3e F5B wedstrijd 2017 - MVC Maasdriel - 26 Augustus

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Gerben, 13 aug 2017.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Rudi is natuurlijk uit zijn zaak gestapt he.
    Die is nu van zijn dochter en vrolijke schoonzoon.
    Met zo'n schoonzoon zou ik ook GM gaan vliegen.

    GJ
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  2. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Tja, goed profieltje op die GM's.

    ;)
     
  3. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Dank Gerben voor het starten van dit topic! Er was behoefte aan uitwisselen van ervaringen. Leuk om te lezen.

    Ik ga vandaag de Speedfire afstoffen, accu's checken, en morgen weer een paar rondjes vliegen!
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Lekker gevlogen Ronald?

    Inmiddels weer terug uit Kassel, tot mijn grote verassing (en vreugde :) ) kwam Jan ook nog voorbij voor de mentale support.
    Helaas drie fouten gemaakt (cut in de allereerste bocht op b in r1, 2e cirkel in r2 en in r4 perse voor de bui uit willen vliegen-viel toch tegen). En daarmee won Waeckerlin.
    Wel weer een 44-rakker gevlogen, en dat in F5F (ronde 3), dat was dan wel weer aardig.

    Het omgebouwde motortje loopt dus prima. Morgen weer een volgend experimentje. Zowel een nieuwe motor voor een B model, als een nieuwe (gebruikt gekochte) setup voor het f-model.
    Nog even gas geven zo richting einde van het seizoen zeg maar.

    Verkocht vandaag nog een ICE150 regelaar aan een Duitser. De reperatie van zijn YGE regelaar was net zo duur als een nieuwe ICE bij mij..dus kocht hij liever een nieuwe :)
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  5. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Tja, ik had zomaar zin om eens lekker een dagje F5F te kijken. Het was een behoorlijk ritje voor mijn doen, maar zeer de moeite waard!

    Gerben en Thomas Waeckerlin staken met kop en schouders uit boven de rest van het deelnemersveld. Beide zijn magistrale vliegers, die zeer aan elkaar gewaagd zijn. Heel vaak trekt Gerben aan het langste eind, maar vandaag heeft hij Thomas helaas laten ontsnappen.

    Het was een gezellige dag met aardige mensen in een mooie omgeving. Waarschijnlijk doe ik de laatste ronde F5F mee over twee weken.
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Baal nog van die drie fouten, maar goed, mag je niet te lang bij stil blijven staan.Op naar de komende, laat dat toevallig de 26e in Maasdriel zijn.
    Verheug me nu al op de Chinees (Lotus), waar we na de trainingsdag ook al lekker gesmikkeld hebben.

    Als ik me niet vergis krijgen we weer gezelschap uit Duitsland (Christian K), en komt Dennis ook voor het eerst meevliegen.
    Dennis vloog voorheen F3B en is, nu hij het licht gezien heeft, overgestapt naar F5B (...en nu wachten op reactie van Jeroen Smits of Frits DD).
    De eerste vluchten zagen er er veelbelovend uit, dus ik ben benieuwd...

    Nog meer piloten die een rondje mee komen vliegen?
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gerben, kan jij vragen of Luc de Ion meeneemt, dan kan Wil hem zien vliegen.
    En wat heeft Luc erin hangen als aandrijving?
    In Duitsland vinden ze hem met 500 Watt al bloedhard gaan.. :hammer:
    GJ
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    De Ion Neo had Luc in bruikleen, maar kan het altijd even vragen.
    Daar zat een 6S Plettenberg in, weet alleen niet op hoeveel cellen Luc hem vloog, was als ik me niet vergis iets van 2.5kw.
    Voorzichtig up trekken bij die snelheden en dan nog had de vleugelpen wat meer V-stelling dan eerst.
     
  9. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    ja, vliegen ging best aardig. Nieuwe versus al wat langer gebruikte accu's maakt een hoop uit kwa snelheid merk ik. De nieuwe geven meer punch. Kan ook zijn dat de nieuwe generatie graphene accus steeds beter worden?

    Het wordt mooi weer zie ik aanstaande zaterdag!!
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2017
  10. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Zondag samen met Dennis een paar trainingsvluchtjes gemaakt. Hij ging behoorlijk hard, dus dat belooft wat voor zaterdag. Zelf was ik ook wel tevreden, het wordt wel strakker nu ik wat vaker vlieg.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En wederom geen mais!! Dus alle ruimte rondom het veld.
    MvG Gerben[/QUOTE]

    Bij ons is in geen velden of wegen mais te bekennen :D.
     
