hoi, sinds anmiddag ben ik in het bezit van een fire attack maar hij wil niet starten heb wel ervaring met nitro maar ik krijg hem niet aan de praat!
En dan heb je alles goed afgesteld en krijg je de motor aan de praat, stopt-ie er een week later spontaan weer mee. Alles uit elkaar, schoonmaken, controleren, alles in elkaar. Maar nog niet lopen. :evil: Ondanks lucht, benzine en een overvloed aan vonkjes. Nieuwe bougie bood ook geen uitkomst. Zit je aan wat draden van de stopknop te trekken, verschijnt een dun koperdraadje door de mantel van de draad. Door het schuren langs één van de koelvinnen van het motorblok is in de draad draadbreuk opgetreden en werkten de koperdraadjes zich naar buiten. Die maakte dus kennelijk sluiting waardoor er wel vonken waren maar zeker niet op het juiste moment of met onvoldoende pit om onder druk in de cilinder te vonken. Draden losgetrokken van de ontstekingsspoel, trekken en lopen. :roll: De moeite van het proberen waard, het zijn maar twee AMP-klemmetjes die je even los moet halen (denk eraan dat je je motor daarna alleen kan stoppen door de uitlaat dicht te houden 8O). Niet zo'n scherpe foto (goedkoop cameraatje stelt op het verkeerde scherp). Maar na wat harder trekken zie je bij de zwarte draad alles zo naar buiten komen.
super bedankt ! hij doet het! wat een power zit er in zeg maar is het normaal dat er allemaal kunstof tandwielen in zitten? of is dit goed te tunen!?
Ja standaard wel ja.... Qua hopups kun je denken aan het volgende: Goed luchtfilter, niet de standaard brol. Alu tandwielmeenemer. Alu motorsteun klein. Alu motorsteun groot Alu diff ombouw set. Dit is echt nodig als je langer dan 1 uur plezier wil hebben van je model. Maar je kan nog veel verder gaan hoor.... Alu draagarmen, diffbokken,alu vlinder, etc, etc, etc
Goed luchtfilter, niet de standaard brol => akkoord Alu tandwielmeenemer => akkoord Alu motorsteun klein => hoeft toch niet onmiddellijk Alu motorsteun groot => hoeft toch niet onmiddellijk Alu diff ombouw set => hoeft toch niet onmiddellijk Dit is echt nodig als je langer dan 1 uur plezier wil hebben van je model.
\ Of je haalt de bougie dop er gewoon af, vergeet je dat stomme knopje ook niet als deze weer eens vast zit.
Hmmmm... :? [s:8793db17ab]Slechte[/s:8793db17ab] Schokkende ervaringen mee uit het brommertijdperk. En bougiedop eraf trekken terwijl de motor loopt bij stralend mooi weer: ja. Maar als het wat vochtig is, je handen niet droog zijn of verkeerde schoenen aan hebt: auw... :evil: :wink: Gewoon net als bij nitro een doekje op de uitlaat houden en klaar. :lol: Na het oplossen van het euvel natuurlijk wel weer zorgen voor een deugdelijke stopknop. Kan best wel eens van pas komen in noodsituaties (een op afstand bestuurde killswitch is nog leuker en makkelijker).
ik er nu bijna 2 uur mee gereden maar het gaat nog goed! waar kan ik die het beste kopen? pk racing? want dan kan ik daar rekening mee houden
Het zal wel een reden hebben, maar waarom kunnen jullie je motor niet uitzetten met de zender? Stand gashevel; gas-stationair-remmen-motor uit (uitzetten met trim in de uiterste stand)
iemand al eens gedacht om de choke hendel naar beneden te draaien ipv uw vingers te verbranden of een klap te krijgen van de bobijn ? als je een nieuw knopje zet, koop er dan ineens eentje van een chung yang motor, die zijn standaard voorzien van een rubberen stofkapje. kan ie ook al niet meer blijven hangen. ps ikzelf heb een 3de kanaals kill switch, ik zet hem gewoon op afstand uit waar en wanneer ik wil... geen gepruts met de zender en veiliger als de auto ervandoor gaat !
uhm ik heb zon rubberen kapje.. en ik zou zojuist gaan rijden zit dat verdomde knopje vast. grrrr ik ga hem nu vervangen voor een schakelaar denk ik.. en waarschijnlijk zal bij mij het draadje ook wel doorgesleten zijn want hij wil niet starten.. en geeft ook geen vonk meer.. maar zon rubber kapje werkt dus ook nie super.
of gewoon een klein schroefje in het knopje schroeven, van circa m3x12 ideaal als je knopje vast zit ,trek je aan het schroefje en voila.....
hij rijd inmiddels weer. had het zelfde probleem als hier boven in de post.. draadje door gesleten. heb het nu beter vast gemaakt minder slijtage gevoelig..