afstellen zenoah G230rc carson fire attack

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door johan kreeft, 26 jun 2007.

  1. johan kreeft

    johan kreeft Guest

    hoi,

    sinds anmiddag ben ik in het bezit van een fire attack
    maar hij wil niet starten
    heb wel ervaring met nitro maar ik krijg hem niet aan de praat!
     
  2. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
  3. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    En dan heb je alles goed afgesteld en krijg je de motor aan de praat, stopt-ie er een week later spontaan weer mee. Alles uit elkaar, schoonmaken, controleren, alles in elkaar. Maar nog niet lopen. :evil: Ondanks lucht, benzine en een overvloed aan vonkjes. Nieuwe bougie bood ook geen uitkomst. Zit je aan wat draden van de stopknop te trekken, verschijnt een dun koperdraadje door de mantel van de draad. Door het schuren langs één van de koelvinnen van het motorblok is in de draad draadbreuk opgetreden en werkten de koperdraadjes zich naar buiten. Die maakte dus kennelijk sluiting waardoor er wel vonken waren maar zeker niet op het juiste moment of met onvoldoende pit om onder druk in de cilinder te vonken. Draden losgetrokken van de ontstekingsspoel, trekken en lopen. :roll: De moeite van het proberen waard, het zijn maar twee AMP-klemmetjes die je even los moet halen (denk eraan dat je je motor daarna alleen kan stoppen door de uitlaat dicht te houden 8O).

    Niet zo'n scherpe foto (goedkoop cameraatje stelt op het verkeerde scherp). Maar na wat harder trekken zie je bij de zwarte draad alles zo naar buiten komen.

    [​IMG]
     
  4. johan kreeft

    johan kreeft Guest

    super bedankt ! :p
    hij doet het! :D
    wat een power zit er in zeg maar is het normaal dat er allemaal kunstof tandwielen in zitten?
    of is dit goed te tunen!?
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ja standaard wel ja....
    Qua hopups kun je denken aan het volgende:

    Goed luchtfilter, niet de standaard brol.
    Alu tandwielmeenemer.
    Alu motorsteun klein.
    Alu motorsteun groot
    Alu diff ombouw set.

    Dit is echt nodig als je langer dan 1 uur plezier wil hebben van je model.

    Maar je kan nog veel verder gaan hoor....
    Alu draagarmen, diffbokken,alu vlinder, etc, etc, etc
     
  6. Fre25

    Fre25 Guest

    Goed luchtfilter, niet de standaard brol => akkoord
    Alu tandwielmeenemer => akkoord
    Alu motorsteun klein => hoeft toch niet onmiddellijk
    Alu motorsteun groot => hoeft toch niet onmiddellijk
    Alu diff ombouw set => hoeft toch niet onmiddellijk

    Dit is echt nodig als je langer dan 1 uur plezier wil hebben van je model.
     
  7. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    \
    Of je haalt de bougie dop er gewoon af, vergeet je dat stomme knopje ook niet als deze weer eens vast zit.
     
  8. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Hmmmm... :? [s:8793db17ab]Slechte[/s:8793db17ab] Schokkende ervaringen mee uit het brommertijdperk. En bougiedop eraf trekken terwijl de motor loopt bij stralend mooi weer: ja. Maar als het wat vochtig is, je handen niet droog zijn of verkeerde schoenen aan hebt: auw... :evil: :wink: Gewoon net als bij nitro een doekje op de uitlaat houden en klaar. :lol:

    Na het oplossen van het euvel natuurlijk wel weer zorgen voor een deugdelijke stopknop. Kan best wel eens van pas komen in noodsituaties (een op afstand bestuurde killswitch is nog leuker en makkelijker).
     
  9. johan kreeft

    johan kreeft Guest

    ik er nu bijna 2 uur mee gereden maar het gaat nog goed!
    waar kan ik die het beste kopen?
    pk racing?
    want dan kan ik daar rekening mee houden
     
  10. atego_driver

    atego_driver

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    89
    Er zijn meer winkels maar PK racing heeft die wel.
     
  11. victorymarc

    victorymarc

    Lid geworden:
    8 feb 2003
    Berichten:
    755
    Locatie:
    Zeeland
    Het zal wel een reden hebben, maar waarom kunnen jullie je motor niet uitzetten met de zender?
    Stand gashevel; gas-stationair-remmen-motor uit (uitzetten met trim in de uiterste stand)
     
  12. jaeneke

    jaeneke

    Lid geworden:
    18 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    overpelt(België)
    iemand al eens gedacht om de choke hendel naar beneden te draaien ipv uw vingers te verbranden of een klap te krijgen van de bobijn ?

    als je een nieuw knopje zet, koop er dan ineens eentje van een chung yang motor, die zijn standaard voorzien van een rubberen stofkapje.
    kan ie ook al niet meer blijven hangen.

    ps ikzelf heb een 3de kanaals kill switch, ik zet hem gewoon op afstand uit waar en wanneer ik wil... geen gepruts met de zender en veiliger als de auto ervandoor gaat !
     
  13. Njoy

    Njoy Guest

    uhm ik heb zon rubberen kapje.. en ik zou zojuist gaan rijden zit dat verdomde knopje vast. grrrr ik ga hem nu vervangen voor een schakelaar denk ik.. en waarschijnlijk zal bij mij het draadje ook wel doorgesleten zijn want hij wil niet starten.. en geeft ook geen vonk meer..

    maar zon rubber kapje werkt dus ook nie super.
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht

    of gewoon een klein schroefje in het knopje schroeven, van circa m3x12
    ideaal als je knopje vast zit ,trek je aan het schroefje en voila.....
     
  15. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Njoy, kijk ook of je bobine dicht genoeg bij het vliegwiel staat.
     
  16. Njoy

    Njoy Guest

    hij rijd inmiddels weer. had het zelfde probleem als hier boven in de post.. draadje door gesleten. heb het nu beter vast gemaakt minder slijtage gevoelig..
     

Deel Deze Pagina