Baja of Marder voor wedstrijden & fun

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door nielsVV, 9 jan 2007.

  1. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Hallo,

    Na een hele lange tijd gereden te hebben met een savage, begint het bij mij toch te kribbelen naar groter en groter, en heb men oog laten vallen op de Baja.

    Nu zou ik voor het eerst willen meedoen aan wedstrijden (bij het Belgiumpowerteam, ik woon namelijk op 5km van hun thuishaven in Merchtem). Maar ik heb dus totaal (nog) geen ervaring met bigscale. Nu aangezien het hier om grote aanschaf bedragen gaat, wil ik me eerst toch wel héél goed gaan informeren. Heb hier op het forum al heel wat gelezen over bigscale's, maar zit toch nog met enkele vragen. nl.

    Is de baja (nog) toegestaan op wedstrijden? Want nergens vind ik er iets over terug, enkel op de site van Hpi, waar staat dat de baja na een overwinning is gebanned uit de wedstrijd (in Duitsland)!
    Kan ik met beide al beginnen rijden in 'fabrieks carburator stand', of moet ik zoals bij Nitro ook telkens aan de naalden gaan draaien?

    Ik zal binnenkort ook eens gaan kijken en horen wat men zegt bij die club te Merchtem over beide.

    Persoonlijk zou ik voor de Baja kiezen omdat deze veel mooier oogt dan de alom bekende Marder.

    Alvast bedankt

    Niels
     
  2. Over de carb kan ik je zeggen dat je eigen lijk nergens aan hoeft te draaien anders dan de HSN mischien een kwart slag in te draaien ALS je dat wilt.

    over de marder kan ik van alles vertellen en ook dat j er toch behoorlijk wat aan moet veranderen, van een marder dan, van een marder race hoef je al een heel stuk minder te veranderen, maar over de baja kan ik je nog weinig zeggen. vandaar dat ik je in ieder geval WEL kan zeggen dat bigscale HEEL anders rijdt dan een nitro omdat deze wagens gewoon wat logger zijn maar wel des te leuker.
     
  3. charger

    charger

    Lid geworden: