luchtfilterolie en afterrun olie

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door rcfr3ak, 11 jul 2007.

  1. rcfr3ak

    rcfr3ak Guest

    Hallo,

    Ik zou graag wat meer willen weten over luchtfilter olie en afterrun olie,want ik wil deze week een savage 3.5 gaan kopen. Maar ik weet niet precies hoeveel ik in de filter moet doen en wanneer ik het moet gebruiken??
    kan iemand hier misschien hierover iets meer uitleg geven? :roll: :wink:

    Mvg. Joost
     
  2. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    1 topic is genoeg denk ik..... ik zal er maar 1 gaan verwijderen!
     
  3. rcfr3ak

    rcfr3ak Guest

    ja srry maar net op het moment dat ik hem wilde plaatsen toen dacht ik opeens dat ik toch nog wat moest verbeteren. Toen clickte ik snel terug maar toen was die blijkbaar dus al geplaatst :| . En toen ik het verbeterde en die plaatste stond die er dus 2 x :oops:
     
  4. Paultje118

    Paultje118

    Lid geworden:
    22 mei 2005
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Gouda
    Als je klaar bent met rijden en je gaat niet snel weer rijden moet je een paar druppels in je motor doen. Je draait je plug deruit en srupt een paar druppels in je motor ... zachtjes trekken aan de trekstarter of rotostart en dan plug weer erop draaien.

    Dan luchtfilter eraf en dan je gas open. Dan daar ook en paar druppels in en weer trekken. Dan is het goed.

    Luchtfilter kan je schoonmaken met bv Dreft en dan goed uitspoelen en weer bevochtigen met speciale luchtfilter olie (bv van Tornado).
     
  5. rcfr3ak

    rcfr3ak Guest

    luchtfilter olie of afterrun olie?
     
  6. jorrit14

    jorrit14

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    268
    Locatie:
    Dronten, Flevoland
    Luchtfilter olie gebruik je voor je luchtfilter en aferrun olie voor na het rijden....

    gebruik de zoekfuctie even want hier is ENORM veel over te vinden.
     
  7. rcfr3ak

    rcfr3ak Guest

    ok zal ef zoeken :wink:
     
  8. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Als je een beetje logisch nadenkt dan kun je uit de naam halen waar het voor is. afterrun is dus om na het rijden te gebruiken. Elke keer na het rijden even een paar drupjes in de carburateur en boven op de zuiger en dan de zuiger een paar keer op en neer bewegen en klaar is het.
    Luchtfilterolie gebruik je om de fijne deeltjes stof niet door het filter te laten komen. Als je veel rijdt moet je hem elke week even uitspeoloen en opnieuw behandelen met luchtfilterolie.

    M.v.g. Mark
     

Deel Deze Pagina