provider heeft ons ook al eens in de steek gelaten. Mocht je dit gebeuren dan krijg je een foutmelding. Graag ontvang ik dan de foutmelding via een pb.''
     
  3. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Zo te zien gaat het inschrijven nu beter, 21 inschrijvingen zover met nog 1 dag te gaan.

    Wederom een mooi aantal deelnemers, ik verheug me op aanstaande zaterdag!

    f3k forever.
     
  4. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ik verheug me nog helemaal niet op Swalmen/Reuver en dat is voor het eerst dat ik er niet naar een wedstrijd uitkijk.
    Ik zou willen weten of in de briefing verteld en uitgelegd kan worden hoe men zich en zijn model dient te gedragen in het start- en landingsveld.

    Waarom vraag ik dit? Vorige week is mijn model in de landing met remkleppen uit vlak boven de grond uit de lucht gevlogen door iemand die ontzettend hard met de wind mee binnen kwam.
    Mijn nieuwe model van 4 weken oud heeft totaalschade, vleugel tot aan de scharnierlijn ingesneden en de romp gebroken. En honderden euros schade nog afgezien van de tijd die ik er ingestoken heb.

    Tijdens de wedstrijd had ik al een paar keer gezegd tegen deze persoon dat als de wedstrijdleiding vraagt om te landen we dit gewoon moeten doen op een normale manier.
    Normaal betekent in mijn optiek dus niet snoeihard met de wind meevliegend binnenkomen, korte bocht en enkele loopings waarschijnlijk om te showen.

    Na de crash is me verweten dat ik al de hele dag lag te zeiken over dit landingsgedrag en nog wat later ben ik ook nog uitgescholden. Daar waar ik excuses had verwacht gebeurde het tegendeel.

    Ik snap tot op vandaag de dag niet waarom EEN iemand zo'n afwijkend landingsgedrag moet hebben ten opzichte van ALLE anderen.
    We zijn hier bij F3K om thermiek te vliegen. Stunten doe je in een andere categorie.

    Kortom. Graag een duidelijke uitleg van de wedstrijdleiding bij de briefing. Dan kan ik alsnog besluiten wel of niet mee te doen.
     
  5. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    @Loet Wakkerman: Erg vervelend dat dit is gebeurd. Balen van je kist, ik hoop dat het een en ander nog te repareren is.

    Voor iedereen: Gezien deze gebeurtenis lijkt het mij zinvol om voorafgaand aan de volgende wedstrijd een veiligheidsbriefing te houden. Deze briefing zal ik verzorgen en zal gaan over de algemene etiquette voor wat wedstrijdvliegen betreft. Juist onze klasse is gevoelig voor crashes omdat er vaak tegelijktijdig gestart en/of geland wordt.
    Ook zal ik wat ruimte laten voor opmerkingen en een opbouwende discussie tijdens de briefing.

    N.B.: Ik geef geen ruimte voor uitingen van persoonlijke strubbelingen en zou het zeer op prijs stellen als deze zaken niet publiekelijk worden behandeld.

    Nu nog hopen dat het weer een beetje meezit, op dit moment zijn de verwachtingen nog niet geweldig, maar in mijn ervaring kan er nog een hoop veranderen. Ik hoop in ieder geval dat het doorgaat, want ik heb erg zin om na de wedstrijd te gaan eten bij het plaatselijke wokrestaurant:thumbsup:. Wie gaat er mee?!
     
  6. macedh

    macedh

    Lid geworden:
    22 sep 2013
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Rijswijk
    ik wok mee!
     
    Loet Wakkerman en jorn vinden dit leuk.
  7. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    22 inschrijvingen, geweldig! Leuk te zien dat mensen uit andere klassen meedoen;)

    Vandaag laatste kans om je nog in te schrijven.

    Net nog buienradar gebeld om te melden dat de voorspelling niet helemaal juist is, uiteraard wordt dit asap aangepast;)

    Ik wens iedereen dan ook een fijne dag vliegen zonder brokken.

    f3k forever!
     
  8. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.814
    Locatie:
    Vlaardingen
    Helaas maar kan er niet bij zijn. Maar de volgende moet gaan lukken.
    Veel plezier.

    Frans


    PS, hoop dat het weer een beetje beter wordt.
    Buienradar is fake news, bad people, it's the truth, really, they are.
     
    j.knippels, jorn en specialpainter.nl vinden dit leuk.
  9. arvaa

    arvaa

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Deventer
    Ik wok ook mee
     
  10. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
  11. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Kan last minute ook wel hoor!
     
  12. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    Ik ga ook mee wokken..
     
    jorn vindt dit leuk.
  13. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    @jorn, weet je iets over de kwaliteit van de gebakken bananen? die hebben ze toch wel he?
     
  14. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Volgens mij wel, maar jij bent sowieso de pisang:D
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  15. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Ik kom ook eens meedoen. Dit wordt mijn eerste wedstrijd. Ik snap wel nog niet veel van de taken, maar ik probeer me voor zaterdag nog wat in te lezen.
     
    Jeroen Kole, bartjuh K, Niels1275 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    PascalvO vindt dit leuk.
  17. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Zie hier de taken voor aanstaande zaterdag, kan je mooi met het handboek erbij kijken hoe eea in elkaar steekt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    bgo en PascalvO vinden dit leuk.
  18. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Vanwege de aanvullende briefing over veiligheid zal de algemene briefing niet om 9.30 beginnen maar om 9.15.
    Zorg dus dat je op tijd aanwezig bent, als we op tijd met de 1e ronde beginnen kunnen we weer een mooi aantal ronden vliegen.

    DUS; BRIEFING START OM 9.15!!

    f3k forever.
     
  19. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Ook het vernoemen waard, de organiserende club heeft tegen een kleine vergoeding een kom soep en broodje knak in de aanbieding tijdens de pauze. Altijd fijn;)
     
    bgo en Niels1275 vinden dit leuk.
  20. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Net bericht van Jeroen Kole; het weer ziet er probleemloos uit, droog en weinig wind.

    Lekker. Tot morgen allemaal!
    f3k forever.
     
    RJA en bgo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina