Sinds kort mij dan ook maar nen 2dehands Marder aangeschaft... Bij de verkoop start m perfect, twee dagen nadien niks meer. Rede - segment/zuigerveer gebroken - vervanging. Eergisteren, wonder boven wonder, het ding rijdt. Langzaal aan, nog altijd aan het inrijden/rodage. Vandaag, het ding start weliswaar terug. Vullen terug de tank met hetzelfde mengsel als eergisteren. De motor draait, proberen m af te stellen zoals voorgeschreven, valt stil, stelschroeven terug in laatst werkende posities, blijft dood ! ! ! Eventueel iemand suggesties? Bougies, fabrieksinstelling... Alvast bedankt... Q
Mijn mengsel zit dus op 1/25. Denk dat een grotere hoeveelheid olie geen kwaad kan in deze percentages. Denk persoonlijk dat het probleem eerder ligt bij de afstelling. Misschien eens de bougie veranderen misschien? Lijkt mij alleszins nog goed in orde te zijn. Kathode en anode hebben afstand van 0.6 mm en zien niet echt zwart/vuil... Iemand enig idee wat de factory setting is van de zenoah230?
Ik smeerde vorig jaar ook 1:25, geen enkel probleem mee gekend. Carb afstelling G230RC, de 2 schroefjes indraaien en terug uitdraaien: H: 1 1/2 uitdraaien L: 1 1/4 uitdraaien
Voor de boot zenaoh's is 1:20 smeren een vereiste. Met een lager percentage, levert het blok een enorme slijtageslag, en zal spoedig niet veel meer doen.. de std instellingen van de carb is 1.15 ( slag ) voor bijde naalden. Is er nog genoeg compressie? Is de vonk mooi helder blauw Vonkt de bougie als de zuiger (bijna ) boven aan is ? John
hij heeft het niet over een boot maar over een marder, ga nou geen verwarring zaaien, 1 op 25 (4%)is voor een marder perfect, mits 2-takt olie gebruikt natuurlijk. Te veel olie zal voor vervuiling zorgen.