B
Benno Z
Guest
Misschien is bouwverslag niet de juiste benaming voor een ARF-toestel, maar aangezien het na de Calmato mijn eerste toestel is waar iets meer mee moet gebeuren leek het mij toch wel leuk om mijn ervaring hier te delen.
Het gaat om het volgende toestel:
Cessna 182 Skylane
Spanwijdte 1600 mm
Lengte 1160 mm
Vlieggewicht ± 2500 g
Vleugeloppervlakte 32 dm2
Motor: 2-takt motoren van 6,5 - 7,5 cm3, 4-takt motoren van 8,5 - 10,5 cm
Vliegklaar gebouwde en met folie bespannen roeren
Romp, motorkap, wielkast alsmede winglets van glasvezelversterkt en gelakte kunststof (GVK)
Kleine onderdelen als landingsgestel, wielen, tank, besturingsstangen, enz.
Ik heb nog getwijfeld tussen de kist van Great Planes maar heb zelf de indruk dat het Conrad toestel fraaier is afgewerkt, daarnaast vind ik de blauwe kleur fraaier. Afijn, we zullen wel zien.
Bij het uitpakken zag alles er goed uit, onbeschadigd en keurig afgewerkt:
Het enige minpuntje was de her en der bobbelige folie:
Het toestel kon echter probleemloos worden omgeruild maar aangezien ik wel wat "Oracoverstrijkboutervaring" kon gebruiken heb ik het toestel gehouden en met de strijkbout helemaal superstrak gekregen.
Het gaat om het volgende toestel:
Cessna 182 Skylane
Spanwijdte 1600 mm
Lengte 1160 mm
Vlieggewicht ± 2500 g
Vleugeloppervlakte 32 dm2
Motor: 2-takt motoren van 6,5 - 7,5 cm3, 4-takt motoren van 8,5 - 10,5 cm
Vliegklaar gebouwde en met folie bespannen roeren
Romp, motorkap, wielkast alsmede winglets van glasvezelversterkt en gelakte kunststof (GVK)
Kleine onderdelen als landingsgestel, wielen, tank, besturingsstangen, enz.
Ik heb nog getwijfeld tussen de kist van Great Planes maar heb zelf de indruk dat het Conrad toestel fraaier is afgewerkt, daarnaast vind ik de blauwe kleur fraaier. Afijn, we zullen wel zien.
Bij het uitpakken zag alles er goed uit, onbeschadigd en keurig afgewerkt:

Het enige minpuntje was de her en der bobbelige folie:

Het toestel kon echter probleemloos worden omgeruild maar aangezien ik wel wat "Oracoverstrijkboutervaring" kon gebruiken heb ik het toestel gehouden en met de strijkbout helemaal superstrak gekregen.
Laatst bewerkt door een moderator: