Cleaning putty! Ik kan hier al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver mee komen, sterker nog, de buitenkant doe ik eigenlijk alleen met cleaning putty. Je koelkop is moeilijker, maar dat kun je met een kwastje en/of keukenrol ook ver komen (keukenrol tussen de koelribben doortrekken, eventueel natmaken met remmenreiniger)
Let er altijd op dat je de in/uitlaat gaten goed dicht houdt (maar dat lijkt me wel duidelijk).
Mocht dat dan niet genoeg zijn, trek dat je motor uit elkaar, je kan je koelkop goed in een bakje wasbenzine laten weken, dan wordt ie weer mooi schoon en koelt hij dus ook weer goed. Dat kan eigenlijk met de rest van de onderdelen ook (ik zou het met de carb niet doen, gezien daar onderdelen in zitten die aangetast kunnen worden door wasbenzine)
Wat ik dan doe is zorgen dat 'k de boel goed droog maak en met de juiste olie weer in elkaar zet... liefste laat ik de motor gelijk even draaien naardat hij weer in elkaar zit, dan weet je in ieder geval zeker dat de olie overal op de goede plek zit. Eerste keer starten uiteraard wel goed doorspoelen (starten zonder gloeiplug dus)