Lasnaden & klinknagels U47: eindelijk AF(geplakt)!

Hallo allemaal,

eindelijk de ongeveer 20.000 klinknagels en een paar meter lasnaden op de U47 gekregen. Vermoeiende bezigheid, maar het resultaat mag er wezen. Morgen nog even controleren en dan de airbrush ter hand genomen.
Voor de geduldigen onder jullie of de mensen met een breedband/kabel-verbinding (laden duurt lang; daar moet ik nog wat aan doen) kan je vast wat foto's aanschouwen op:
http://home.planet.nl/~beast/status.html
Reacties van harte welkom.

Groeten,

Jos.

Nounou... Das nogal een klus ja.... Ik had een tijdje geleden al naar wat foto's gekeken naar aanleiding van een ander topic van je, maar als ik zo eens kijk heb jij aardig wat avondjes en uurtjes naar je schip zitten turen..

Netjes hoor.

Marco.

Hoi Marco,

Tja, wat zal ik zeggen....als 'Koos Werkeloos' heb ik momenteel (veel te veel) uren genoeg.... Omdat het weer ook niet mee zit is het wel een goed tijd'verdrijf'. Die Amsterdam van jouw mag er ook zijn trouwens, strak afgewerkt... Mijn Rotterdam (renovatie), Zwarte Zee en Cutty Sark (beide meer-jaren projecten) zijn nog lang niet in die staat. De U96 gaat momenteel echt voor.
Bedankt voor het compliment.

Jos.

Hey Toneburst,

Dat ziet er goed uit zeg. Ik ben benieuwd hoe het geheel straks in de verf eruit ziet.
Leuk detail trouwens die vulopening in de boeg. (Als ik het goed gezien heb)

EJK

Dat heb je goed gezien. Andere optie was om'm onder een de-kluik te verschuilen, maar dit leek me 'estetisch verantwoord' en komt het dichtste bij de echte vormgeving.....

Jos.

20.000 klinknagels... van een bezigheidstherapie gesproken :lol:
Petje af hoor. :worship: Ik ben al benieuwd om het eindresultaat te zien.

Groetjes,

Droopy

De set bestaat uit 24.000 klinkies....maar ik heb wat gesmokkeld :oops: Dat is wel bewust gedaan. Officieel moet er om de zes horizontale klinknagels een rij verticaal zijn. Ik ben overgeschakeld op 7 en 8 op het hek. Na het zien van wat andere modellen ben ik overtuigd dat dit meer 'rust' geeft op het model, en na het weatheren/drybrushen nog meer de realiteit benaderd.
Had ik trouwens al vermeld dat je niet iedere klinknagel apart hoeft op te plakken??? Ahum...

Jos.

He Jos,

Ziet er "wreed" uit. Aan het detail herken je de meester. Ik heb de klinknageltjes nu ook.
'K ben benieuwd hoe ze er op mijn romp zullen uitzien. Maar als ik die 1:35 boten van Accurate bij Andreas zie denk ik dat het wel goed zal komen!

Groetjes
U-Kater

Hallo,

Ik ben wel erg benieuwd naar die 20.000 klinknagels maar ik krijg helaas de foto's niet te zien via de link.... :-(

Gr. Sander

He Jos,

Ik wou de foto ook even bewonderen maar dat lukt niet :cry: :cry:

hallo

ik heb de set ook liggen maar ik ga ze er pas later opzetten
er komen nog veranderingen aan de u47 intern en extern komt er een messing dek bovenop
dan wil ik de klink nagels na al deze werken er op plakken

groeten raf

hallo

het messing dek is niet meer verkrijgbaar
na de tentoonstelliung van volgend weekeinde ga ik dan maar aan de klus beginnen en de u47 van 24.000(20.000)klinknagels voorzien
jos kan je me evnetueel wat foto's doormailen hoe jij het hebt gedaan
want echt veel info over deze job vind ge in het nederlands niet

groeten raf

Hallo allemaal

Zo als jullie weten ben ik een X-craft aan het bouwen die ook grotendeels geklonken is,maar...een goed geklonken schip zie je bijna niet dat hij geklonken is want de bolle kop van de klink nagel zit altijd aan de binnenkant en niet zoals bij de modellen die aan de buitenkant zitten,het zou ook niet best zijn dat ze bij aan schip met de bolle kant aan de buitenkant zitten want dan zijn ze ,als ze een keer langs de pier schuren ,de helft van de nagels kwijt .Wel zie je de overlappende naden van de platen die gekookt zijn heel goed.

De eerste boot waar ik op begon te varen in ,63 was ook een zeer goed geklonken schip, door de paar verflagen die op de huid zat zag je de klinkhagels nauwelijks zitten.

Daarom denk ik dat ik mijn boot alleen met overlappende naden ga maken.

Wat is jullie menig hierover?

Gr.Joop

hallo

de lasnaden bij het type XXI worden met een soort plakband afgeplakt
zo krijg je de indruk van lasnaden
de klinker nagels van de VIIC die zijn haast vlak maar hebben toch een lichte bolling

het over lappen van platen gat moeilijk worden denk ik
daar een 0.1 mm plaat reeds een heel dikke plaat in het echt zou zijn

groeten raf

Back