Profiel van Booby van wowings

Beste mensen,

Weet iemand welke profielen er worden gebruikt bij dit vliegtuig.
wowings_booby_large.jpg

Ik wil hem namelijk zelf maken, maar dan van ribben, ik hou namelijk niet zo van die schuim dingen. En om dan zo'n kit te kopen alleen om achter de profielen te komen vind ik een beetje onzin.

Dus als iemand er wat van weet zou ik dat graag horen. Of misschien is er wel iemand die zo'n ding heeft liggen (nog niet gebouwd) en zou die even de profielen over willen tekenen, of er een foto'tje van kunnen maken van zijkant.

Alvast bedankt,
Groeten Maarten.

He Prop-er,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb nog wel een vraagje over de profielen.
Is het bij een vliegende vleugel niet zo dat er een ander tipprofiel moet zijn dan een wortelprofiel, om de nose-down of up te compenseren. Of is een tipverdraaing voldoende, zoals deze booby zo en zo heeft (zie de vele foto's op de site van wowing)

Groeten Maarten.

Bovenstaande profielen hebben weinig S-slag.
Met een vleugel zonder staart heb je wel wat S-slag nodig. Het kan ook gewoon zijn dat ze de roertjes altijd wat Up-trimmen.

Een ander tipprofiel is niet nodig hoor, tipverdraaiing is echter wel aan te raden. Anders zal het model heel snel overtrekken bij een te grote invalshoek. Kan ook bij hoge of normale snelheden gebeuren.

Zodra hij in huis valt wil ik je wel de gegevens proberen te bezorgen ...Ik ga hem natuurlijk ook een copycat tweelingbroertje bezorgen.
??? misschien de schuimkernen een keertje op de scanner zetten. LOL

Ze zijn net verstuurd dus nog ff geduld hebben.

Greetz

Tim

OKE!

Als je dat zou willen doen 2F@st4U.:[BE] (had je geen moeilijkere naam kunnen kiezen ;)) dan maak je me heel blij :D.

Groeten, Maarten.

[edit] zie nu trouwens Tim onder je berichtje staan :lol:

Back