Calmato 1400 Electro trainer

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door TomB, 22 jun 2007.

  1. TomB

    TomB

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Enschede
    Zoals te zien is bij meerdere fabrikanten lijkt de electro trainer rage door te zetten. Ik kwam op de Kyosho website en zag dat ze de calmato ook uitbrengen in electro variant (zie http://www.kyosho.de/?page=shop/flypage&product_id=16731).

    [​IMG]

    Is wel een iets andere kist dan de standaard calmato, andere vormen, kleinere spanwijdte, minder gewicht. Er wordt een brushless motor bijgeleverd die zou moeten gaan draaien op 3S 2200. Ik weet niet of hij al uit is misschien dat iemand hem al heeft?? Lijkt het wat??
     
  2. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Ik heb nog een 3s 2200 20C pakketje liggen.... :wink:

    Ziet er wel leuk uit. Ik denk dat ik eerst eens mijn oude trainer electro ga uitvoeren! :D

    gr,

    niels
     
  3. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.975
    Locatie:
    evergem
  4. Dat is een goede zet van Kyosho, een electro-rolroertrainer met een gewicht van 1600 gram.

    Veel electro-rolroertrainers zijn lichter (bijvoorbeeld Minimag), waardoor ze gevoeliger zijn voor de wind en bij hogere windsterktes op de grond blijven of ze zijn juist zwaarder (bijvoorbeeld de magister van multiplex) waardoor je ook meer kosten hebt aan de aandrijving en de accu's.

    Ik ben zeker benieuwd naar de ervaringen van anderen als dit vliegtuig op de markt is.
     
  5. stevens

    stevens Guest

    Nog niemand ervaringen ermee ???
    Kan je er ook wat sportiever mee vliegen, of is het een echt beginnersvliegtuig?
    Hoe is de brushless motor, zit er voldoende kracht in?
    Geen problemen om op gras mee te landen?
    Zijn er aanpassingen nodig of gewenst?
    Ken iemand een verdeler in België?
    Andere opmerkingen?
     
  6. BasTijs

    BasTijs Guest

    Ik ben ook wel benieuwd wat de ervaringen zijn, zoek ook nog een electro trainer.
     
  7. frankelfert

    frankelfert

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Weet iemand een aantal adressen waar deze te koop is? En uiteraard als een echte Nederland dat ik ben, waar deze het goedkoopst te vinden is :D ?
     
  8. BasTijs

    BasTijs Guest

  9. frankelfert

    frankelfert

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Net besteld, toch maar bij Q* . Prijs scheelde niet heel veel en in combinatie met transportkosten vond ik dit handiger.

    Ze hopen hem vrijdag of zaterdag binnen te krijgen dus ik ben benieuwd :D

    Bouwen zal wel traag gaan aangezien ik ook nog mijn appartementje aan het verbouwen ben, maar ik hou jullie op hoogte hoe hij mij bevalt ;)
     
  10. MPXfan

    MPXfan Guest

    Ik had inderdaad dezelfde conclusie getrokken...

    Q. te Pijnacker neem ik aan? Toen ik ze dinsdag belde werd deze zending nog woensdag/donderdag verwacht...we zullen zien.
    Leuk kistje voor mijn oudste (hoop ik).
     
  11. frankelfert

    frankelfert

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Yes, ze krijgen er donderdag 1 binnen maar die was in principe al gereserveerd. Volgens hun waren ze bij Kyosho op voorraad, dus ze hebben hem uiterlijk volgende week dinsdag binnen (athans ze hebben er 1 voor mij besteld in het rood, ik weet niet of ze er nog meer besteld hebben). Nu maar ff hopen dat de files lekker wegblijven en dan volgende week uit werk gelijk maar even langs rijden om een doos in mijn auto te proppen :wink:
     
  12. MPXfan

    MPXfan Guest

    3x raden door wie... :wink: Hoop morgen een belletje te krijgen...
     
  13. frankelfert

    frankelfert

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    En bedankt he, door jou moet ik dus langer wachten :D
    Laat ff weten hoe de inhoud van de doos is, want ik ben hier wel zeer benieuwd naar :wink:
     
  14. TomB

    TomB

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Enschede
    Kon me niet bedwingen en heb vanmorgen mijn bestelde electro calmato opgehaald. In eerste instantie ziet het er erg verzorgt, strak en compleet uit. Binnenkort maar eens beginnen met assembleren.

    BTW een vraag voordat ik de calmato had, was of er een batterij luikje in zou zitten (kun je niet op de website vinden) zodat je snel accu's kunt wisselen zonder dat de vleugel eraf moet. Er zit dus een luikje in ;-).
     
  15. Roytjuh

    Roytjuh

    Lid geworden:
    26 feb 2006
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Enschede
    ah Tom dat word weer ''bouwen'' :wink: ben benieuwd in hoeverre hij verschilt met z'n brandstof broertjes (of zusjes)

    groet,

    Roy
     
  16. frankelfert

    frankelfert

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb ook geluk, net door Q* gebeld er ligt er één voor mij klaar :) Een rode duivel!

    Helaas kan ik hem pas dinsdag ophalen ivm met werk, maar ik kan niet wachten tot dat ik hem heb :D
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.827
    Locatie:
    Zeewolde
    Volgens mij stond er ook zo`n E-Calmato vorige week bij de 2 Broers
     
  18. Ik ben heel benieuwd hoe de bijgeleverde BL motor is. Vaak is het zo dat het vermogen net voldoende is maar als we het filmpje op de kyosho site mogen geloven dan zou de motor ook ruimschoots voldoende moeten zijn qua vermogen. Ik ben heel benieuwd naar jullie bouw en vliegervaringen, het lijkt me echt een leuke kist.
     
  19. MPXfan

    MPXfan Guest

    Heb jij waarschijnlijk toch net wat meer geluk: ik ben niet gebeld.
    Morgen maar eens zelf proberen... 8O
     
  20. frankelfert

    frankelfert

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Hehe volgens mij heb jij ze vanochtend al gebeld, want ik kreeg net de telefonisch de melding dat ze hem per ongeluk al aan iemand anders hadden belooft! Veel succes ermee, ik heb hem hopelijk nu dinsdag ;)
     

Deel Deze Pagina