Smoke systeem vraag

• Topicstarter Topicstarter bigscale
  • Startdatum Startdatum
B

bigscale

Guest
Hoi mensen,

Even een vraag over het volgende :

Ik heb een smoke pomp gekocht van het type `super smoke pomp deluxe VI `,

Deze wil ik graag inbouwen in mijn extra met die 3w75, met KS pijp.
Ik heb de handleiding gelezen en ik kwam tegenstrijdige info tegen :

Te weten,
1. Benzine motoren ontwikkelen genoeg hitte voor een mooie rookpluim
2. Maar met een reso pijp moet er een voorverwarming plaats vinden.

Wat is jullie mening en ervaring ? Ik sta op het punt om koperleiding te wikkelen rond de bocht en inspuiting aan het einde van de pijp.

Alvast bedankt voor jullie feedback,

Bigscale

Hey bigscale, volgens mij kan je het beste in de bocht inspuiten dar is het het heetst, maar idd wat je zecht met een reso werkt dat anders (zeggen ze) maar ik heb het idee als je het in de bocht al inspuit heeft het de hele pijp nog om nog heter te worden, zodat je dan een optimale rookpluim krijgt waardoor er geen oli oid meer in de pijp achterblijft.

(ik kan het fout hebben , dan hoor ik het graag) :wink:

Grt.

Bij een reso het volgende:

Er wordt door uitlaat fabrikanten geschreven dat je bij een reso niet in mag spuiten in de uitlaatbocht. Er zou een benziene / lucht mengsel kunnen ontstaan in de "koude" pijp. Dit mengsel eenmaal in de goede verhouding zou een explosie in de pijp kunnen veroorzaken. Vandaar dat je pas zou mogen inspuiten bij het dempergedeelte van de resopijp. Omdat het dempergedeelte al weer aardig wat koeler is door de lange afstand tussen motor en demper gedeelte is de warmte niet voldoende voor een mooie rookpluim. Dus maken ze een buis om de uitlaatbocht (spiraal enkel slagen rond) en spuiten dit verwarmde in in het dempergedeelte.

Ahummmmmm.... tot zo ver de "theorie" bij een resopijp.

In de praktijk heb ik meerdere kisten gezien die gewoon in de bocht inspuiten, en de pluim was de moeite waard ;)

Mark

Hoi,

Ik ben idd wat wantrouwend om de inspuiting gelijk in de bocht te doen, graag zou ik van iemand willen weten hoe de pluim is met inspuiting aan het einde.

ook las ik dat de smoke olie ( die ik heb van 3W) de scharnier verlijming zou aantasten...ook hier ben ik benieuwd naar.

In ieder geval de kist goed met siliconenspray in spuiten ( maar dan aan de buitenkant :) ) om enigszins te beschermen tegen de uitstoot.

Moet toch wel mooi zijn tegen een blauwe hemel,

Groetjes,
B.

Mocht dat nodig zijn,

is dat niet meer te ontvetten ? laten we hopen dat t niet nodig zal zijn,

groet,

Bigscale

Dat klopt wel,

maarrr, dan kan mevrouw bigscale met zuurstof in de auto gaan zitten...ik ook trouwens, ben benieuwd hoe aardbeitjes lucht zich gaat manifesteren na n dagje vliegen,

iemand nog ervaring met die resopijp ?

groetjes

Als je je mooie ist naar zijn $%#@^% wil helpen, ga dan met rook vliegen.....letterlijk ALLES komt onder de smeertroep.
Tenzij je een GFK romp hebt, dat scheelt dan nog.
En hopelijk krijg je geen tanklekkage, heb je een auto met aanhanger, een modelbouwhok achter in de tuin....

ik heb een smoke systeem zitten op de ultimate (zie onderaan) waar de zenoah op twee KS pijpen naar buiten stuurt.

De diesel/rookvloeistof wordt vlak achter de motor in de twee headers gepompt.

Heb nog nooit geen ontploffingen gehad in de pijpen maar heb wel het probleem dat men rookpluim eigenlijk niet dik genoeg is.

misschien is het dus zelfs te koud recht acther de header. :|

Tja,

ben gewaarschuwd voor de troep die t achter kan laten,
Ik vraag me af, doordat ik al een resopijp heb, en daardoor de pluim verder achter de romp ontstaat, dat de schade meevalt, en hopelijk werkt de siliconen spray ook.

En helaas met de kist in de auto, daarom gebruik ik de `gebruiksvriendelijke`3 W olie, te kiezen uit vanilla, strawberry, mocca, tiramishu, kaneel, caramel.....

nee hoor, alleen de 1e twee :D

we zien t wel, nog meer ervaringen mensen ?

Heb je zaterdag niet met Sam Pets gesproken ?

die heeft zaterdag nog het hele veld onder de rook gezet met zijn 75 en KS tunepijp.

Ik weet dat hij met koperbuis voorverwarmd vooraan maar waar hij inspuit weet ik niet precies.

Peter

Hey Peter,

Dat is vreemd want ik ben weggegaan rond 16.30, heb ik misschien teveel maes gezien ?

Hoe kom ik in contact met sam?

groetjes

Back