set up MPX Acromaster

Vrienden,

nudat ik bij Natterer mijn acromaster voor €89 heb kunnen bestellen ben ik langzaamaan aan't uitkijken voor een geschikte set up.
Met welke kombinatie motor/esc/lipo/prop vliegen jullie en wat zijn jullie ervaringen? Ik heb al heel wat info uit dit draadje: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=42534 maar hier wou ik het een beetje "droog" houden met enkel info over de geschikte setup.
Groeten,

Jo

ik heb de multiplex acromaster aandrijfset besteld (welja 2 maand geleden)
deze is naar het schijnt een goede, maar multiplex kan niet meer volgen met de productie, daarom wacht ik er al 2 maand op, en ze blijven maar beloven wanneer dat ie normaal zou toekomen (eerste keer was eind augustus, tweede keer was midden september en derde keer was eind september, en nog steeds niks in de bus)
best dat je dan een motor van kontronic haalt met een phoenix esc of dergelijke ;)

greets

En toch lijkt het me handig om dit in dat andere draadje te behandelen.
Informatie uitgesmeerd over meerdere draadjes is lastig zoeken voor toekomstige liefhebbers van de AcroMaster!

Alle bekende setups zijn overigens al behandeld in dat draadje...

Je kan kiezen voor een 3S of een 4S setup.
Afhankelijk van die keuze bepaal je de motor.
Ik zelf heb nu een Axi2814/12 op 3s . Dit gaat wel vertikaal, maar ik vind het toch te ligt.
Ik denk nu aan een Axi2820/12 op 4s.
Met 40A op 4s heb je een vermogen van 544 Watt(met een goede accu(Flightpower, Hyperion VX))
Dat lijkt me leuk op een kist van 1~1,2Kg.

Liever in het lange draadje alles compleet houden aub. (het gaat nu toch niet meer over mijn bouw.... ;) )

michiel b zei:
Je kan kiezen voor een 3S of een 4S setup.
Afhankelijk van die keuze bepaal je de motor.
Ik zelf heb nu een Axi2814/12 op 3s . Dit gaat wel vertikaal, maar ik vind het toch te ligt.
Ik denk nu aan een Axi2820/12 op 4s.
Met 40A op 4s heb je een vermogen van 544 Watt(met een goede accu(Flightpower, Hyperion VX))
Dat lijkt me leuk op een kist van 1~1,2Kg.

Liever in het lange draadje alles compleet houden aub. (het gaat nu toch niet meer over mijn bouw.... ;) )

Mijn bedoeling was om hier enkel over de set up te schrijven. In de 23 pagina acromaster topic zijn er maar een drietal set ups terug te vinden terwijl er toch wel meer acromaster rondvliegen op dit forum. Laat anders een moderator deze topic maar sluiten als dit irrelevant is, ik zoek het wel zelf uit.

ik vind dat classicracer gelijk heeft, als je graag een topic maakt die enkel over de aandrijving ervan gaat, mag dat toch?

greets

Goed idee om dat zo te doen: enkel de gegvens, besprekingen kunnen in het andere draadje:

De gegevens van mijn AM:
- gewicht 1110 gram (was 1060 gram maar met een vast landingsstel is het 50 gram meer)
- rolroer servo's Graupner C2081 (10 g)
- hoogte en richting Graupner C341 (17 g)
- ontvanger MPX PICO 5/6
- 3S1P 1700 mAh lipo 20C/30C
- motor van RCTechnics (http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=959) van 123 g en met een 9 x 6 Graupner klapschroef
- regelaar 60 A eveneens van RCTechnics (http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=945)

Op de grond draai ik volgas 26 A en heeft hij 900 gram trekkracht. Voor mij is dat voldoende. Hooveren zit er niet in. Ik heb nog een AXI 2820/10 liggen die ik misschien ga installeren maar dan voldoen mijn lipo's niet.

Met deze 1700 lipo's heb ik 6 minuten motor.

Jos

Het was maar een idee he....

De ervaring leert dat er in dit draadje straks ook weer vele andere zaken aan de orde komen.....
En probeer je dan over een half jaar maar eens te herinneren in welk draadje je bepaalde info gelezen hebt.

Het staat echter iedereen uiteraard vrij om een draadje te openen.

Aangezien mijn AM nu binnen is wil ik natuurlijk zo snel mogelijk dat ding in de lucht krijgen.
Mijn geplande set up is:

Batterij: 3S 2250MAh 20C lipos (heb ik al)
Regelaar: ELE 60A Advanced Brushless ESC (RC-technics)
Motor: BM2915 Brushless Outrunner 930KV (RC-technics of PERBA)
Prop: 11x5.5 of 11x6

Zou dit een mooie kombinatie zijn of heeft iemand hier bedenkingen bij?

ik heb even gezocht naar meer specificaties:
Specificatie:
Afmetingen: 36.5 x 40mm (dia x lengte zonder as)
As Dikte: 5mm
Gewicht: 123
KV: 930
Max. Efficienty: 90%
Spanning: 11.1 - 14.8V (3-4S lipo)
Maximale Stroom: 35A
Prop: 11x6 / 12x6 Electric
Afstand bevestiging: 20mm (center tot center) met M3 schroeven
Prop adapter Diameter: As gat: 5.0mm - Prop montage: 7.8mm

Prop adapter en bevestigingsplaat zijn meegeleverd.

Thrust 1.5Kg met een 11x6 prop op 4 Lipo cellen. (22A, 7800RPM)

Kan een leuk motortje zijn, maar je hebt absoluut niet teveel vermogen...
Prophangen wordt moeilijk, maar zal mogelijk zijn. Persoonlijk zou ik een iets sterkere motor uitzoeken.

Deze motor is leuker op 4S dan op 3S. Maar met een grote prop kan je op 3s ook wel lol beleven.

In het voorbeeld wordt 1,5Kg trekkracht genoemd op 4cellen. Met 3cellen haal je dat dus waarschijnlijk niet...

Ik zou zeggen(als je de spullen toch hebt liggen), probeer het!

Ik heb verhalen gehoord dat de ELE 60A toch helemaal geen 60A ESC is, eerder 45-50A. In hoeverre dit klopt weet ik niet. nooit gebruikt.
(ik kan ook zo snel niet terug vinden waar ik het gelezen heb.)

Back