Bouwverslag Bugatti 100 P

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum

WV

verslagschrijvers
Tijdens mijn vakantie kwam ik in een franstalig tijdschrift dit model van een Bugatti 100P tegen.
http://www.rcpilot-online.com/Bugatti-P-100-grand-_p31.html

Gezien mijn voorliefde voor v-staarten en voorwaartse pijlstelling werd ik meteen verliefd en staat deze kist met stip genoteerd op mijn lijstje te bouwen modellen.
Kent iemand deze (short)kit of andere bouwdozen of heeft iemand meer info over het origineel?

bedankt alvast.

Hmmm, waar heb ik nu die tekening zien staan van dat model, was dan wel in een speed 400 racer uitvoering.

Nou ja, wat is de wereld klein. :)
Zoek hem maar alvast op, ik kom binnenkort langs!

he WV

wij hebben van de vakantie het zelfde boek in handen gehad. heb je toevallig ook de verslagen gelezen van de PSS meeting in Macon en de electro meeting in crespieres.
daar was een iemand die het model in een grotere uitvoering gebouwd van gfk. deze heer had direct 2 versies gebouwd een PSS versie en een Electro

zie hier zijn foto's

bugatti%20p100.jpg

bugatti%202.jpg

ik ben zelf ook sinds deze vakantie op zoek naar een tekening van het het model maar heb helaas alleen de speed 400 versie op het net kunnen vinden... is dat ook degene die bij jullie in het bezit is? ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar een model van 1.20 meter span en iets meer schaal als de speed400 versie.

de bugatti van de short kit wordt trouwesn aangedreven door een twister 40 brushless. echter dit is niet de twister van jamara.... iemand een idee wat een goede vervanger is?

Stond dit model niet enkele maanden geleden in een van de bekende engelse bladen met een tekening??
Ik meen dat ik het heb gezien in ieder geval maar het is al weer een maand of 4 geleden schat ik.

Martijn

jaren geleden stond eer een artikel van in het tijdschrift Hobbybulletin,(HB modelbouw) Van een Naderlander die dit toestel voor een 10cc gebouwd had. Misschien dat er nog iemand dit tijdschrift heeft?

ik hoop eigenlijk dat ienmand de versie van de RC-pilot ergens heeft liggen das een mooi maatje

@Vinze,

Verslagen in het frans gaat me niet lukken, dus ik heb het met de plaatjes moeten doen. :oops:
Op de site van RC-Pilot staan ook foto's van deze meetings.

De kleinere versie (1,05 m) van RC-Pilot vliegt op de filmpjes beduidend minder strak dan de 'grand' van 1,50 m.
Je kan de speed 400 tekening natuurlijk opschalen, maar ik zou voor de 'grand' gaan. Met een Typhoon 29 en een 4s lipo moet dat denk ik wel vliegen.

Vinze zei:
ik hoop eigenlijk dat ienmand de versie van de RC-pilot ergens heeft liggen das een mooi maatje

Een losse tekening kost €30, de shortkit €100. Heb even een mailtje gestuurd, ze rekenen geen extra verzendkosten voor verzenden naar Nederland.

Heb nog even verder gesnuffeld op de site van RC-Pilot.
Ik kwam het voldende tegen:

Un cas particulier
Concernant le Grand Bugatti P 100, trop grand pour être publié en encarté dans la revue, son plan est disponible en vente par correspondance auprès de la revue.
Mais afin de vous faciliter la tâche au niveau de la commande, nous l'avons intégré d'origine dans le Short Kit (Réf SK07) vendu en ligne sur ce site, ce qui explique sa différence de prix par rapport à celui annoncé pour le kit seul dans le magazine. Mais si l'on tient compte du prix du plan (+ 30 €), on arrive bien sûr au même montant.

Omdat ik geen frans kan lezen, heb ik het maar even door een vertaalprogramma gehaald, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van.

Betreffende Grote Bugatti P 100, te groot om in encarté in het tijdschrift gepubliceerd te worden, is zijn plan in verkoop beschikbaar per briefwisseling bij het tijdschrift.
Maar teneinde u de taak te vergemakkelijken op het niveau van de bestelling, hebben wij het van oorsprong in Short Kit (Ref. SK07) die on-line op deze plaats wordt verkocht, geïntegreerds, hetgeen zijn verschil in prijzen ten opzichte van die uitlegt die voor enige kit in het tijdschrift wordt aangekondigd. Maar als men met de prijs van het plan (+ 30 €) rekening houdt, komt men natuurlijk tot hetzelfde bedrag.

Betekent dit nu dat de tekening bij de shortkit geleverd wordt of moet ik die apart bestellen? En heb ik nog meer (van RC-Pilot) nodig om de kit te kunnen bouwen?

zoals het hierstaat klopt het. de tekening is te groot om in het tijdschrift te worden gepublicieerd dus kan je die na bestellen.

om dat de tekening niet is gepubliceerd heeft men hem direct bij de short kit gevoegd. (de overige short kits worden zonder tekening geleverd) dit verklaard ook het prijs verschil met de overige kits.

was natuurlijk vrij vertaald

groet,

vincent

je hebt inderdaad nog meer nodig om een shortkit te bouwen...
bij een short kit zitten alle balsa stokjes en planken er niet bij, alleen het geraamte dus... dat is ook te zien op die ontwerpfoto in je eerste post, het geraamte met alle uitsparingen, maar niks erin :wink:

je kunt hier kijken voor meer info over short-kits, en ik zou ook even kijken naar hun normale kits, die zijn ook super, vooral die nieuwe me109Z :worship:

http://www.skysharkrc.com/short_kits.htm

en de normale kits:
http://www.skysharkrc.com/

Danny Mulders zei:
je hebt inderdaad nog meer nodig om een shortkit te bouwen...
bij een short kit zitten alle balsa stokjes en planken er niet bij, alleen het geraamte dus... dat is ook te zien op die ontwerpfoto in je eerste post, het geraamte met alle uitsparingen, maar niks erin :wink:

Je hoeft mij niet te vertellen wat een shortkit is, ik vroeg me alleen af of er nog iets anders dan een tekening van RC-Pilot bij moest.
:P

Waarschijnlijk wel, maar het duurt denk ik nog wel een paar maandjes - ik moet eerst nog 'even' een paar projectjes afronden.
Hmm, wellicht een leuk kadootje voor m'n verjaardag.

Hier is trouwens ook de speed400 versie te downloaden in JPG.
http://www.svensons.com/airplanes/

Back