Na de toch wel zeer geslaagde watervliegmeeting afgelopen april en de komende watervliegmeetings in de toekomst moeten ook wij toch weer met wat anders verschijnen.
Maar om ook het geheel in de "BosModelAir stijl" te houden heeft Onno een leuke opknapper opgesnord.
Het gaat om een Catalina vliegboot met een spanwijdte van 1485 mm en een romplpengte van 1200 mm.
Het is weer echt een opknapper en er moet dus weer heel wat gebeuren (wat ik weer tot me zal nemen ;-) )
- het model is zonder rolroeren 8O , dat is dus Not-Done, die moeten we er dus inmaken
- er zit een straalbuis onder 8O , die gaat er dus onderuit
- de aandrijfas en e-motor voor de straalbuis moet verwijdert worden,
- de kist is "voorbereid" voor elektro, dat gaat dus niet gebeuren :nooo: er komt 2x een OS Max 25FP op (veel aanpassen dus 8) ),
- de romp schijnt slecht geglast te zijn, dat gaan we dus overnieuw doen of opkallefateren,
- de vleugel bevestiging moet nog gemaakt/ontworpen worden,
- En als we toch bezig zijn even wat meer "schaal" maken
Weer een echte BosModelAir opknapper dus ;-)
Maar om ook het geheel in de "BosModelAir stijl" te houden heeft Onno een leuke opknapper opgesnord.
Het gaat om een Catalina vliegboot met een spanwijdte van 1485 mm en een romplpengte van 1200 mm.

Het is weer echt een opknapper en er moet dus weer heel wat gebeuren (wat ik weer tot me zal nemen ;-) )
- het model is zonder rolroeren 8O , dat is dus Not-Done, die moeten we er dus inmaken
- er zit een straalbuis onder 8O , die gaat er dus onderuit

- de aandrijfas en e-motor voor de straalbuis moet verwijdert worden,
- de kist is "voorbereid" voor elektro, dat gaat dus niet gebeuren :nooo: er komt 2x een OS Max 25FP op (veel aanpassen dus 8) ),
- de romp schijnt slecht geglast te zijn, dat gaan we dus overnieuw doen of opkallefateren,
- de vleugel bevestiging moet nog gemaakt/ontworpen worden,
- En als we toch bezig zijn even wat meer "schaal" maken

Weer een echte BosModelAir opknapper dus ;-)