Deze keer kan ik Onno de schuld geven :lol:
Ikzelf check marktplaats niet al te veel meer daar we voldoende kisten en projecten hebben liggn, Onno daar in tegen nog wel en die kwam weer met te leuke dingen aan.
Dus ik maar weer akkoord gegaan
en afgelopen zaterdag is de hele partij gebracht.
Wat hebben we nu weer liggen:
1x Do-335 met pneumatisch intrekbaar landingsgestel (geveerd),
1x Do-335 met een vast landingsgestel,
1x rompmal (origineel is de romp van hout) en vleugelribmallen.
EN
1x Saab Viggen met pneumatisch intrekbaar landingsgestel,
1x Saab Viggen met een vast landingsgestel.
Hier gaan we een verslag doen van het opknappen en vliegend maken van de Do-335 met pneumatisch intrekbaar landingsgestel.
De schaal van het model is 1:7,5
De spanwijdte is +/- 1850mm en de romplengte +/- 1800mm.
het schijnt dat de vorige eigenaar hem heeft gevlogen met een 15cc en 10cc 2-takt beide met resonantie uitlaat.
Het is de bedoeling dat de kist dus opgeknapt gaat worden zodat deze dit seizoen nog gaat vliegen (in Oss???) het wordt dus geen komplete overhaul.
Op zich ziet de kist er ook nog goed uit, hier en daar zullen we wel wat aanpassingen moeten maken maar echt grote veranderingen zullen dat niet zijn.
Het is de bedoeling dat dit model wordt voorzien van een OSmax 20cc 4takt in de neus en een OSmax 15cc 4-takt in de staart.
Verder zullen we alle luchtslangen moeten vervangen en ook de luchtschakelaar, het landingsgestel zal kijken we even na.
Dan de servo`s plaatsen en het model balanceren.
Wat het vlieggewicht wordt weet ik nog niet maar ik schat ergens rond de 9 a 10 kg.
Het model zal in een redelijk korte tijd vliegklaar moeten kunnen zijn (dat zeg ik nu :lol: ).
De 2de Do-335 gaat waarschijnlijk in de verkoop (net als de Saab Viggen met vast landingsgestel).
De mal houden we wel zelf voor wie weet in de toekomst, wel is het mogelijk dat als iemand interesse heeft we waarschijnlijk wel wat kunnen regelen.
Hier alvast wat andere Do-335`s
Gegevens van een echte Do-335
aanzicht tekening
Wings on the web Do-335
Wings on te web Do-335 foto`s
Alan Shipman`s Do-335
mooie foto van een Do-335 rc model
Een echte:
[/media]
Vanavond ga ik het model bij Onno ophalen en dan zal ik eens wat meer foto`s van het opknap model plaatsen.
Ikzelf check marktplaats niet al te veel meer daar we voldoende kisten en projecten hebben liggn, Onno daar in tegen nog wel en die kwam weer met te leuke dingen aan.
Dus ik maar weer akkoord gegaan

Wat hebben we nu weer liggen:
1x Do-335 met pneumatisch intrekbaar landingsgestel (geveerd),
1x Do-335 met een vast landingsgestel,
1x rompmal (origineel is de romp van hout) en vleugelribmallen.

EN
1x Saab Viggen met pneumatisch intrekbaar landingsgestel,
1x Saab Viggen met een vast landingsgestel.

Hier gaan we een verslag doen van het opknappen en vliegend maken van de Do-335 met pneumatisch intrekbaar landingsgestel.
De schaal van het model is 1:7,5
De spanwijdte is +/- 1850mm en de romplengte +/- 1800mm.
het schijnt dat de vorige eigenaar hem heeft gevlogen met een 15cc en 10cc 2-takt beide met resonantie uitlaat.
Het is de bedoeling dat de kist dus opgeknapt gaat worden zodat deze dit seizoen nog gaat vliegen (in Oss???) het wordt dus geen komplete overhaul.
Op zich ziet de kist er ook nog goed uit, hier en daar zullen we wel wat aanpassingen moeten maken maar echt grote veranderingen zullen dat niet zijn.
Het is de bedoeling dat dit model wordt voorzien van een OSmax 20cc 4takt in de neus en een OSmax 15cc 4-takt in de staart.
Verder zullen we alle luchtslangen moeten vervangen en ook de luchtschakelaar, het landingsgestel zal kijken we even na.
Dan de servo`s plaatsen en het model balanceren.
Wat het vlieggewicht wordt weet ik nog niet maar ik schat ergens rond de 9 a 10 kg.
Het model zal in een redelijk korte tijd vliegklaar moeten kunnen zijn (dat zeg ik nu :lol: ).
De 2de Do-335 gaat waarschijnlijk in de verkoop (net als de Saab Viggen met vast landingsgestel).
De mal houden we wel zelf voor wie weet in de toekomst, wel is het mogelijk dat als iemand interesse heeft we waarschijnlijk wel wat kunnen regelen.
Hier alvast wat andere Do-335`s
Gegevens van een echte Do-335
aanzicht tekening
Wings on the web Do-335
Wings on te web Do-335 foto`s
Alan Shipman`s Do-335
mooie foto van een Do-335 rc model
Een echte:
Vanavond ga ik het model bij Onno ophalen en dan zal ik eens wat meer foto`s van het opknap model plaatsen.
Laatst bewerkt door een moderator: