Zand

• Topicstarter Topicstarter Peter032
  • Startdatum Startdatum
P

Peter032

Guest
Hallo,

Heb vorige week een Kyosho Inferno gekocht die na een week al om zeep was. Slecht afgesteld (door mezelf) met alle gevolgen vandien. Sinds gisteren ben ik in het bezit van een HPI MT2.
Nu zie ik dat er heel veel in zand wordt gereden met deze wagen (ja offroad!)
Mijn vraag is nu... is dat wel gezond voor het wagentje? Welke maatregelen dien je te nemen om in zand te gaan rijden?

Met de Inferno heb ik ook in zand gereden...gevolg... motor vol krassen vanbinnen.
Wie helpt me even verder?

Alvast bedankt!

Peter

De autotjes zijn opzich gemaakt om in het zand te rijden. Wat ik doe(electro dan wel, maar lijkt me hetzelfde) als ik gereden heb en hij is erg vies, is de auto helemaal schoonmaken en zandvrij maken.

Als je zand IN je motor hebt, heb je dan niet per ongeluk zonder luchtfilter gereden? Of zonder kap? dat lijkt me namelijk niet erg gezond.

Hey,

Nee, met de Inferno heb ik niet zonder kap gereden. Wel "vergeten" de luchtfilter in te spuiten met olie.
Slecht info gekregen in de winkel waar ik de Inferno kocht! De Mt2 heb ik in een andere winkel gekocht en die heeft me alles uitgelegd wat betreft de auto en het onderhoud... (in zand rijden was ik vergeten te vragen en nu is hij een week in verlof)

HEb je wel met een goede luchtfilter gereden en die ook wel behandeld met luchtfilterolie? En je kunt inderdaad het beste met body rijden. De body zorgt namelijk ook vooor de nodige bescherming als je over de kop gaat.

M.v.g. Mark

Nee, geen nieuw motortje in de inferno...
Motortje is echt helemaal om zeep... zit speling op de "bjel" of hoe noemen ze dat?
Bij XXX zou het me 169 euro kosten voor datzelfde motortje. Was pas een weekje oud en ze rekenden nog eens extra kosten aan om het motortje van het ene autootje in het andere te zetten. Fijne service! Bye bye XXX
Heb nu de MT2 (van mijn zoontje) in de XXXX gekocht. Daar krijg je pas service!
Ik vind het de prijs niet meer waard om er nog een nieuwe motor in de inferno te zetten. Iets bijleggen en dan een nieuwe kopen... maar dat zal zeker geen Kyosho meer zijn... denk meer aan een Savage. Beetje voor het ruigere werk...

Wat denken jullie?

modedit Psygho (emil)
Lees even mijn post hier even verderop.....

Winkels geven bijna nooit garantie op motoren. Dit is alleen maar om klanten die gaan "kl*ten" met hun motoren te voorkomen. De motor is het duurste van een auto (meestal). En winkels betalen zich dan blauw aan de fout van de klant.

Maar je hebt weer geleerd voor de volgende keer. Laat je goed informeren over luchtfilters en motoronderhoud. En laat de auto desnoods afstellen door de winkelier. Meestal geven ze wel die service. Nu heb je het dus zelf gedaan.

@ Peter32: Ik vind dat onzin! Een Savage en een MT2 zal bij slecht gebruik ook stuk gaan. Een luchtfilter MOET geoliëd worden, anders laat hij stof en zand door. Dat staat ook gewoon in de gebruiks aanwijzing van de Kyosho. Als je bij met een Savage of MT2 in het zand/stof gaat rijden met een luchtfilter zonder olie dan is die motor ook net zo snel naar z'n mallemoer.

Leuk dat je het merk Kyosho en de winkelier de schuld geeft van jouw eigen fouten, terwijl zij daar weinig aan kunnen doen, behalve benadrukken dat je gebruiksaanwijzing en de informatie over een inloopprocedure MOET lezen voordat je begint.

Kyosho is een topmerk, die goede spullen levert met een duidelijk gebruiksaanwijzing, het doet echt niet onder voor HPI.

Maar ja; het valt me vaak op in winkels dat klanten die iets kopen 'selectief' luisteren, en alleen horen wat zij willen. De echt belangrijke informatie wordt niet 'opgeslagen' en achteraf krijgt de winkelier te horen dat het 'niet verteld' is... Waarschijnlijk dat je bij de tweede winkelier minder selectief geluisterd heb, en op gevangen hebt wat echt belangrijk is...

Bart_Banaan zei:
@ Peter32: Ik vind dat onzin! Een Savage en een MT2 zal bij slecht gebruik ook stuk gaan. Een luchtfilter MOET geoliëd worden, anders laat hij stof en zand door. Dat staat ook gewoon in de gebruiks aanwijzing van de Kyosho. Als je bij met een Savage of MT2 in het zand/stof gaat rijden met een luchtfilter zonder olie dan is die motor ook net zo snel naar z'n mallemoer.

Leuk dat je het merk Kyosho en de winkelier de schuld geeft van jouw eigen fouten, terwijl zij daar weinig aan kunnen doen, behalve benadrukken dat je gebruiksaanwijzing en de informatie over een inloopprocedure MOET lezen voordat je begint.

Kyosho is een topmerk, die goede spullen levert met een duidelijk gebruiksaanwijzing, het doet echt niet onder voor HPI.

Maar ja; het valt me vaak op in winkels dat klanten die iets kopen 'selectief' luisteren, en alleen horen wat zij willen. De echt belangrijke informatie wordt niet 'opgeslagen' en achteraf krijgt de winkelier te horen dat het 'niet verteld' is... Waarschijnlijk dat je bij de tweede winkelier minder selectief geluisterd heb, en op gevangen hebt wat echt belangrijk is...

Helemaal mee eens...

Die kyosho buggy wat jij noemt, Peter, is 1 van de allerbesten in zijn klasse. Het is niet omdat jij het motortje in de soep laat draaien door je eigen fout, dat het hele merk Kyosho moet worden afgeschreven.

ik vraag me zelfs af hoe je de motor hebt ingelopen en hoeveel je in het zand hebt gereden? Ik kan me toch niet echt voorstellen dat het droge kyosho luchtfilter op de inferno zoveel zand doorlaat dat er krassen op je zuiger / cilinderset zitten.

Maar goed, achteraf kijk je een koe in zijn......

Evengoed zou ik voor jezelf een nieuw motortje halen dat op de kyosho past. Welk type Inferno gaat het om? Kun je straks je zoontje alle kanten van de zandbak laten zien, en een toevallig meerijdende savage voorbij vliegen...... :wink:

Ik heb het idee dat het om de T-15 van kyosho gaat, dat is een 1:10 wagen, maar ook dat is een prima wagen.
Waarschijnlijk is de auto nooit goed ingereden en ik denk dat het motortje nog wel te redden is.

M.v.g. Mark

Ik wil Kyosho helemaal niet afbreken!
Wel had de verkoper me kunnen vertellen dat de luchtfilter met olie dient te worden ingespoten. Ik heb hem duidelijk gezegd dat we pas beginners zijn en helemaal geen ervaring hebben met RC auto's.
Inderdaad het gaat om de TR15

We vond ik het schandalig dat ze bij XXX 169 euro vroegen voor het originele motortje. En daar bovenop kwamen er nog kosten bij om het oude motortje er af te schroeven en het nieuwe er in te zetten. Ze hadden deze niet op voorraad dus moesten ze er eentje van een nieuwe halen. Nogthans aan de telefoon zeiden ze me dat ze op voorraad waren voor 122 euro!

En, nog even iets, als ik de Inferno naast de HPI zet.... tsja, dan is het verschil me heel erg duidelijk...

Oh ja, over het inrijden gesproken...
De verkoper heeft op de parking 1 tank leeg gereden en zei me dat de motor voldoende ingereden was!
Als beginner wist ik niet dat je minstens 5 tankjes moet leegrijden... maar goed ... al doende leert men.

Peter032 zei:
De verkoper heeft op de parking 1 tank leeg gereden en zei me dat de motor voldoende ingereden was!
Als beginner wist ik niet dat je minstens 5 tankjes moet leegrijden... maar goed ... al doende leert men.

8O meen je dat nou echt ? Als hij dat echt tegen iedereen zegt krijgt hij waarschijnlijk wel meer mensen eens in de zoveel tijd terug voor problemen met het motortje...

Even het een en ander verwijdert...

Het is niet toegestaan om hier winkel besprekingen te houden,of iets wat hier op lijkt.

Heb je problemen, regel dit dan zelf via de winkel, en nietopenbaar op het forum.

Alvast bedankt!

5 tankjes is nog steeds te weinig. je moet 1liter inrijden, dat zijn ongeveer 10 tankjes. wel lullig dat die verkoper je zo naait

Peter032 zei:

Als de verloper het eerste tankje heeft leeggereden dan had hij toch de filter moeten oliën.
Ik dacht trouwens dat zo'n filter vanaf de fabriek al geoliëd was, dat is bij een savage wel in ieder geval. :wink:

Back