Deze week een begin gemaakt met de 4 cilinder tweetakt boxermotor met vertraging.
Ik ga deze motor opbouwen uit twee losse 2 cilinder lijnmotoren ,Robin NBT bosmaaier motor 22cc per cilinder.
In totaal dus 88cc

Van een motor heb ik de cilinders en zuigers omgedraait zodat ik de uitlaten allemaal onder heb

en de 4 carburateurs allemaal aan de bovenkant.

De vertraging bestaat uit twee losse tandriemen die samen op een grote poelie lopen op de propelloras

Doordat ik tandriemen gebruik blijven de twee losse motoren altijd syncroon lopen.
Verder komen er twee boxer ontstekingen op
Als alles klaar is komt dit op mijn motorentestbank de Piper Pa18 van 3.2mtr
Nou schiet maar eens op het ontwerp en het idee, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik ga deze motor opbouwen uit twee losse 2 cilinder lijnmotoren ,Robin NBT bosmaaier motor 22cc per cilinder.
In totaal dus 88cc

Van een motor heb ik de cilinders en zuigers omgedraait zodat ik de uitlaten allemaal onder heb

en de 4 carburateurs allemaal aan de bovenkant.

De vertraging bestaat uit twee losse tandriemen die samen op een grote poelie lopen op de propelloras

Doordat ik tandriemen gebruik blijven de twee losse motoren altijd syncroon lopen.
Verder komen er twee boxer ontstekingen op
Als alles klaar is komt dit op mijn motorentestbank de Piper Pa18 van 3.2mtr
Nou schiet maar eens op het ontwerp en het idee, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Laatst bewerkt: