3D-tekeningen

Hallo,

Hierbij wil ik mijn 3D-tekeningen laten zien van custom onderdelen. Ik ben op dit idee gekomen, omdat het standaard spul of heel duur is, of op een sprue zit met andere onderdelen die je helemaal niet nodig hebt.
Ben begonnen met een vooras voor een Bruder Sprinter:
3D-Vooras%20bruder_zps40ru9h61.png

en een stuurarm voor een standaard tamiya vooras.
3D-Stuurarm_zpsapz7sndj.png

Dit ga ik binnenkort laten 3D-printen om te kijken of mijn ideeën ook goed zijn uitgetekend.

Groetjes

Met welk tekenprogramma heb je gebruikt?
Lijkt sketchup, maar twijfel of het geen oudere versie(2008 ofzo) van autocad is, of rhino3d

Ik heb het idee dat op je vooras rechtsonder, de bovenste doorvoer niet open is.
Het ziet eruit als een gewone cirkel. Niet als een doorvoer.
Wat voor problemen heb je met maatvoeringen?

Die doorvoer was me inderdaad opgevallen, dankje voor de tip.
Wanneer ik de sketchup tekening goed denk geexporteerd hebben, geeft de 3d-printer via 3d hubs vaak een verhouding 10 keer zo klein aan.
Maar dat komt wel goed met de hub zelf.

Als je in Sketchup tekent, gebruik je als maatvoering mm (denk ik). Als je dan je .stl file upload moet 3D hubs ook in mm staan. Ik heb net eens gekeken met een eigen bestand, en die geeft de juiste maten aan.
Maar ik heb mijn eigen 3D printer dus ik maak geen gebruik van 3D Hubs.

dat probleem van de maatvoering was met de oudere versies van sketchup al een probleem, vooral bij shapeways, tegenwoordig is het wel beter en makkelijker in te stellen.
hoe het met 3d hubs werkt weet ik niet aangezien ik zelf een printer heb staan.
Als je dingen bij shapeways gaat laten printen houd er dan rekening mee als je een sprue maakt dat je onderdelen minimaal 1mm en max 2mm uit elkaar zitten, en alles zo strak mogelijk in elkaar gepast, zo bespaar je een hoop machine volume en dus een hoop geld.

groet,
Koos

Bedacht me net dat ik een jaar of wat geleden ook nog eens zoiets heb gedaan. Dit waren trouwens prototypes, de definitieve onderdelen heb ik uit aluminium laten snijden.
966518_4584896551493_982995368_o.jpg

Om nog even verder 'off-topic' te gaan: wie heeft er ervaring met meer dan 1 van de boven genoemden, en heeft een voorkeur? En waarom?
Ik heb nooit iets in die richting gedaan, maar wil dat wel eens gaan proberen, met name vanwege de mogelijkheden om daarna te printen.
Cor

Back