3d printer voor net € 300

Discussie in '3D Printen' gestart door arnoldw, 16 jul 2015.

  1. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Het probleem met de verspringen bleef terugkomen.
    De oorzaak heb ik waarschijnlijk gevonden. Het is de snelheid waarmee de printer de de kop verplaats naar een nieuwe print locatie. Deze stond op 150 in Cura teruggezet naar 75 en het lijkt opgelost. Software instelling dus.
    Wel een ander probleem een scheur in het zwarte plastic van de extruder. Deze lekt nu.
    Via Ebay een nieuwe gevonden en gelijk een bowden aanpassing gekocht ga beide testen als ze binnen zijn.
    Overigens zijn alle onderdelen van de printer die kunnen slijten te koop op Ebay.com
    O, ja nog een ander probleem gehad. Er kwamen alleen nog maar rare teken op het scherm.
    Alle stekkers los en vast en opgelost. Maar even later weer hetzelfde. Na een zoektocht op Ebay alle onderdelen van de Arduino besturing gevonden. Totale prijs nog geen € 15,- dus maar gekocht voor de zekerheid.
    Nieuwe Megaboard erop en probleem opgelost. Na de tweede keer aanzetten weer hetzelfde. Nieuw scherm geen oplossing.
    Het shield had ik nog niet binnen en ben gaan zoeken op de shield naar printbreuken. En jawel een pin van de verbinding naar het scherm zag er wat brak uit. Even de bout erop en alles werkt zoals het moet.
    Heb inmiddels het nieuwe shield ook binnen. Er ligt hier dus een complete besturing voor de printer.
    Mocht iemand iets nodig hebben het is te koop tegen kostprijs.
    Moet wel zeggen dat na een leerproces ik nu mooie strakke prints kan maken.
    Ondanks de problemen ben ik nog steeds blij met dat ding.
    Nog een tip op Ebay koop je voor een paar centen 12 volt ledstrips.
    Ik heb 2 strips in de printer geplakt en aangesloten op de voeding van de ventilator.
    Nu een mooi verlichte printer. Is handig als je wat moet afstellen of gewoon maar kijken.:koud:
     
  2. Frater

    Frater

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Heeze/Amsterdam/Helmond
    Die LED-strips op mijn Fabrikator zijn essentieel. Met een Raspberry Pi die de 3D-printer aanstuurt kan ik de printer op afstand aan- en uitschakelen en met de aangesloten camera kan ik het proces volgen. Ik krijg een mailtje met een snapshot als de printer klaar is met printen waarna deze zich uitschakelt.

    Eventueel kan ik nog een timelapse video bekijken van het hele proces.
     
  3. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    lol.. ik stop er een SD kaartje in, en kijk om de zoveel tijd of de print al klaar is :D
     
  4. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
  5. Frater

    Frater

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Heeze/Amsterdam/Helmond
    Hoe doe je dat als je printer in Amsterdam staat en je zelf in Brabant bent (regelmatig)?

    Gisteren iets geprint op die manier en ik zie vanavond voor het eerst het resultaat.

    Ik zou veel minder vaak iets kunnen printen als ik per se bij mijn printer zou moeten zijn. Dit is denk ik in de meeste gevallen niet zo, maar bij mij wel.


    Inderdaad Octoprint en in dit geval de Raspberry implementatie Octopi.
     
  6. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Ik doe meestal nog wat extra handelingen, zoals bijvoorbeeld nog even het printbed schoonvegen, andere nozzle er op zetten enz enz.
    Enne ik zou gewoon de printer in brabant zetten.. een stuk gezelliger dan adam.:)
     
  7. Joris vd Hurk

    Joris vd Hurk

    Lid geworden:
    11 okt 2011
    Berichten:
    672
    Locatie:
    boekel (noord brabant)
    hoi allemaal,
    ik heb enkele maanden geleden ook een fabrikator 3d printer gekocht, in elkaar gezet en tot de conclusie gekomen dat er her en der wat dingen niet helemaal correct werken.

    een klein probleempje zit tussen de voeding en de het stopcontact, door word er ergens geen contact gemaakt (dit kan ik wel weer maken zo dra ik weer een multimeter heb)

    het tweede probleem zit waarschijnijk in de aansturing, het extruder motortje beweegt niet op de juiste uitgang van de besturing en een ander motortje wil maar 1 kant op draaien, het probleem lijkt dus te zitten in de aansturing, deze kan in zijn geheel vervangen worden voor nog geen 20 euro.

    ik heb echter geen zin/tijd om de printer werkend te krijgen , daarom wil ik hem verkopen.

    het betreft de grote fabrikator (dus niet de kleine).

    vraagrpijs: 280 euro

    groetjes joris
     
  8. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    De mijn Fabricator omgebouwd naar Bowden en tevens een full metall printkop erop gezet.
    De printkop heeft een permanente koeling deze heb ik aangesloten op de 12 volt van de ventilator die het Arduinoboard koelt.
    Op de plaats waar eerste de stappenmotor zat ik de printwagen ga ik een ventilator maken om eventueel de print te koelen.
    De filamentrol hangt aan de zijkant van de printer.
    Deze aanpassing is zeker aan te bevelen. De prints zijn veel strakker met name de horizontale vlakke zijn echt super glad en dat nu nog zonder koeling van de print. Ook staat hij veel minder te schudden. Kan nu ook simpel de nozzle verwisselen als dat wenselijk is.
    De benodigde onderdelen heb ik zelf geprint en de rest komt van Ebay.com. Kost bijna niets.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2016

Deel Deze Pagina