Kan iemand me weer een stukje verder helpen? Als ik een tijdje heb gereden en de motor afslaat krijg ik hem niet meer aan de gang. Waar zou ik nog naar kunnen kijken?
Compressie genoeg? Misschien een nieuwe zuigerveer proberen. Hoe oud is je motortje en hoeveel heeft ie al verbruikt?
Tja, zou kunnen, maar kan ik dat meten en hoe? Ik weet niet hoe oud de motor is want ik heb hem 2dehands gekocht. Maar als hij loopt, loopt hij vrij netjes. Zou die dan nog te weinig compressie hebben? En is het makkelijk om zelf de zuigerveer te vervangen en waar kan ik die het best kopen?
Compressie kan je voelen met het trekken aan de trekstarter, gaat dat heel makkelijk of voel je duidelijk een 'strak' punt? En verschilt dat erg van de koude start met de warme? Zuigerveer kan je vrijwel overal halen, www.bigscale.nl, www.pase-tuning.com, www.pitstop-shop.nl of zelf bij een Quartel als je die in de buurt hebt zitten. Zuigerveer vervangen is opzich vrij makkelijk, maar als je weinig kaas hebt gegeten van motoren zou ik het laten doen door één van de bovengenoemde winkels. Waar woon je trouwens? Misschien zijn er mensen in de buurt die kunnen helpen.
OK, dan denk ik dat ik het zelf maar ga proberen. Dan leer ik er vast nog wat van. Heb je misschien nog ideeen over de montage? Of ken je misschien een website waarop de uitleg staat?
kan het ook een warmloper zijn???? iets meer benzine geven.... als die warm is doet hij het ook niet meer en als die weer koud is doet hij het weer... gr arjan
Bij een warmloper (dit is eigenlijk gewoon een vastloper) is de cilinder/zuiger dusdanig beschadigt dat starten helemaal niet meer zou moeten lukken. Ook geen koude start dus. Het zou heel goed kunnen zijn dat je door slijtage minder compressie hebt (een oplossing hiervan zou indd nieuwe zuigerveren zijn of een nieuwe zuiger). Ook zou het aan het type bougie kunnen liggen.
Inderdaad een rotte bougie, bougiedop, bougiekabel of de onstekingsspoel. Dit zijn onderdelen die bij warmte vreemde problemen op kunnen leveren. Ook kan het zijn dat je door teveel warmte (nog niet per definitie een warmloper) luchtbellen in de brandstofaanvoer in de carburateur krijgt (vapour locking).
Beetje late reactie, maar toch. Heb al die tijd (en dat was dus aanzienlijk langer dan ik dacht) er niets mee gedaan. Nu heb ik in een enthousiaste bui een nieuw blok erbij gekocht, maar dat is een 23 cc en blijkt dus echt niet te passen. Even verkeerd gegokt, hier, maar ik heb nog een on road met 23 cc, dus die komt nog wel eens van pas. Daarom toch maar weer met die oude 26 cc verder. Instellingen weer standaard gezet(1,5/1,25) en maar eens getracht te starten. Dat lukte ca 3 van de 20 keer, maar dan sloeg de motor weer snel af. Wat nu nog te doen? De motor is dan dus nog koud!!!