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Haha, dat was een copy-paste van de vorige uitnodiging ;)

    Welke Graphene´s gebruik je Ronald, die van HK? Schijnt nogal eens wat variatie in te zitten, als ik me niet vergis zag Jos ook verschil tussem 3S en 4S packs.

    Ben benieuwd Jan, premiere van Dennis, en naar jouw vorderingen natuurlijk ook :)
     
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Mogelijk dat we nog bezoek krijgen uit Engeland, Greg en Jos hebben interesse, moeten alleen nog even kijken of het lukt qua planning.
    M'n ouders komen ook nog even langs met m'n neefje.

    Kon nog wel eens een gezellig dagje worden :)


    Na de succesvolle test met de omgebouwde 4S-6S motor in de BF2, zit er inmiddels weer een andere aandrijving in, ditmaal voor 5S. Die hoop ik zaterdag te kunnen testen.
    Als het meezit ook nog een nieuw motortje in een B16 testen, maar die moet nog aan een regelaar gesoldeerd worden, ingesteld etc etc.

    Een aangezien de wedstrijdapparatuur ook nog klaargezet moet worden (laden porto's, gasboxen, 40Ah lip, scorebriefjes printen, startvolgorde maken etc etc), is het even kijken of dat gaat lukken de komende avonden.
     
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Vandaag de Wilco even uitgezet... zo mooi weer... die was echt niet te houden. Ging als een 'speer' met slechts 1450 grammekes. Twee geslaagde vluchtjes.
    Wennen was het wel... om hem te vliegen waar ik hem wilde hebben.
    Zeer verslavend! Snel weer :)
    Nog even geen rakkendiscipline... en we hebben die zon waar we mee moeten knokken...
     
  15. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Ja graphene van HK, 4S + 6S, werkt ok, maar variatie is er zeker,
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dus 9 september vlieg je mee begrijp ik?
    niet vergeten de Lancia op veilige afstand te zeten , hahhha
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. Trichte

    Trichte

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Tremelo
    Zaterdag zal ik zeker de Ion Neo meebrengen.
    Heb daar mijn oude 6S pletti 220-33-A1 6,7gear ingezet met een RF 16x17 prop 0° spinner.
    Ik gebruik dan ook mijn oude 1800-6S packs om mee te vliegen.
    Die leverd een mooie 2,5KW op en iedere vlucht een 0,5° meer V-stelling.
    De stalen(?) wing bar is een beetje te zacht voor dit vermogen.
    Het er al 36 laps mee gevlogen op de eerste wedstrijd in Nederland.
    Is een mooi model en zeker een aanrader om mee te beginnen, maar dan met iets minder vermogen.
     
    Jan Weststrate en MicropropSport vinden dit leuk.
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Nou, nou, nou... zo goed ben ik nu ook weer niet... al die worm-holes die Gerben en kneiters vers in de lucht getrokken hebben... turbulent hoor?

    Zie wel dat Mark inzet! Moin, moin! Die wint altijd mazzelrakken... gaat ie met de diepvrieskip er vandoor! :mad: Hoei!
     
  19. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Een van m´n Avioniks zit inmiddels ook onder de 1550gr Bas, zal een vrijwel gelijke vleugelbelasting hebben als de hawk met 1450 :). Gaat ook als een speer trouwens :)

    De nieuwe motoren zitten trouwens in de BF2 en een van de Avioniks. In de BF2 zit ook een gloednieuwe regelaar, de Sword 150 van Sunrise, staat nog niet eens op hun website geloof ok.
    Voor het gevoel (op weinig cellen en zonder prop) loopt hij wel wat tammetjes aan, zaterdag maar eens even testen.

    Motor in de Avionik moet nog een vlak kantje op, dan is die ook weer klaar voor de strijd. Zal nog even zoeken worden welke prop erop moet, maar dat komt wel goed met 2-3 vluchtjes.

    Morgen nog even 5S packs solderen voor de Bf2 en natuurlijk de wedstrijdapparatuur klaarzetten...
     
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    De licht gewicht avionik... heb je die op 4S? De hawk op 1750 gram nooit kunnen testen. De AXI box liep toen vast met een klap. Budgetdrive. De motor is naar Theo Coenen gegaan.
     

Deel Deze Pagina