:!: 35MHz is sinds nov'99 (weer) gereserveerd voor RBvliegen

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door ron van sommeren, 8 jun 2004.

  1. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ow. ok dan snap ik het :)

    Groet Robo
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Tijdens autoraces heb ik altijd een paraplu opgestoken om te voorkomen dat er auto's op mijn hoofd vallen ;)
     
  3. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Dan hoop ik voor je dat hij van staal is, anders werkt het niet :lol: :lol: :lol: :lol:
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Aangezien de meeste modelvliegers (>95%) de veiliger 35MHz band gebruiken, bestaat deze situatie feitelijk al. No worries :)

    35MHz is inmiddels dik vier jaar gereserveerd, er is geen vergunning voor nodig. No worries :) E.e.a. gebeurt in Europees verband, door de nationale PTT's. In elk land is/wordt de 35MHz band uiteindelijk voor modelvliegen gereserveerd.

    De essentie
    De 35MHz band is gereserveerd voor modelvliegen omdat modelvliegtuigen eerder vreemde signalen oppikken dan auto's en boten. Dit komt door hun hoogte (ze kunnen verder 'kijken') en door de grotere afstand tot de zender. En ALS ze dan een stoorsignaal oppikken, is de KANS op slechte afloop veel groter dan bij auto's en boten. Zowel voor het toestel als voor mensen.
     
  5. Xearo

    Xearo Guest

    voor autos heb je nog een failsafe, als er storing is knallen ze gewoon op de rem. dat heb je bij een vliegtuig niet....
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    jawel een vliegend ding kan ook prima in de failsafe, alleen heb je dan een ander soor "rem" :wink:
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Bij vliegtuigen heb je ook failsaves, bij PCM besturing is het standaard in de ontvanger ingebouwd. Het nut ervan is niet zo groot, naar beneden komen doet het toestel toch. Wat wel zinvol is om de bij storing het gas dicht te zetten zodat in ieder geval de gehaktmolen niet meer draait.
     
  8. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    En als je dan even storing hebt, en je motor gaat uit, is er helemaal geen redden meer aan........

    Storing kan van tijdelijke aard zijn, een spike, of reflectie op je frequentie, daarna is je model gewoon weer bestuurbaar, tenzij je motor uit is natuurlijk...........
     
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Landen met afgeslagen motor is geen probleem, ook niet voor helicopters (zowel model- als mensdragende-helicopters).
     
  10. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    mits je de autorotatie beheerst en de omstandigheden voor een auto normaal zijn :)
     
  11. jacques

    jacques Guest

    @Roboscan

    8O

    Dat verklaart de "electromagnetische Bermuda driehoek" boven de Silverdome. :(
    Is voor mij nieuw allemaal, is er wel eens overleg geweest tussen jullie club en die van ons? :?
    Ik bedoel het gaat hier om een afstand van 150/200 Meter ofzo,beetje link allemaal.
     
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  13. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    het was toch al een sticky ....
     
  14. mark

    mark Guest

  15. Petare

    Petare

    Lid geworden:
    23 sep 2008
    Berichten:
    17
    Ik wil toch even inhaken (ondanks dat dit een oud topic is) op 't feit van de storing en problemen dus 't ZLC en silverdome. Ik ben bekend bij beide, heb zelf een kistje op 't vliegveld, en 2 auto's waarmee ik regelmatig de silverdome onveilig maak. We hebben 't hier wel over een afstand vaniets meer dan een kilometer??!!! Zelf rij en vlieg ik op 2.4GHZ en ik rijdt 27MHZ..
    Is 't mogelijk dat er een storing op een kilometer van de bron plaats vindt??

    EDIT: ingeving gekregen... Zelf op de oude locatie (waar nu de brandweer zit) is nog iets van 500 meter... Dit is een behoorlijke afstand.... Gaat 40MHZ wel zover?
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2009
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    2.4 GHz zou elkaar niet moeten storen al is er wel de kans dat op 1 km afstand dezelfde kanalen gebonden worden bij het aanzetten omdat ze elkaar op dat moment even niet zien door de afstand.

    27mhz wordt niet door het vliegen gebruikt.
     
    frank3 vindt dit leuk.
  17. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Volgens mij is dit onmogelijk aangezien het binden in minder dan een seconde gebeurd.
     

Deel Deze Pagina